• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Det tickar ingen ränta. Fordringsägare bestämmer om det är ränta eller kapital som betalas. Som regel väljer dom kapital för att inte bidra till skatteåterbäring.

Tror nog inte att valet av kapital i huvudsak beror på en eventuell återbäring utan mer att dom först vill boka det mot utlånat belopp, för att minska förlusten såklart...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Var i kontakt med min handläggare ang omprövning av saneringen pga extra jobb. Hen sa jag skulle vänta en tid innan jag gör den för att se vad det rör sig om för pengar.
Jag vill ju helst göra d snabbt för att ”skydda” min sanering.
Det är dessutom svårt att fastställa nån summa på extra jobbet, kan ju röra sig allt från 0kr - till säkert 8tkr vilket är ett jävligt stort spann! För beror ju såklart på hur många timmar man får varje månad.
är det nån klok människa här inne som har tips o råd hur jag ska tänka och göra?!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 342
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Tror nog inte att valet av kapital i huvudsak beror på en eventuell återbäring utan mer att dom först vill boka det mot utlånat belopp, för att minska förlusten såklart...

Vad jag vet är räntan lika mycket förlust den
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Var i kontakt med min handläggare ang omprövning av saneringen pga extra jobb. Hen sa jag skulle vänta en tid innan jag gör den för att se vad det rör sig om för pengar.
Jag vill ju helst göra d snabbt för att ”skydda” min sanering.
Det är dessutom svårt att fastställa nån summa på extra jobbet, kan ju röra sig allt från 0kr - till säkert 8tkr vilket är ett jävligt stort spann! För beror ju såklart på hur många timmar man får varje månad.
är det nån klok människa här inne som har tips o råd hur jag ska tänka och göra?!
Min handläggare för omprövning sa att jag skulle ompröva, bättre en gång för mycket.
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Min handläggare för omprövning sa att jag skulle ompröva, bättre en gång för mycket.

jag känner ju lite så med.
Men frågan är vad jag ska skriva i den? Har ju ingen aning om vad extrainkomsten kommer bli..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
jag känner ju lite så med.
Men frågan är vad jag ska skriva i den? Har ju ingen aning om vad extrainkomsten kommer bli..
Det är så klart svårt då. Kan du inte avvakta tills du vet på ett ungefär dvs efter två månader typ.
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Det är så klart svårt då. Kan du inte avvakta tills du vet på ett ungefär dvs efter två månader typ.
Jo det kan jag göra, det va d min handläggare sa jag skulle. Känns lite nervöst å vänta bara, ifall nån borgenär hinner begära omprövning först :confused:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Jo det kan jag göra, det va d min handläggare sa jag skulle. Känns lite nervöst å vänta bara, ifall nån borgenär hinner begära omprövning först :confused:
De får inte dina inkomstuppgifter så lätt tror jag. Så det borde vara lugnt att avvakta någon månad tills man har facit.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 342
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
De får inte dina inkomstuppgifter så lätt tror jag. Så det borde vara lugnt att avvakta någon månad tills man har facit.

Kontrolluppgifter är tuffa att få, skatten, kf och fk och kanske polis och åklagare, ungefär den kretsen når dom, annars får man nöja sig med deklarerade uppgifter
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp