• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Så tråkigt att läsa! Fick du någon förklaring till avslaget?
Skulderna var relativt nya samt att låna pengar till att betala lån så borde förstått att de inte skulle gå stog de och hänvisat till olika lagar / paragrafer

Men är man i en karusell så är man i en bubbla tyvärr och ser bara en timme framåt... men är väldigt skuldsatt och de skriver dem även och att jag inte kommer bli skuldfri så vet inte hur jag ska lösa de här... men bad och fundering så får man se framåt i allt elände :)
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Även jag tog emot ett avslag idag. PGA att jag borde förstått att de inte skulle hålla i längden samt konsumtion, men konsumtion har jag inte gjort. Varit i en lång låne karusell där lånen gått till lånen..

Idagsläget kommer de ta cirka 50 år att betala allt, men räntorna slutar inte ticka för det, 27 år är jag.

Får se hur man går vidare om det är lönt att överklaga eller söka igen.

Dags för ett lång bad.

Beklagar innerligt avslaget :( Hur mycket har Du i skulder och är det många olika långivare...
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
325
Poäng
477
Skulderna var relativt nya samt att låna pengar till att betala lån så borde förstått att de inte skulle gå.

Men är man i en karusell så är man i en bubbla tyvärr.... men är väldigt skuldsatt och de skriver dem även och att jag inte kommer bli skuldfri så vet inte hur jag ska lösa de här.

Åh, jobbigt. Då lär vi också få avslag. Jag har några lån som vi tog förra året för att precis som du skriver betala andra äldre lån. Ska man behöva vänta så sjukt länge på besked och ändå få avslag? Kan man inte få det tidigare om man ändå är körd liksom? Jag har tyvärr inga goda råd att ge :(
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Åh, jobbigt. Då lär vi också få avslag. Jag har några lån som vi tog förra året för att precis som du skriver betala andra äldre lån. Ska man behöva vänta så sjukt länge på besked och ändå få avslag? Kan man inte få det tidigare om man ändå är körd liksom? Jag har tyvärr inga goda råd att ge :(

Jag skickade in i september och fick svar idag.... mitt var i malmö
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Åh, jobbigt. Då lär vi också få avslag. Jag har några lån som vi tog förra året för att precis som du skriver betala andra äldre lån. Ska man behöva vänta så sjukt länge på besked och ändå få avslag? Kan man inte få det tidigare om man ändå är körd liksom? Jag har tyvärr inga goda råd att ge :(


Jag håller tummarna för er :)
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Beklagar innerligt avslaget :( Hur mycket har Du i skulder och är det många olika långivare...

Cirka 890.000 med skyhög ränta och idag skulle ta cirka 50 år att betala men som sagt räntorna slutar inte idag tyvärr heller.

Cirka 30 olika långivare
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Skulderna var relativt nya samt att låna pengar till att betala lån så borde förstått att de inte skulle gå stog de och hänvisat till olika lagar / paragrafer

Men är man i en karusell så är man i en bubbla tyvärr och ser bara en timme framåt... men är väldigt skuldsatt och de skriver dem även och att jag inte kommer bli skuldfri så vet inte hur jag ska lösa de här... men bad och fundering så får man se framåt i allt elände :)

Då har du fallit på steg 2 i prövningen. Du är kvalificerat insolvent men det bedöms inte vara skäligt med skuldsanering
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Då har du fallit på steg 2 i prövningen. Du är kvalificerat insolvent men det bedöms inte vara skäligt med skuldsanering
Japp så uppfatta jag det med så då vet man det, är bara att kämpa vidare och inställa sig på detta hela livet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp