• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 870
Mottagna reaktioner
1 866
Poäng
1 277
Förstår det men bra att det finns två betalningsfria månader då minskar risken. För löneutmätning o skuldsanering samtidigt klarar man absolut inte. Tufft nog ändå
Men visst ändras väl beloppet om man blir arbetslös eller att inkomsten ändras.
Blir väl omprövning då.
Sen det oförutsedda som blir är ju förstås tufft och man priorerar räkningar.
Alla har inte betalningsfria månader än. Jag ligger definitivt i farozonen. Räcker med en sjukdag och jag får det kämpigt. Har en räkning som inte blev betald förra månaden som jag måste betala ikapp. Skiter sig något nu blir det svårt att betala ikapp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Alla har inte betalningsfria månader än. Jag ligger definitivt i farozonen. Räcker med en sjukdag och jag får det kämpigt. Har en räkning som inte blev betald förra månaden som jag måste betala ikapp. Skiter sig något nu blir det svårt att betala ikapp.
Nej inte ni som har äldre skuldsanering.
Vet inte när betalningsfri månader kom.
Är det nått år sen?
Förstår att det är tufft och inget utrymme finns för oförutsedda utgifter.
Men snart är du i mål:)
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Nej inte ni som har äldre skuldsanering.
Vet inte när betalningsfri månader kom.
Är det nått år sen?
Förstår att det är tufft och inget utrymme finns för oförutsedda utgifter.
Men snart är du i mål:)
November 2016 infördes de eller blev de början av 2017?
 

scorez

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
6 Juli 2017
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Hej! Jag har skuldsanering, haft i två år nu.. men hade det lite tufft tidigare i höstas och hamnade efter och idag fick jag en ny händelse på ratsit att jag inte längre har skuldsanering, dvs som jag tolkar det så är den avslutad pga att jag hamnat efter. Finns det något jag kan göra för att vinna tillbaka den eller är jag helt körd? Har ju betalat in som jag ska dom tre sista månaderna, men såklart inte kunnat komma ifatt med det jag hamnat efter.. Blir så jävla ledsen då jag kämpat och kommit så oerhört långt med allt. Vore tacksam för input från någon som vet eller varit i samma situation.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Hej! Jag har skuldsanering, haft i två år nu.. men hade det lite tufft tidigare i höstas och hamnade efter och idag fick jag en ny händelse på ratsit att jag inte längre har skuldsanering, dvs som jag tolkar det så är den avslutad pga att jag hamnat efter. Finns det något jag kan göra för att vinna tillbaka den eller är jag helt körd? Har ju betalat in som jag ska dom tre sista månaderna, men såklart inte kunnat komma ifatt med det jag hamnat efter.. Blir så jävla ledsen då jag kämpat och kommit så oerhört långt med allt. Vore tacksam för input från någon som vet eller varit i samma situation.

Dom kan väl inte bara häva din skuldsanering utan att Du har haft möjligheten att få yttra dig om bakomliggande orsak till att Du legat efter? Låter ju helt befängt att detta kommer upp på Ratsit bara sådär... :mad:
 
Senast ändrad:

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Låter som det måste vara nått dator fel.

Vad står de på din UC ?

Du bör ju helt klart ha kvar saneringen om du inte hört nått från KFM först.

Hur länge låg du efter och är allt betalat åter nu?

Du borde ju fått något från KFM att man saknade betalning osv innan man häver en sanering? Men som sagt finns säkert de som har sten koll här och kan ge info hur en upphävning av sanering går till ?

Men tror du kan ta de lugnt :)
 

raul_gilette

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 Januari 2020
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Är det någon som har en bra hemsida där man kan skriva in sina skulder och beräkna med en månadvis amortering hur lång tid det skulle ta att betala av alla sina skulder? Tänker att man kan skriva in varje enskild skuld med effektiv årsränta.

Alltså inte en sida där man skriver in en skuld utan där man kan sammanställa alla sina skulder och beräkna ut ifrån dessa.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Hej! Jag har skuldsanering, haft i två år nu.. men hade det lite tufft tidigare i höstas och hamnade efter och idag fick jag en ny händelse på ratsit att jag inte längre har skuldsanering, dvs som jag tolkar det så är den avslutad pga att jag hamnat efter. Finns det något jag kan göra för att vinna tillbaka den eller är jag helt körd? Har ju betalat in som jag ska dom tre sista månaderna, men såklart inte kunnat komma ifatt med det jag hamnat efter.. Blir så jävla ledsen då jag kämpat och kommit så oerhört långt med allt. Vore tacksam för input från någon som vet eller varit i samma situation.
Har du inte fått besked om detta eller själv kontaktat skuldsaneringen.?
 

scorez

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
6 Juli 2017
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Hej! Jag har skuldsanering, haft i två år nu.. men hade det lite tufft tidigare i höstas och hamnade efter och idag fick jag en ny händelse på ratsit att jag inte längre har skuldsanering, dvs som jag tolkar det så är den avslutad pga att jag hamnat efter. Finns det något jag kan göra för att vinna tillbaka den eller är jag helt körd? Har ju betalat in som jag ska dom tre sista månaderna, men såklart inte kunnat komma ifatt med det jag hamnat efter.. Blir så jävla ledsen då jag kämpat och kommit så oerhört långt med allt. Vore tacksam för input från någon som vet eller varit i samma situation.

Lite förtydligande, jag hamnade efter i Augusti/Sept förra året och har ju fått påminnelse en gång i månaden om att jag ligger efter, men sen har jag ju betalat in f rom Oktober som vanligt. Jag ligger ju dock fortfarande efter med det som jag hamnade efter med, det är ju omöjligt att kunna komma ifatt. Så därför undrar jag om någon varit i liknande situation och om det finns något sätt att rädda skuldsaneringen? Om jag kan låna av mina föräldrar exempelvis och betala ifatt det jag ligger efter? Eller är det för sent nu?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp