• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Nä, när man nu har fått den enda chansen här i livet ”att få göra om - att få göra rätt”, så får man bara inte lov att stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting... Det gör mig riktigt ont att så verkar ha skett i detta fall... :(

Nu får vi bara hoppas att skuldsaneringen likväl inte är hävd, för man bör man ju ha en möjlighet att få yppa sig innan ett sådant beslut tas...kan ja tycka iallafall... :(
Känner likadant och inget illa ment men det verkar som att vederbörande inte förstått allvaret och ansvaret i det hela.
Sen hade det nog varit till gagn att betala in decemberöverskottet på en av de månader man ej kunde betala.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag skall ringa och godkänna min betalningsplan idag och nu börjar det kännas oroligt igen... vad kan sätta käppar i hjulet nu? och ni som haft borgenärer som motsatt sig, vad har det inneburit? Behöver dom mer uppgifter och kompletteringar eller hur funkar det? Är lite orolig att dom kommer att motsätta sig pga dom får för lite tillbaka. Varje borgenär får 15,71 %:confused:
Att de får tillbaka för lite har jag svårt att tro att de kan få igenom en motsättning på då det är den summan som du anses kunna betala. Det är om nya uppgifter framkommer som ej framkommit tidigare eller ej stämmer med det du uppgett tror jag. Sen kan de motsätta sig av ren motvilja men det får de nog ej heller igenom.
 

Niian

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 November 2019
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Tack för svar Niian, har du själv råkat ut för det eller hur vet du detta?

Låg efter med två betalningar efter en lång sjukskrivning efter en operation. Och var nervös att jag skulle förlora saneringen och ringde till KF och pratade med dom och dom berättade då det jag skrev.
 

Niian

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 November 2019
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Men som tidigare skrivit så ligger man efter så pytsar man ju självklart in på den månaden som är betalningsfri.
 

scorez

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
6 Juli 2017
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Okej.
Jag hoppas att det löser sig. Tråkigt att du inte pratat med dom för jag tror att det hade varit det bästa.
Berätta gärna hur det gick.

Nu har jag varit i kontakt med KFM och det är ingen som har begärt omprövning än utan den pågår som tidigare, hon dubbelkollade även med dom som sitter på skuldsaneringen och hen bekräftade att dom inte har fått in något från någon av borgenärerna om att dom vill att det ska upphävas eller omprövas. Dom uppmanade mig bara att betala in så mycket jag kan varje månad nu framöver och lägga allt som blir över på detta, skattepengar, junilönen etc. Så vet ni.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Men som tidigare skrivit så ligger man efter så pytsar man ju självklart in på den månaden som är betalningsfri.

Exakt så, men det kan ju dessvärre likväl medföra att man halkar efter med mer än 3 betalningar, vilket du gjorde gällande i morse... :(
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Hur fort får borgenärerna veta att man inte betalat?

Skulle man vara borgenär skulle man väl begära en omprövning direkt om betalningar inte faller in

Eller får dem veta per år när dem får ta del av det som betalas ut?
 

Niian

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 November 2019
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hur fort får borgenärerna veta att man inte betalat?

Skulle man vara borgenär skulle man väl begära en omprövning direkt om betalningar inte faller in

Eller får dem veta per år när dem får ta del av det som betalas ut?

Dom får notis om det månaden efter om man inte gjort betalningen. Men dom får ju inga pengar utbetalda mer än en gång om året så dom märker väl inte av det ändå om man kommer ikapp till den stora utbetalningen om man har skusan enligt nya reglerna.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Även om det löser sig nu så låter det tyvärr som chansen är inte högre än för genomsnittet att personen sitter med löneutmätning igen efter skuldsaneringen
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp