• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Swedbank transaktionsförfråga, de undrar vad de gäller

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Ja, de suger verkligen. Att man måste ha underlag för varje transaktion. Måste jag skriva avtal med varje person jag swishar? Så dåligt.... De frågar efter transaktioner som har gjort 1,5 år sedan...
Jag ringde deras kundservice igen och förklarade att de har gjort en sådan förfrågan tidigare i år. Hon jag pratade verkade jättetrevlig och sa till mig att hon kan förmedla dem de jag sa och att jag inte behövde svara på det själv igen.
Hon sa att jag skulle vänta lite så jag väntade i samtalet och efter 3 minuter avbröts samtalet. Så jag vet inte om hon kommer göra det då samtalet avbröts. Så jag ringde upp de igen, då svarade annan person. Då förklarade jag till personen att jag hade kontakt med hennes kollega och att hon skulle prata med relevanta avdelningen om detta. Då sa den personen att de inte gör så och att jag måste göra det.. Assåååå de säger så olika..... Blir så trött och arg på det...
Varit med om precis samma med Swedbank att man får olika svar varje gång man ringer, som om de säger saker för att bli av med en och så blir det nästa person som svarars problem. Vissa grejer som du skriver, gör de ju inte ens. Då frågar jag men hur kunde den personen säga så då? Såklart inget svar på det. Anmälde dem till deras egen kundombudsman en gång men såklart resultatlöst. Tror inte alls de bryr sig om kunderna där inne
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Jag hade samma problem, de vad om underlag flera gånger i början på detta året och bytte till slut till Nordea då Jag också fick min Swish spärrad. Det roliga var att Swedbank ville ha underlag för lön, lån som tagits och för Swish jag fått av min mamma på fåtal kronor
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Jag hade samma problem, de vad om underlag flera gånger i början på detta året och bytte till slut till Nordea då Jag också fick min Swish spärrad. Det roliga var att Swedbank ville ha underlag för lön, lån som tagits och för Swish jag fått av min mamma på fåtal kronor
Helt sjukt att de håller på så. Vi har kommit till den punkt att vi inte ens får göra vad vi vill för våra pengar. Förstår om det handlar om misstänksamma kriminella att man frågar efter det. Men att hålla på att fråga underlag för varenda krona är fan sjukt.

Du har inte samma problem med Nordea? Stängde swedbank din konto?
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Samma sak med mig , jag lånade pengar från Cashbuddy och collector , loanstep, de frågade efter vart kommer pengarna medan jag förklarat det e lån , de spärr mitt konto och fick brev kan inte vara kund hos dem
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 288
Mottagna reaktioner
415
Poäng
557
2 gånger på ett år har jag fått redovisa för Swedbank, dom börjar bli jobbiga och funderar på att byta. Sjuka är att dom själva höll på med svindel i Miljardklassen
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Förvånad allt det nästan alltid är Swedbank som håller på såhär.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 507
Det jag undrar är om de tittar på alla deras kunders konton eller gör slumpmässiga granskningar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp