• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Swedbank transaktionsförfråga, de undrar vad de gäller

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Smart drag. Tog Nordea uc? Har haft Swedbank i 30 år, har bundet bolån, ips, fonder, tjänstepension, fem olika konton, gemensamma konton med sambon, dotterns fonder och konto…. rubbet :facejoy:
Jag hade typ ett vilande engagemang i nordea sen jag var barn så var inget nytt så vet inte om de tar uc för helt nya kunder. Har fortfarande ett konto med 11 kr som inte går att göra något med för den hade en bankbok som är borta så är nåt moment 22 typ, den bara ligger där haha
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Jag hade typ ett vilande engagemang i nordea sen jag var barn så var inget nytt så vet inte om de tar uc för helt nya kunder. Har fortfarande ett konto med 11 kr som inte går att göra något med för den hade en bankbok som är borta så är nåt moment 22 typ, den bara ligger där haha
Min sambo hade Nordea men jag övertalade honom att flytta allt till ”min” bank som jag tyckte var så bra :facejoy:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Både jag och sambon har haft övertrasserade konton och fått varningsbrev men har lyckats sätta in tillräckligt med pengar innan förfallodatum. Har även fått flera brev om inkassovarning på bolånet. Når det var som kämpigast så låg vi efter med bolånet i princip under några års tid. Blev till slut uppringd av nån som hade hand om det och de upplyste om riskerna med att inte betala på bolånet (vilket jag redan visste). Det var tufft! Men de gick aldrig vidare på nåt sätt utan lät oss betala ikapp.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Hahahaha efter att ha skrivit i tråden slår jag upp dn och vad är det första jag ser
20F2D654-30B2-46A6-B5A8-8086943DD4D2.jpeg
Tjuvlyssnar/läser Swedbank må ni tro hahaha
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
454
Mottagna reaktioner
345
Poäng
477
Aldrig några problem med Swedbank, för min del en riktig bra bank.
Tyvärr toppar de listan när det gäller rörlig listränta för bolån (4,34%) men de andra storbanker lär nog
haka på då styrräntan är på väg upp både november o februari.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Nu är de 3e gången också Swedbank höjer mitt lån. Från 7.40% till 9.40%...
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Swedbank har stängt av min Swish idag helt plötsligt. Står att jag ska kontakta dom, gäller penningtvätt lagen. Kommer fan byta bank snart.
De gjorde det för mig också i fredags. Men jag provade öppna den igen och det gick så just nu funkar den. Får se om de stänger det idag eller i veckan. Jag skickade in nästa alla underlag som de krävde förutom Trustly då jag inte fått svar från dem igen.

Har någon tagit ut kontoutdrag från Trustly tidigare?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Aldrig några problem med Swedbank, för min del en riktig bra bank.
Tyvärr toppar de listan när det gäller rörlig listränta för bolån (4,34%) men de andra storbanker lär nog
haka på då styrräntan är på väg upp både november o februari.
Då har du tur. :)
Har haft dem i över 10 år och har tidigare också inte haft problem. Men i år började problem och jag kan inte riktigt förstå dem. De vill att man redovisar varenda transaktion, till och med de för 1,5 år sen. Vem fan kommer ihåg vad man har betalat då eller varför och då sparat underlag till det. Det räcker inte heller att man bara förklarar vad pengarna har gått till utan man MÅSTE skicka underlag vilket är nästan omöjligt att man har det till allt. Hur ska man till exempel visa underlag för swish för över 1 år sen?
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp