• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Lite förtydligande, jag hamnade efter i Augusti/Sept förra året och har ju fått påminnelse en gång i månaden om att jag ligger efter, men sen har jag ju betalat in f rom Oktober som vanligt. Jag ligger ju dock fortfarande efter med det som jag hamnade efter med, det är ju omöjligt att kunna komma ifatt. Så därför undrar jag om någon varit i liknande situation och om det finns något sätt att rädda skuldsaneringen? Om jag kan låna av mina föräldrar exempelvis och betala ifatt det jag ligger efter? Eller är det för sent nu?

Fanns det ingen möjlighet att komma ikapp i december då det var en betalfri månad?!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Lite förtydligande, jag hamnade efter i Augusti/Sept förra året och har ju fått påminnelse en gång i månaden om att jag ligger efter, men sen har jag ju betalat in f rom Oktober som vanligt. Jag ligger ju dock fortfarande efter med det som jag hamnade efter med, det är ju omöjligt att kunna komma ifatt. Så därför undrar jag om någon varit i liknande situation och om det finns något sätt att rädda skuldsaneringen? Om jag kan låna av mina föräldrar exempelvis och betala ifatt det jag ligger efter? Eller är det för sent nu?

Du ska ju få ett beslut om skuldsanering upphävs.. och som regel yttra dig innan
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Jag undrar fortfarande om du pratat med dom när du blev back för att fråga hur det kan lösas.?
 

scorez

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
6 Juli 2017
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Jag undrar fortfarande om du pratat med dom när du blev back för att fråga hur det kan lösas.?

Nej, jag har tyvärr inte gjort det och det handlar nog om att jag känner skuld och skam över att jag hamnade efter då jag hade kämpat länge innan jag väl blev beviljad sanering, jag vill ju inget hellre än att sköta den och det kommer inte heller vara ett problem framöver. Men jag vet ju inte om det finns någon chans att vinna tillbaka skuldsaneringen OM den nu inte gäller längre. Jag ska kontakta KFM imorgon och lägga korten på bordet iaf och förklara varför jag hamnat efter och fråga dom vad jag kan göra åt det.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Nej, jag har tyvärr inte gjort det och det handlar nog om att jag känner skuld och skam över att jag hamnade efter då jag hade kämpat länge innan jag väl blev beviljad sanering, jag vill ju inget hellre än att sköta den och det kommer inte heller vara ett problem framöver. Men jag vet ju inte om det finns någon chans att vinna tillbaka skuldsaneringen OM den nu inte gäller längre. Jag ska kontakta KFM imorgon och lägga korten på bordet iaf och förklara varför jag hamnat efter och fråga dom vad jag kan göra åt det.
Okej.
Jag hoppas att det löser sig. Tråkigt att du inte pratat med dom för jag tror att det hade varit det bästa.
Berätta gärna hur det gick.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Okej.
Jag hoppas att det löser sig. Tråkigt att du inte pratat med dom för jag tror att det hade varit det bästa.
Berätta gärna hur det gick.

Prata hjälper inte så mycket dock, det finns som inte mycket annat att göra än att begära omprövning eller betala. Finns inget snabbfix av att prata med handlägga än stt det möjligen kan kännas bättre.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Prata hjälper inte så mycket dock, det finns som inte mycket annat att göra än att begära omprövning eller betala. Finns inget snabbfix av att prata med handlägga än stt det möjligen kan kännas bättre.

Nä, när man nu har fått den enda chansen här i livet ”att få göra om - att få göra rätt”, så får man bara inte lov att stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting... Det gör mig riktigt ont att så verkar ha skett i detta fall... :(

Nu får vi bara hoppas att skuldsaneringen likväl inte är hävd, för man bör man ju ha en möjlighet att få yppa sig innan ett sådant beslut tas...kan ja tycka iallafall... :(
 

Niian

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 November 2019
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Ingenting händer om man släpar med en betalning. Du får fortsatt påminnelser tills du betalt ikapp.

Enligt kfm kan du släpa med tre betalningar utan att något egentligen händer. När du släpar med fyra så får du yttra dig om varför och risken för omprövning föreligger.
 

scorez

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
6 Juli 2017
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Ingenting händer om man släpar med en betalning. Du får fortsatt påminnelser tills du betalt ikapp.

Enligt kfm kan du släpa med tre betalningar utan att något egentligen händer. När du släpar med fyra så får du yttra dig om varför och risken för omprövning föreligger.

Tack för svar Niian, har du själv råkat ut för det eller hur vet du detta?
 

J900

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Maj 2019
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
44
Poäng
147
Jag skall ringa och godkänna min betalningsplan idag och nu börjar det kännas oroligt igen... vad kan sätta käppar i hjulet nu? och ni som haft borgenärer som motsatt sig, vad har det inneburit? Behöver dom mer uppgifter och kompletteringar eller hur funkar det? Är lite orolig att dom kommer att motsätta sig pga dom får för lite tillbaka. Varje borgenär får 15,71 %:confused:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp