• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Efter 19 veckor får du svar på om dom gått vidare eller avslag. Gått vidare = inledande.
Ja du får en betalplan som du ska betala på såvida du inte har löneutmätning nu? Isf flyter det på. Sen tar de ca 10 mån efter ansökan är inskickad tills du får beslut

Om det inleds ska det betalas enl plan direkt. Löneutmätningen upphävs samma dag eller senast dagen efter
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
De väger också in vad man har gjort för att försöka betala sina skulder. Tex sålt smycken, bytt till en billigare bil, billigare bostad. Några exempel.

Det finns flera faktorer de tittar på, inte bara summan man har i lån.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
De väger också in vad man har gjort för att försöka betala sina skulder. Tex sålt smycken, bytt till en billigare bil, billigare bostad. Några exempel.

Det finns flera faktorer de tittar på, inte bara summan man har i lån.

Det går i 2 steg. Först utreda om man är kvalificerat insolvent. Alltså har nog mycket skulder i förhållande till inkomst. I andra steget kommer allt övrigt in. Om man inte uppfyller steg 1 så utreds aldrig steg 2
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Ja mina 800tkr kommer inte betalas av inom 12år som jag räknat om man räknar med alla räntor avgifter varje år. Har skrivit i ansökan att jag sålt allt onödigt av värde vilket jag har. Har en skrotbil som är värd kanske 8tkr. Billigare bostad kan jag inte byta till än jag redan har i princip. Så det är väl bara att sitta och hålla tummarna.
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Ja mina 800tkr kommer inte betalas av inom 12år som jag räknat om man räknar med alla räntor avgifter varje år. Har skrivit i ansökan att jag sålt allt onödigt av värde vilket jag har. Har en skrotbil som är värd kanske 8tkr. Billigare bostad kan jag inte byta till än jag redan har i princip. Så det är väl bara att sitta och hålla tummarna.

Det kommer nog gå vägen då! Jag hade liknande och har skuldsanering nu.

Håller tummarna:):)
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
325
Poäng
477
Fråga: vi har ansökt om skuldsanering, några veckor kvar innan vi får besked om inledande eller avslag (de har ändrat till 21 veckor nu såg jag). Vi har bolån i Nordea som vi betalar. Jag har även ett privatlån och kreditkort hos Nordea (med i vår ansökan). Det är inte så att de kommer vilja avsluta bolånet om vi inte betalar på mina privatlån? Antar att jag kan fråga Nordea direkt men känns sådär med tanke på läget vi är i...
 

Gogs

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
2 Oktober 2017
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
19
Poäng
102
Fråga: vi har ansökt om skuldsanering, några veckor kvar innan vi får besked om inledande eller avslag (de har ändrat till 21 veckor nu såg jag). Vi har bolån i Nordea som vi betalar. Jag har även ett privatlån och kreditkort hos Nordea (med i vår ansökan). Det är inte så att de kommer vilja avsluta bolånet om vi inte betalar på mina privatlån? Antar att jag kan fråga Nordea direkt men känns sådär med tanke på läget vi är i...
Bolånet har du ju säkerhet i så det kommer de knappast vilja avsluta.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp