• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Stort samlingslån (700k), hjälp och strategi.

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Jag har Sanna situation sim dig.
680k delat på 5 olika lån med skit ränta.
tog kontakt med Nordea för en timme sedan. Jag frågade om Medlemslån så fick jag svar att de inte har det längre!!
sedan frågade om samlingslån så sa hon jag pratade med ” man kan ansöka de på nätet”!!
jag har aldrig häft anmärkning eller nåt sånt å har alltid kört autogiro.
pratat även med Lendo nu å en trevlig kille sa att jag inte kan få lån på 600k då min inkomst är för liten, att jag söka ansöka om 400k eller 350k.
att man kan ansöka om 500k å om man inte får det beviljat så kan minska summan å försöka, alltså man kan minska summan tills man får något erbjudande å de samma kreditupplysning.
De har ränterabatt när man är Förmånskund. Se bild och länk

E4A71A64-9CA0-4B32-B4F8-25E7749D5626.jpeg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
138
Mottagna reaktioner
49
Poäng
157
Min ucrisk har ju blivit betydligt bättre än senast (2% just nu)
Finns det någon risk i att ansöka redan nu efter ett till samlingslån för att försöka få ner kostnaderna? Har gått 2 månader och ett par dagar sedan senaste lånet.

Iofs högre blanco än sist vilket kanske ser lite dåligt ut?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 173
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Min ucrisk har ju blivit betydligt bättre än senast (2% just nu)
Finns det någon risk i att ansöka redan nu efter ett till samlingslån för att försöka få ner kostnaderna? Har gått 2 månader och ett par dagar sedan senaste lånet.

Iofs högre blanco än sist vilket kanske ser lite dåligt ut?
Det bör väl gå ca 3 mån mellan ansökningarna eller kan det gå kortare tid ? Jag vet inte . Ska själv söka samlingslån snart och tror också uc risken blir bättre om man får bort krediterna, jag vet inte om 2 mån mellan ansökningarna är ok eller om det blir automatiskt avslag
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Nä du har helt rätt. Dels får man inte ens sanering med de förutsättningarna och framförallt så är det bra mycket bättre liv att lösa det själv om man kan. Jag landade i det jag med med 2 mkr blanco och 41k nettolön. Nu har jag på 9 månader förhandlat/löst lån och krediter sant med hjälp av närstående så att jag inte har räntebärande lån om 50 månader. Och då kan jag välja att behålla ca 20k en månad om jag känner för det plus slippa all stress över att inte behöva ompröva varje gång man får tillskott/löneökning osv. Kort å gott - jag bestämmer! Och blir ”klar” typ jämförbar tid.
Fan va bra! Hur har du fått till så du går runt på din inkomst. Jag försöker hitta en hållbar situation utan att hamna hos kronofogden eller söka skuldsanering. Vill fixa allt själv. Just för att känna mig ”fri” och inte kontrollerad.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Det bör väl gå ca 3 mån mellan ansökningarna eller kan det gå kortare tid ? Jag vet inte . Ska själv söka samlingslån snart och tror också uc risken blir bättre om man får bort krediterna, jag vet inte om 2 mån mellan ansökningarna är ok eller om det blir automatiskt avslag
Det är inte automatiskt avslag iallafall, jag har sökt flera gånger tätare än 3 månader. Nu senast med 19 dagar emellan och fick flera erbjudanden. Men det ser väl såklart bättre ut om man kan vänta lite mellan ansökningarna och ökar chanserna.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Fan va bra! Hur har du fått till så du går runt på din inkomst. Jag försöker hitta en hållbar situation utan att hamna hos kronofogden eller söka skuldsanering. Vill fixa allt själv. Just för att känna mig ”fri” och inte kontrollerad.
Haft flyt och dels fått privatlån från anhöriga utan ränta samt lån från vänner till låg ränta. Det startade en positiv kreditspiral som tillsammans med aggressiva amorteringar och förbättrad UC lett mig hit
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp