• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om aktier & handel i värdepapper

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 625
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 217
60% av min portfölj består av Investor och Industrivärden. Sen resterande 40% har jag fördelat över Swedbank, SEB, Castellum, Balder, Hufvudstaden, SKF och Astra Zeneca.
Själv då?

Trevliga innehav. Skriver en kommentar nedan...

Mina långsiktiga innehav BHG, instalco, balco, Bahnhof och Bure. Kör mer tillväxt. Har varit mycket byten på senare tid med Corona som vänt upp och ner på allt. Ägde tex SBB för ett tag sen men märkte att alla fonder sålt av samt flera större ägare i branschen. Tror @Lasseman satt på svaret, distansarbete inom offentliga sektorn...

Hur ser du på det? Hufvudstaden tex verkar ha drabbats av samma oro om man bara kollar på kursen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
60% av min portfölj består av Investor och Industrivärden. Sen resterande 40% har jag fördelat över Swedbank, SEB, Castellum, Balder, Hufvudstaden, SKF och Astra Zeneca.
Själv då?

Får man fråga varför du valt att investera i Swedbank framför Nordea?
 

TehLastDrop

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Juli 2020
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
Får man fråga varför du valt att investera i Swedbank framför Nordea?
För att jag anser att Swedbank har fått mest stryk av dom två bankerna. Swedbank föll ju från 220 kr ner till 120-130 kr i och med penningtvättskandalen, sen föll det ytterligare ner till 99 kr som lägst i och med Corona. Sen ligger Nordeas huvudkontor i Finland och beskattas då med källskatt, och jag har inte tillgång till KF så då är det inget vidare att äga den. (spelar ingen roll om den handlas på Stockholmsbörsen, det blir ändå källskatt om HK är utomlands)
 
Senast ändrad:

TehLastDrop

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Juli 2020
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
Trevliga innehav. Skriver en kommentar nedan...

Mina långsiktiga innehav BHG, instalco, balco, Bahnhof och Bure. Kör mer tillväxt. Har varit mycket byten på senare tid med Corona som vänt upp och ner på allt. Ägde tex SBB för ett tag sen men märkte att alla fonder sålt av samt flera större ägare i branschen. Tror @Lasseman satt på svaret, distansarbete inom offentliga sektorn...

Hur ser du på det? Hufvudstaden tex verkar ha drabbats av samma oro om man bara kollar på kursen.
Jag tror att det kommer bli sämre för fastigheter, däremot tror jag att marknaden har diskonterat in nedgången för fastigheter allt för hårt...Hufvudstaden har t.ex. halverat sin aktiekurs sen innan Corona, ett bolag med extremt låg belåning och A-lägen på deras fastigheter...i min mening är det inte rättfärdigat. Jag köper Hufvudstaden i dagsläget med glädje 43% substansrabatt är inte illa.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Vad tror du om Skanska?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 009
Poäng
4 807
Kostnaden för Swedbank Robur Europa ligger på 1,59% hos Avanza, så jag avstod den då hos Swedbank kostar den 1,25%.

Dessa aktiefonder hos Avanza valde jag till slut och satte in en liten slant till tonåringen som hon själv får fortsätta spara i (har andra fonder som vi sparar till henne hos Swedbank):

Länsförsäkringar Fastighets fond
JPM US Technologi
Avanza Global
Avanza Zero
Avanza Auto 6
Avanza World Tech by TIN
Spiltan Aktiefond Investmentbolag

Några av dessa kommer det inte att sparas i regelbundet men lite då och då.
Tvekade ang fastighetsfonden men tog med den till slut.

Swedbank Robur Ny Teknik har gått väldigt bra och den har vi via Swedbank!
 

TehLastDrop

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Juli 2020
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
Kostnaden för Swedbank Robur Europa ligger på 1,59% hos Avanza, så jag avstod den då hos Swedbank kostar den 1,25%.

Dessa aktiefonder hos Avanza valde jag till slut och satte in en liten slant till tonåringen som hon själv får fortsätta spara i (har andra fonder som vi sparar till henne hos Swedbank):

Länsförsäkringar Fastighets fond
JPM US Technologi
Avanza Global
Avanza Zero
Avanza Auto 6
Avanza World Tech by TIN
Spiltan Aktiefond Investmentbolag

Några av dessa kommer det inte att sparas i regelbundet men lite då och då.
Tvekade ang fastighetsfonden men tog med den till slut.

Swedbank Robur Ny Teknik har gått väldigt bra och den har vi via Swedbank!
Jag skulle ha bytt ut JPM US Technologi till Swedbank Robur Technology A då det är väsenligt billigare förvaltningsavgift på den och innehaven är i stort sett likadana.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Jag skulle ha bytt ut JPM US Technologi till Swedbank Robur Technology A då det är väsenligt billigare förvaltningsavgift på den och innehaven är i stort sett likadana.


Ni har inte testat att köpa fonder via SAVR, betydligt lägre avgifter än alla andra ställen. :faceheart:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp