- Blev medlem
- 30 Juli 2020
- Meddelanden
- 1 750
- Mottagna reaktioner
- 757
- Poäng
- 707
Hej.
Jag har i början av året fått brev av Swedbank för att förklara mina transaktioner och skicka underlag för det.
Jag gjorde det så bra jag kunde och efter några kompletteringar blev det godkänt.
Nu halv år efter så får jag fråga om samma transaktion igen + 3 till. De vill att jag ska förklara och skicka underlag som visar det. Period dem frågar efter är 2021-03-01 och 2022-03-01.
Jag har varit spelberoende under den tiden och haft massa transaktioner då. Så de flesta av transaktionerna har jag inte så bra koll. Jag har också spärrat mig på spelsidor så jag kan inte ens logga in och ta bild på de transaktionerna. Har gjort det dock första gången de de frågade om detta. Med tydligen räcker det inte nu. Jag har också skrivit till de olika casinos kundservice och frågat om kontoutdrag, de säger att jag får inom 30 dagar men får inte av alla ändå.
Banken ville också att jag skulle skicka underlag på swish jag har skickat och fått emot. Hur ska jag skicka underlag för det liksom? Swish som har skickas för typ 1,5 år sedan...
Jag svarade till dem för 2 veckor sedan allt jag hade och förklarade situationen. Men det räckte inte de ville ha underlag från Trustly och Brite på alla transaktioner under perioden. Jag förklarade till dem igen att de är många transaktioner och att det är från casinosidor och direktbetalningar jag har gjort för att betala olika fakturor. Idag fick jag svar av Swedbank att att de tog bort mitt swish och att jag måste skicka underlag annars kan de stänga mitt konto... Jag ringde kundservice och de tyckte det var konstigt att de ville att jag ska redovisa transaktionerna nu igen eftersom att jag gjorde det tidigare i år. Kundservice sa också att de inte kan hjälpa mig då de inte beslutar om det. Utan att jag ska förklara igen så bra jag kan och hoppas att det räcker.
Jag lyckades få ut kontoutdrag från Brite AB, så jag ska skicka det till dem. Men kan man ta ut kontoutdrag från Trustly också? På deras sida så finns det bara formulär de jag kan fråga om en specifik överföring inte för kontoutdrag.
Jag har i början av året fått brev av Swedbank för att förklara mina transaktioner och skicka underlag för det.
Jag gjorde det så bra jag kunde och efter några kompletteringar blev det godkänt.
Nu halv år efter så får jag fråga om samma transaktion igen + 3 till. De vill att jag ska förklara och skicka underlag som visar det. Period dem frågar efter är 2021-03-01 och 2022-03-01.
Jag har varit spelberoende under den tiden och haft massa transaktioner då. Så de flesta av transaktionerna har jag inte så bra koll. Jag har också spärrat mig på spelsidor så jag kan inte ens logga in och ta bild på de transaktionerna. Har gjort det dock första gången de de frågade om detta. Med tydligen räcker det inte nu. Jag har också skrivit till de olika casinos kundservice och frågat om kontoutdrag, de säger att jag får inom 30 dagar men får inte av alla ändå.
Banken ville också att jag skulle skicka underlag på swish jag har skickat och fått emot. Hur ska jag skicka underlag för det liksom? Swish som har skickas för typ 1,5 år sedan...
Jag svarade till dem för 2 veckor sedan allt jag hade och förklarade situationen. Men det räckte inte de ville ha underlag från Trustly och Brite på alla transaktioner under perioden. Jag förklarade till dem igen att de är många transaktioner och att det är från casinosidor och direktbetalningar jag har gjort för att betala olika fakturor. Idag fick jag svar av Swedbank att att de tog bort mitt swish och att jag måste skicka underlag annars kan de stänga mitt konto... Jag ringde kundservice och de tyckte det var konstigt att de ville att jag ska redovisa transaktionerna nu igen eftersom att jag gjorde det tidigare i år. Kundservice sa också att de inte kan hjälpa mig då de inte beslutar om det. Utan att jag ska förklara igen så bra jag kan och hoppas att det räcker.
Jag lyckades få ut kontoutdrag från Brite AB, så jag ska skicka det till dem. Men kan man ta ut kontoutdrag från Trustly också? På deras sida så finns det bara formulär de jag kan fråga om en specifik överföring inte för kontoutdrag.