• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Spelmissbruk skuldsanering möjligt?

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
Nu fick jag beslut hos Kivra.
Beslut om inleda skuldsanering. Står att första betalningen ska göras den sista vardagen i april. Så om jag förstår rätt så ska jag nu själv göra inbetalning i april det kommer inte ske via löneutmätning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 682
Mottagna reaktioner
1 694
Poäng
1 177
Nu fick jag beslut hos Kivra.
Beslut om inleda skuldsanering. Står att första betalningen ska göras den sista vardagen i april. Så om jag förstår rätt så ska jag nu själv göra inbetalning i april det kommer inte ske via löneutmätning?
Löneutvecklingen kommer att upphävas.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
Okej, tack för svar. Just nu ser jag på mina sidor på jobbet att löneutmätning kommer dras men de kanske hinner uppdatera till på fredag eftersom jag får lön den 27:de.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 671
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Okej, tack för svar. Just nu ser jag på mina sidor på jobbet att löneutmätning kommer dras men de kanske hinner uppdatera till på fredag eftersom jag får lön den 27:de.
Hinner det dras kommer du få tillbaka dessa pengar från KFM. Brukar gå snabbt. Om jag minns rätt för egen del så fick jag tillbaka dessa inom en vecka.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
Hinner det dras kommer du få tillbaka dessa pengar från KFM. Brukar gå snabbt. Om jag minns rätt för egen del så fick jag tillbaka dessa inom en vecka.
Tack. Skulle vara guldvärt att få behålla lönen denna månad.
Hoppas skuldsaneringen blir beviljad också, skulle verkligen rädda mig och ge mig ny chans i livet.

Blev du beviljad?
Kan inte så mycket om skuldsanering. Vet att många faktorer om man blir bevilja eller inte. Men har man bra chans att få det beviljat om man har fått inledande? Hur långt efter inledande fick du beslut?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 671
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Tack. Skulle vara guldvärt att få behålla lönen denna månad.
Hoppas skuldsaneringen blir beviljad också, skulle verkligen rädda mig och ge mig ny chans i livet.

Blev du beviljad?
Kan inte så mycket om skuldsanering. Vet att många faktorer om man blir bevilja eller inte. Men har man bra chans att få det beviljat om man har fått inledande? Hur långt efter inledande fick du beslut?
Jag är klar med min sanering.
Svårt att säga hur chanserna är men jag tror att de flesta som får inledande också beviljas. Om jag säger så här, andelen procent som beviljas är högre än de som får avslag efter att ha fått inledande.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Nu fick jag beslut hos Kivra.
Beslut om inleda skuldsanering. Står att första betalningen ska göras den sista vardagen i april. Så om jag förstår rätt så ska jag nu själv göra inbetalning i april det kommer inte ske via löneutmätning?
Precis from nu betalar du in själv och löneutmätning upphör. Du får behålla marslönen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp