• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Swedbank transaktionsförfråga, de undrar vad de gäller

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Som ett brev på posten höjde Swedbank idag räntan på mitt lån från 6.43% till 7.18% (75 punkter).

Sedan maj har mitt lån gått upp precis 2 procentenheter.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Som ett brev på posten höjde Swedbank idag räntan på mitt lån från 6.43% till 7.18% (75 punkter).

Sedan maj har mitt lån gått upp precis 2 procentenheter.
Samma här, haft mitt lån 6 mån och redan fått 3 st höjningar under den tiden.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 007
Poäng
4 807
Som ett brev på posten höjde Swedbank idag räntan på mitt lån från 6.43% till 7.18% (75 punkter).

Sedan maj har mitt lån gått upp precis 2 procentenheter.
Så skönt att jag blev klar med 240 000 kr hos dem i fjol!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
S
Jag har redan öppnat ett konto hos Nordea några månader sen. Väntar nu vad det blir med Swedbak. Stänger de kontoto så kommer jag flytta över allt till Nordea.
Svårt att flytta ”allt” när de stängt konton? Bättre flytta nu?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 007
Poäng
4 807
Hur har det gått?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Pågår fortfarande...
Swedbank är så jobbig....

Jag lyckades få kontoutdrag från Brita AB och och Trustly. Så jag skickade det till Swedbank. Får tillbaka svar att dokument inte går att öppna, funkar bra för mig. Så jag ställer vilken av dem två som inte funkar att öppna och skriver lösenord till dem som behövs för att filen från Trusly ska kunna öppnas. Får tillbaka svar att de inte tar inte emot filer med lösenord och svarar inte om Brita filen. Jag skriver till dem igen där jag säger att jag fick sådan dokument av Trustly och att det inte går på annat sätt. Undrar om jag kan ta skärmbilder på det istället. Frågar igen om Brite fil går att öppna då den inte är skyddad och borde gå. Får svar av Swedbank att jag kan skicka om det står klart och tydligt. Får inte svar igen om Brite dokumentet. Så där är jag nu... de är så jobbiga.... sämsta skitet jag har varit med om...
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 798
Poäng
1 247
Pågår fortfarande...
Swedbank är så jobbig....

Jag lyckades få kontoutdrag från Brita AB och och Trustly. Så jag skickade det till Swedbank. Får tillbaka svar att dokument inte går att öppna, funkar bra för mig. Så jag ställer vilken av dem två som inte funkar att öppna och skriver lösenord till dem som behövs för att filen från Trusly ska kunna öppnas. Får tillbaka svar att de inte tar inte emot filer med lösenord och svarar inte om Brita filen. Jag skriver till dem igen där jag säger att jag fick sådan dokument av Trustly och att det inte går på annat sätt. Undrar om jag kan ta skärmbilder på det istället. Frågar igen om Brite fil går att öppna då den inte är skyddad och borde gå. Får svar av Swedbank att jag kan skicka om det står klart och tydligt. Får inte svar igen om Brite dokumentet. Så där är jag nu... de är så jobbiga.... sämsta skitet jag har varit med om...

Det är det här som kallas "hårdare tag mot kriminella". Se det positivt, det hade skjutits ännu fler barn på lekplatser om de inte trakasserade medborgare så här.
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
228
Poäng
407
Det är det här som kallas "hårdare tag mot kriminella". Se det positivt, det hade skjutits ännu fler barn på lekplatser om de inte trakasserade medborgare så här.
Så komiskt, myndigheter har ju dessutom gått ut och påpekat för bankerna att hur de behandlar små-kunder inte är syftet med de striktare lagarna och kontrollerna.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Det är det här som kallas "hårdare tag mot kriminella". Se det positivt, det hade skjutits ännu fler barn på lekplatser om de inte trakasserade medborgare så här.
De borde fokusera mer på de som verkligen är kriminella... jag har aldrig ens fått parkeringsböter så fattar inte varför de ska hålla på så här...
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 772
Mottagna reaktioner
1 757
Poäng
1 277
De borde fokusera mer på de som verkligen är kriminella... jag har aldrig ens fått parkeringsböter så fattar inte varför de ska hålla på så här...
Det har att göra med en nyligen påbörjad rättsprocess mot Swedbanks tidigare vd. Många överföringar utlöser en granskning på grund av algoritmer. De flesta har antagligen fått visa körkort och bevisa nykterhet någon gång, trots att de aldrig kört olovligt eller onyktra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp