Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Flexkontot - Lån utan UC
4. Slantar - Lån utan UC
5. Nstart - Nystartslån
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Extralånet - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC

Swedbank transaktionsförfråga, de undrar vad de gäller

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 202
Mottagna reaktioner
476
Poäng
557
Hej.
Jag har i början av året fått brev av Swedbank för att förklara mina transaktioner och skicka underlag för det.
Jag gjorde det så bra jag kunde och efter några kompletteringar blev det godkänt.

Nu halv år efter så får jag fråga om samma transaktion igen + 3 till. De vill att jag ska förklara och skicka underlag som visar det. Period dem frågar efter är 2021-03-01 och 2022-03-01.
Jag har varit spelberoende under den tiden och haft massa transaktioner då. Så de flesta av transaktionerna har jag inte så bra koll. Jag har också spärrat mig på spelsidor så jag kan inte ens logga in och ta bild på de transaktionerna. Har gjort det dock första gången de de frågade om detta. Med tydligen räcker det inte nu. Jag har också skrivit till de olika casinos kundservice och frågat om kontoutdrag, de säger att jag får inom 30 dagar men får inte av alla ändå.

Banken ville också att jag skulle skicka underlag på swish jag har skickat och fått emot. Hur ska jag skicka underlag för det liksom? Swish som har skickas för typ 1,5 år sedan...

Jag svarade till dem för 2 veckor sedan allt jag hade och förklarade situationen. Men det räckte inte de ville ha underlag från Trustly och Brite på alla transaktioner under perioden. Jag förklarade till dem igen att de är många transaktioner och att det är från casinosidor och direktbetalningar jag har gjort för att betala olika fakturor. Idag fick jag svar av Swedbank att att de tog bort mitt swish och att jag måste skicka underlag annars kan de stänga mitt konto... Jag ringde kundservice och de tyckte det var konstigt att de ville att jag ska redovisa transaktionerna nu igen eftersom att jag gjorde det tidigare i år. Kundservice sa också att de inte kan hjälpa mig då de inte beslutar om det. Utan att jag ska förklara igen så bra jag kan och hoppas att det räcker.

Jag lyckades få ut kontoutdrag från Brite AB, så jag ska skicka det till dem. Men kan man ta ut kontoutdrag från Trustly också? På deras sida så finns det bara formulär de jag kan fråga om en specifik överföring inte för kontoutdrag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 127
En av våra mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
7 886
Mottagna reaktioner
4 784
Poäng
3 127
Stackare! Som om det inte räcker med allt annat du har att stå i!
Swedbank suger! Det är den banken som har mest missnöjda kunder efter en undersökning som gjorts nyligen!

Deras enkät med massa frågor man måste svara på (kundkännedom) skickade jag tillbaka med svar på alla frågor. Efter ett tag fick jag tillbaka enkäten där de vill att jag ska svara igen. Jag såg att de strukit över ett av mina svar med tippex så jag ringde och frågade om varför de gjort det men de visste inte. Vilket skämt. De sa Besvara bara frågorna igen och skicka in.
Jag blev både jätte arg och ledsen samtidigt eftersom när man kämpar att få ekonomin att gå ihop så sitter nerverna utanpå huden.
Det värsta är att de har makten att stänga av konton och Swish, som de gjort för dig och säkert för många andra stackare.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
122
Poäng
307
Hej.
Jag har i början av året fått brev av Swedbank för att förklara mina transaktioner och skicka underlag för det.
Jag gjorde det så bra jag kunde och efter några kompletteringar blev det godkänt.

Nu halv år efter så får jag fråga om samma transaktion igen + 3 till. De vill att jag ska förklara och skicka underlag som visar det. Period dem frågar efter är 2021-03-01 och 2022-03-01.
Jag har varit spelberoende under den tiden och haft massa transaktioner då. Så de flesta av transaktionerna har jag inte så bra koll. Jag har också spärrat mig på spelsidor så jag kan inte ens logga in och ta bild på de transaktionerna. Har gjort det dock första gången de de frågade om detta. Med tydligen räcker det inte nu. Jag har också skrivit till de olika casinos kundservice och frågat om kontoutdrag, de säger att jag får inom 30 dagar men får inte av alla ändå.

Banken ville också att jag skulle skicka underlag på swish jag har skickat och fått emot. Hur ska jag skicka underlag för det liksom? Swish som har skickas för typ 1,5 år sedan...

Jag svarade till dem för 2 veckor sedan allt jag hade och förklarade situationen. Men det räckte inte de ville ha underlag från Trustly och Brite på alla transaktioner under perioden. Jag förklarade till dem igen att de är många transaktioner och att det är från casinosidor och direktbetalningar jag har gjort för att betala olika fakturor. Idag fick jag svar av Swedbank att att de tog bort mitt swish och att jag måste skicka underlag annars kan de stänga mitt konto... Jag ringde kundservice och de tyckte det var konstigt att de ville att jag ska redovisa transaktionerna nu igen eftersom att jag gjorde det tidigare i år. Kundservice sa också att de inte kan hjälpa mig då de inte beslutar om det. Utan att jag ska förklara igen så bra jag kan och hoppas att det räcker.

Jag lyckades få ut kontoutdrag från Brite AB, så jag ska skicka det till dem. Men kan man ta ut kontoutdrag från Trustly också? På deras sida så finns det bara formulär de jag kan fråga om en specifik överföring inte för kontoutdrag.
Har hänt till mig samma sak .Du kan mejla till casino utan licens så dem kan skicka alla transaktioner deposit och uttag .
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 202
Mottagna reaktioner
476
Poäng
557
Stackare! Som om det inte räcker med allt annat du har att stå i!
Swedbank suger! Det är den banken som har mest missnöjda kunder efter en undersökning som gjorts nyligen!

Deras enkät med massa frågor man måste svara på (kundkännedom) skickade jag tillbaka med svar på alla frågor. Efter ett tag fick jag tillbaka enkäten där de vill att jag ska svara igen. Jag såg att de strukit över ett av mina svar med tippex så jag ringde och frågade om varför de gjort det men de visste inte. Vilket skämt. De sa Besvara bara frågorna igen och skicka in.
Jag blev både jätte arg och ledsen samtidigt eftersom när man kämpar att få ekonomin att gå ihop så sitter nerverna utanpå huden.
Det värsta är att de har makten att stänga av konton och Swish, som de gjort för dig och säkert för många andra stackare.
Ja, de suger verkligen. Att man måste ha underlag för varje transaktion. Måste jag skriva avtal med varje person jag swishar? Så dåligt.... De frågar efter transaktioner som har gjort 1,5 år sedan...
Jag ringde deras kundservice igen och förklarade att de har gjort en sådan förfrågan tidigare i år. Hon jag pratade verkade jättetrevlig och sa till mig att hon kan förmedla dem de jag sa och att jag inte behövde svara på det själv igen.
Hon sa att jag skulle vänta lite så jag väntade i samtalet och efter 3 minuter avbröts samtalet. Så jag vet inte om hon kommer göra det då samtalet avbröts. Så jag ringde upp de igen, då svarade annan person. Då förklarade jag till personen att jag hade kontakt med hennes kollega och att hon skulle prata med relevanta avdelningen om detta. Då sa den personen att de inte gör så och att jag måste göra det.. Assåååå de säger så olika..... Blir så trött och arg på det...
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 202
Mottagna reaktioner
476
Poäng
557
Har hänt till mig samma sak .Du kan mejla till casino utan licens så dem kan skicka alla transaktioner deposit och uttag .
Jag har frågat några av casino som jag kommer ihåg att jag spelade hos om detta. De säger att de kommer skicka det till mig men får ändå inte det... De sa att de brukar ta max 30 dagar men får inte det ändå av alla...
Sen har jag inte använt Trustly när jag gjort överföringar hos casino utan andra saker som till exempel betalning av fakturor, handla på nätet osv.... Swedbank vill ha kontoutdrag från just Trustly. Vet du om de lämnar ut kontoutdrag och hur man gör?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 127
En av våra mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
7 886
Mottagna reaktioner
4 784
Poäng
3 127
Ja, de suger verkligen. Att man måste ha underlag för varje transaktion. Måste jag skriva avtal med varje person jag swishar? Så dåligt.... De frågar efter transaktioner som har gjort 1,5 år sedan...
Jag ringde deras kundservice igen och förklarade att de har gjort en sådan förfrågan tidigare i år. Hon jag pratade verkade jättetrevlig och sa till mig att hon kan förmedla dem de jag sa och att jag inte behövde svara på det själv igen.
Hon sa att jag skulle vänta lite så jag väntade i samtalet och efter 3 minuter avbröts samtalet. Så jag vet inte om hon kommer göra det då samtalet avbröts. Så jag ringde upp de igen, då svarade annan person. Då förklarade jag till personen att jag hade kontakt med hennes kollega och att hon skulle prata med relevanta avdelningen om detta. Då sa den personen att de inte gör så och att jag måste göra det.. Assåååå de säger så olika..... Blir så trött och arg på det...
Förstår att du blir arg! Det tar tid att ta fram underlag. Och kostar psykiskt! Hoppas det löser sig.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
122
Poäng
307
Jag har frågat några av casino som jag kommer ihåg att jag spelade hos om detta. De säger att de kommer skicka det till mig men får ändå inte det... De sa att de brukar ta max 30 dagar men får inte det ändå av alla...
Sen har jag inte använt Trustly när jag gjort överföringar hos casino utan andra saker som till exempel betalning av fakturor, handla på nätet osv.... Swedbank vill ha kontoutdrag från just Trustly. Vet du om de lämnar ut kontoutdrag och hur man gör?
Vet inte jag var också stängt på utlandsk casino men fick mejl av dem .Spelade bara några så visste vilka är dem.
Prova kontakta trustly.
Swedbank är skit även att ja spelar inte dem kontrollerar min swish min insättning allt .Ville sätta 500 på mitt konto gick inte utan var tvungen ringa dem och svara på frågor .Äckliga är dem.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
439
Poäng
527
Hej.
Jag har i början av året fått brev av Swedbank för att förklara mina transaktioner och skicka underlag för det.
Jag gjorde det så bra jag kunde och efter några kompletteringar blev det godkänt.

Nu halv år efter så får jag fråga om samma transaktion igen + 3 till. De vill att jag ska förklara och skicka underlag som visar det. Period dem frågar efter är 2021-03-01 och 2022-03-01.
Jag har varit spelberoende under den tiden och haft massa transaktioner då. Så de flesta av transaktionerna har jag inte så bra koll. Jag har också spärrat mig på spelsidor så jag kan inte ens logga in och ta bild på de transaktionerna. Har gjort det dock första gången de de frågade om detta. Med tydligen räcker det inte nu. Jag har också skrivit till de olika casinos kundservice och frågat om kontoutdrag, de säger att jag får inom 30 dagar men får inte av alla ändå.

Banken ville också att jag skulle skicka underlag på swish jag har skickat och fått emot. Hur ska jag skicka underlag för det liksom? Swish som har skickas för typ 1,5 år sedan...

Jag svarade till dem för 2 veckor sedan allt jag hade och förklarade situationen. Men det räckte inte de ville ha underlag från Trustly och Brite på alla transaktioner under perioden. Jag förklarade till dem igen att de är många transaktioner och att det är från casinosidor och direktbetalningar jag har gjort för att betala olika fakturor. Idag fick jag svar av Swedbank att att de tog bort mitt swish och att jag måste skicka underlag annars kan de stänga mitt konto... Jag ringde kundservice och de tyckte det var konstigt att de ville att jag ska redovisa transaktionerna nu igen eftersom att jag gjorde det tidigare i år. Kundservice sa också att de inte kan hjälpa mig då de inte beslutar om det. Utan att jag ska förklara igen så bra jag kan och hoppas att det räcker.

Jag lyckades få ut kontoutdrag från Brite AB, så jag ska skicka det till dem. Men kan man ta ut kontoutdrag från Trustly också? På deras sida så finns det bara formulär de jag kan fråga om en specifik överföring inte för kontoutdrag.
Byt bank, eller så ställer du motfrågor och frågar vem som gjort dessa transaktioner i ditt namn för du har inte gjort det. Be dem återbetala allt till ditt konto.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp