Förstår helt din ångest. Jag släppte allt i i början av oktober och skickade då in ansökan om skuldsanering. Har aldrig varit hos KF innan och kämpat med att betala alla lån, men nu i höstas orkade jag inte mer. Valde också, efter att jag ansökt, att berätta för alla mina närmaste. Det var en otrolig lättnad och jag har fått så mycket stöd från dem. Borde ha sagt det tidigare, men man skäms och känner sig urusel.
Du kommer få massa brev och telefonsamtal. Jag tyckte att det var sjukt jobbigt och hade fruktansvärd ångest vissa dagar. Försökte ducka för allt, ignorera alla brev förutom de från KF och höll tummarna för att jag inte skulle hinna få löneutmätning innan svar ang skuldsanering. Det var på det berömda håret kan jag säga, fick inledande den 29/1 och då slutade alla samtal och min brevlåda är typ tom.
Så nu är det bara en sista väntan till beslut och jag ber till högre makter att det ska gå igenom och att ingen motsätter sig. Även om den här väntan också är ångestframkallande, så är det inget mot alla sömnlösa nätter som fanns innan jag släppte allt.
Lycka till nu. Skicka in ansökan så fort som möjligt. Du kan korrigera/göra ändringar i den efter den är skickad.