• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Idag, några timmar innan det skulle hållas muntligt förhör i TR, så har han begärt att mitt mål ska återkallas, TR har bekräftat. En seger för rättvisan!
Grattis!!!!! Hur var ditt mål dvs vad var stämningen?. På vilka grunder återkallar han det? Bestred du stämningen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Tack! Det har varit ett stort arbete att gå igenom alla handlingar i liknande fall och då har jag bara begärt ut för i år från de olika Tingsrätterna. På inrådan av min advokat, så har mycket gått ut på att visa på vilken bedräglig person han är och att han systematiskt utnyttjar först KFM och nu domstolsväsendet för sina bedrägerier. Jag hade även begärt att förhöra honom under den muntliga förhandling som skulle hållits idag, med ett batteri av frågor som jag tillsammans med advokaten tagit fram. Jag har försökt att göra så mycket som möjligt själv och tagit hjälp av advokaten (en bekant) vid några tillfällen, för att det inte skulle bli för kostsamt. Sedan har jag haft en stor portion tur att artikeln i Expressen kom innan och att åtalet i Helsingborgs tingsrätt mot honom hann väckas.
Glömde fråga: räknas det som ett förenklat tvistemål = rättegångskostnader inte ”så höga”
oavsett om man förlorar el vinner? Tänker att många fler kanske skulle våga bestrida om de kände till kostnaderna?. Kanske kan du tipsa om vilka domar (målnr o TR) du begärt ut för de de som skulle ha nytta av/ork att göra samma sak?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Idag, några timmar innan det skulle hållas muntligt förhör i TR, så har han begärt att mitt mål ska återkallas, TR har bekräftat. En seger för rättvisan!
Men saken blir aldrig prövad, det är lite trist
 

Ricky

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
9 November 2021
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
26
Poäng
102
Efter att ha läst ca 1300 sidor fup så var det många brister man stötte på som man tänkte på under tiden.

får nog läsa igen och skriva upp dom eftersom om du vill veta
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Efter att ha läst ca 1300 sidor fup så var det många brister man stötte på som man tänkte på under tiden.

får nog läsa igen och skriva upp dom eftersom om du vill veta
Gör det
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Tänkte på en sak @Lize . Din identitet lär röjas då FUP är offentlig och många läser den, jag tror även att "han" säkert läser här. Hur känner du för det ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp