Hej alla fina medlemmar,
Vill berätta lite om min situation.
Är 46 är gammalt och gift, har två flickor, en är 7 år och en är 2 år gammalt.
Har varit spelberoende sedan 2004, pausade från 2017 till 2018 men återfall.
I 2017 fick jag hjälp av mitt fru som har aldrig haft skulder utifrån CSN, vi lyckades
att betala alla mina skulder och undvik att hamna hos Kronofogden bara att hennes
föräldrar var bered att låna mig pengar vilken jag betalade tillbaka i hela summan et år senare.
Mina gamla skulder och de från 2018 till idag har ökat till 1,1 miljoner.
Har en tillsvidare anställning och mitt lån varierar mellan 21.000 och 23.000 kr.
Varje månad betalade jag 19.000 kr för att släcka alla bränder, men nu går det inte mer.
Ångest äter mig upp, jag är helt säkert att när jag berätta det till min fru, kommer hon
inte hjälpa mig igen och det kommer blir en skilsmässa.
Har läst mycket i den här tråden om skuldsaneringen men våga inte göra en ansökan
av grund av några färska små lån och avgrund att spelberoendet är inte behandlad.
Jag är trött att vara beroende och ser skuldsaneringen inte bara som en sista utväg
för ett ny start i livet, för mig är det en chans att ta hjälp av en psykolog och spelberoendeförbund.
Skuld och rådgivare i mitt kommun verkar ha en lång väntetid men jag har anmält mig
i alla fall.
Vaknade nu ur "bubblan" och vet att det är inte möjligt att betala en enda faktura och
att jag kommer få avslag om jag ansöka om skuldsaneringen idag :-(
Vad ska jag göra ? Tacksam för råd