• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Grattis!!

Jag har redan betalat 7 månader på min (snart 8) och ser fram emot en betalfri junimånad + semesterers. Allt får man behålla UTAN dåligt samvete. Hade betalfri december och det var första julen i mannaminne som inte julklapparna var köpta på avbetalning. Fick också tillbaka lite på skatten som gjort att man kan leva lite drägligare. Ju längre saneringen pågår desto bättre blir det. Om inte något väldigt oförutsett sker.
Tanken med sanering är ju att man skall få det bättre! Löneförhöjning osv får man ju utan att beloppet man betalar höjs. Jag kommer arbeta lite extra i sommar och det kommer inte gå till att betala av lån! Utan det får jag behålla, underbar känsla.

Nu när det har gått några månader har det sjunkit in och jag börjar förstå att jag faktiskt kommer ha det riktigt bra om 4 år och 5 mån. Det känns inte som för evigt. Om man får vara frisk..

Dock så mår man dåligt över hur man drabbats, men försöker se framåt.

Landa, låt det ta tid och ta det lugnt är mitt råd.:)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Grattis!!

Jag har redan betalat 7 månader på min (snart 8) och ser fram emot en betalfri junimånad + semesterers. Allt får man behålla UTAN dåligt samvete. Hade betalfri december och det var första julen i mannaminne som inte julklapparna var köpta på avbetalning. Fick också tillbaka lite på skatten som gjort att man kan leva lite drägligare. Ju längre saneringen pågår desto bättre blir det. Om inte något väldigt oförutsett sker.
Tanken med sanering är ju att man skall få det bättre! Löneförhöjning osv får man ju utan att beloppet man betalar höjs. Jag kommer arbeta lite extra i sommar och det kommer inte gå till att betala av lån! Utan det får jag behålla, underbar känsla.

Nu när det har gått några månader har det sjunkit in och jag börjar förstå att jag faktiskt kommer ha det riktigt bra om 4 år och 5 mån. Det känns inte som för evigt. Om man får vara frisk..

Dock så mår man dåligt över hur man drabbats, men försöker se framåt.

Landa, låt det ta tid och ta det lugnt är mitt råd.:)

Kan vara bra att om man får hemskt bra löneförhöjning, eller tjänar väldigt bra på extrajobb, att begära omprövning av skuldsaneringens avbetalningsplan.
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Kan vara bra att om man får hemskt bra löneförhöjning, eller tjänar väldigt bra på extrajobb, att begära omprövning av skuldsaneringens avbetalningsplan.
Absolut. Men i mitt fall rör det sig om några veckor. Inte så stor summa i helhet, men för mig. Varje krona är betydelsefull.
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Skickade in min ansökan i mitten på januari, när kan jag förvänta mig ett svar tror ni ? Uppgav skulder på 720tkr men nu har jag 825tkr allt som allt har en lönutmätning på 8500. Har dom dyra lånen norwegian vivus onea, totalt typ 25st
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Så jag kommer få vänta tills december typ då enligt detta? 19veckor plus 6månader innan jag får svar?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
10 månader ..

Från att vi tagit emot din ansökan tills du får beslut om att du fått skuldsanering
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Undrar hur ofta gäldenärer kallas på sammanträde i utredningen, finns stöd för det i lagen, att kalla till sammanträde om det är till fördel för utredningen och man ska komma personligen.
Känns som man tycker det inte är en fördel för utredningen :)
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
10 månader ..

Från att vi tagit emot din ansökan tills du får beslut om att du fått skuldsanering

Inte fattat än vissa säger att dom får inledande efter 19veckor. Är det vid inledande man får börja betala en viss summa? Vad tror ni om mina chanser enligt skulder och utmätning jag uppgav tidigare tacksam för svar
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Inte fattat än vissa säger att dom får inledande efter 19veckor. Är det vid inledande man får börja betala en viss summa? Vad tror ni om mina chanser enligt skulder och utmätning jag uppgav tidigare tacksam för svar
Efter 19 veckor får du svar på om dom gått vidare eller avslag. Gått vidare = inledande.
Ja du får en betalplan som du ska betala på såvida du inte har löneutmätning nu? Isf flyter det på. Sen tar de ca 10 mån efter ansökan är inskickad tills du får beslut
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp