• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Swedbank transaktionsförfråga, de undrar vad de gäller

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Pågår fortfarande...
Swedbank är så jobbig....

Jag lyckades få kontoutdrag från Brita AB och och Trustly. Så jag skickade det till Swedbank. Får tillbaka svar att dokument inte går att öppna, funkar bra för mig. Så jag ställer vilken av dem två som inte funkar att öppna och skriver lösenord till dem som behövs för att filen från Trusly ska kunna öppnas. Får tillbaka svar att de inte tar inte emot filer med lösenord och svarar inte om Brita filen. Jag skriver till dem igen där jag säger att jag fick sådan dokument av Trustly och att det inte går på annat sätt. Undrar om jag kan ta skärmbilder på det istället. Frågar igen om Brite fil går att öppna då den inte är skyddad och borde gå. Får svar av Swedbank att jag kan skicka om det står klart och tydligt. Får inte svar igen om Brite dokumentet. Så där är jag nu... de är så jobbiga.... sämsta skitet jag har varit med om...
Hade samma, de ville ha dokument men gick inte att bifoga dokument, hur sjukt. Gav de länk till Onedrive mm men till slut fixade de så det gick att bifoga. Massa turer fram och tillbaka och orsakar en jäkla stress hos mig med hoten om att spärra mina konton vid ett visst datum. Fan att jag inte anmälde dem. Tänk om alla gjorde det
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Det har att göra med en nyligen påbörjad rättsprocess mot Swedbanks tidigare vd. Många överföringar utlöser en granskning på grund av algoritmer. De flesta har antagligen fått visa körkort och bevisa nykterhet någon gång, trots att de aldrig kört olovligt eller onyktra.
Jo fast det är skillnad på metoder. Hotfullheten och allmänna virret hos dem är under all kritik. Bemötandet är vad man förväntar sig en brottsdömd person skulle få typ, inte en existerande kund
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Det har att göra med en nyligen påbörjad rättsprocess mot Swedbanks tidigare vd. Många överföringar utlöser en granskning på grund av algoritmer. De flesta har antagligen fått visa körkort och bevisa nykterhet någon gång, trots att de aldrig kört olovligt eller onyktra.
Ja, men det är inte riktig samma sak. De frågar ju om transaktioner via swish för 1,5 år sedan. Vem fan har underlag för det? Vadå måste jag skriva avtal med varenda person jag swishar?
Sen handlar det ju inte bara om det. Jag har ju redovisad underlag för det flesta och förklarat. I mina transaktioner syns tydligt att det handlar om spelbolag... Har till och med fått nu kontoutdrag av Trustly och Brite och ändå är de inte nöjda... Handlar om att deras kundservice är skit... Har nu ställt fråga om en ska 3 gånger utan att de har svarat på det... Sen att det frågar nu andra gången på ett år...
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 304
Mottagna reaktioner
1 807
Poäng
1 247
Att blåsa i ett alkotest tar 5 sekunder och är avklarat sen om man är nykter. Nu pratar vi om en process som har dragit ut i flera månader och där det inte duger att bevisa sitt ärliga uppsåt gång på gång. Svårt att se likheter.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Att blåsa i ett alkotest tar 5 sekunder och är avklarat sen om man är nykter. Nu pratar vi om en process som har dragit ut i flera månader och där det inte duger att bevisa sitt ärliga uppsåt gång på gång. Svårt att se likheter.
Exakt det jag menar. Inte riktigt samma sak.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 823
Mottagna reaktioner
1 800
Poäng
1 277
Att blåsa i ett alkotest tar 5 sekunder och är avklarat sen om man är nykter. Nu pratar vi om en process som har dragit ut i flera månader och där det inte duger att bevisa sitt ärliga uppsåt gång på gång. Svårt att se likheter.
Målar man med bred pensel så blir det sällan speciellt tunna och exakta linjer, endast det var min poäng. Har aldrig, och skulle aldrig ha Swedbank, varken som bank eller värdepapper.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Pågår fortfarande...
Swedbank är så jobbig....

Jag lyckades få kontoutdrag från Brita AB och och Trustly. Så jag skickade det till Swedbank. Får tillbaka svar att dokument inte går att öppna, funkar bra för mig. Så jag ställer vilken av dem två som inte funkar att öppna och skriver lösenord till dem som behövs för att filen från Trusly ska kunna öppnas. Får tillbaka svar att de inte tar inte emot filer med lösenord och svarar inte om Brita filen. Jag skriver till dem igen där jag säger att jag fick sådan dokument av Trustly och att det inte går på annat sätt. Undrar om jag kan ta skärmbilder på det istället. Frågar igen om Brite fil går att öppna då den inte är skyddad och borde gå. Får svar av Swedbank att jag kan skicka om det står klart och tydligt. Får inte svar igen om Brite dokumentet. Så där är jag nu... de är så jobbiga.... sämsta skitet jag har varit med om...
Suck alltså!!!!!
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
300
Poäng
447
Det har att göra med en nyligen påbörjad rättsprocess mot Swedbanks tidigare vd. Många överföringar utlöser en granskning på grund av algoritmer. De flesta har antagligen fått visa körkort och bevisa nykterhet någon gång, trots att de aldrig kört olovligt eller onyktra.
Skojar du? För över flera ggr/månaden fr Swedbank t annan bank..,
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Jag kan i ärlighetens namn inte först er som fortfarande är kunder hos den är korrupta sossebanken.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp