• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Strategier för ett samlingslån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Well, mitt äventyr har inte riktigt tagit slut ännu. Fick en påminnelse från Nettofinans där de (eller rättare sagt Svea Ekonomi som har hand om fakturorna) hävdar att de inte fått någon betalning. Ringde Svea (som stod som kontakt på fakturan) och fick rätt taskigt bemötande, kopplades till fel avdelning och fick sedan själv leta rätt på numret till Nettofinans som skulle undersöka saken och återkomma imorgon. Jag kan se på mina sidor hos Bank Norwegian att de betalat ut exakt den summa som skulden var på, men jag kan inte se meddelande/OCR.

Fortsättning följer...
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det löste sig med Nettofinans till slut.

...och precis nu beviljades jag ett nytt lån hos SEB (Unionen medlemslån) till 4,93% ränta. Det sänker månadskostnaderna med 2000kr :)
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det kommer bli väldigt skönt att kunna meddela borgensmännen på mitt ena blancolån att det nu är avbetalat.

Istället för två lån på 68 000 (det med borgensmän, 5% ränta) respektive 267 000 (15% ränta) får jag nu då ett på 335 000 till 4,93% ränta. Hyfsat byte :)
 
A

aros

Gäst
Poäng: 0
Det kommer bli väldigt skönt att kunna meddela borgensmännen på mitt ena blancolån att det nu är avbetalat.

Istället för två lån på 68 000 (det med borgensmän, 5% ränta) respektive 267 000 (15% ränta) får jag nu då ett på 335 000 till 4,93% ränta. Hyfsat byte :)

Oj, grattis! Fick du alltså samla allt hos SEB? Medlemslån, hur funkar det?
Och sökte du det lånet efter att bank norwegian redan gett dig lån, så du löste det lånet direkt?

Du har säkert redan skrivit om din inkomst, ucbetyg och sånt redan..? Ska leta.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Stämmer, jag fick Norwegian-lånet i februari. Planen var att söka ett nytt lån för att få ner räntan i maj när flera UC-förfrågningar försvinner, men chansade på att 2,3% i kreditbetyg var bra nog, och det visade sig stämma. Medlemslån är egentligen deras vanliga "Enkla lånet", men man går in via en länk hos Unionen (i mitt fall) och får en avtalad ränta (4,93%) istället för individuellt satt.
 
A

aros

Gäst
Poäng: 0
Stämmer, jag fick Norwegian-lånet i februari. Planen var att söka ett nytt lån för att få ner räntan i maj när flera UC-förfrågningar försvinner, men chansade på att 2,3% i kreditbetyg var bra nog, och det visade sig stämma. Medlemslån är egentligen deras vanliga "Enkla lånet", men man går in via en länk hos Unionen (i mitt fall) och får en avtalad ränta (4,93%) istället för individuellt satt.

Intressant. Jag har själv liknande kreditbetyg, men kunde inte ana att en vanlig storbank skulle bevilja ett sånt stort samlingslån. Inga krav på medlåntagare eller säkerhet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp