• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Lite mer.
 

Bilagor

  • Screenshot_20211205-105300.jpg
    Screenshot_20211205-105300.jpg
    695.7 KB · Visningar: 55
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
Tack! Han påstod att utöver lånen jag tog 2013 - 2014 och som jag tillfullo betalt tillbaka i tid, att det skulle vara en månatlig avgift under ett år utöver det, ungefär som ett mobilabonnemang som är bundet. Totalsumman för "abonnemanget" var 9.999 kr + årlig ränta om 36% sedan 2013, vilket blir en bit över 100 tkr. Denna abonnemangsavgift ska man betala vare sej man fått lånet eller inte. Jag fick stämningen i början på juli månad. Har bestridit sedan dess med olika inlagor och begärt att underskrivet avtal ska visas upp, vilket inte gjorts. Jag har fått förlikningsförslag som jag avvisat, tänkte att jag driver detta så långt jag kan. På vilken grund han tog tillbaka stämningen vet jag inte, tror inte det är något som han måste uppge.
Åh herre gud vilket mardröm! :facepleading:
Jag önskar dig verkligen all lycka till med detta! Och du är ju fantastisk stark som orkar driva saken!
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Som en följd av debaclet i Tingsrätten så har min riskprognos på UC stigit med 20% :( inte för att det spelar någon praktisk roll för min del, men det känns som man fått ett straff, trots att stämningen var en bluff och att den togs tillbaka och att ingen dom utfärdades utan enbart ett protokoll. Det räcker alltså att bara få en stämningsansökan skickad till Tingsrätten...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Som en följd av debaclet i Tingsrätten så har min riskprognos på UC stigit med 20% :( inte för att det spelar någon praktisk roll för min del, men det känns som man fått ett straff, trots att stämningen var en bluff och att den togs tillbaka och att ingen dom utfärdades utan enbart ett protokoll. Det räcker alltså att bara få en stämningsansökan skickad till Tingsrätten...
Hur hänger riskprognos och stämningsansökan ihop ?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Hur hänger riskprognos och stämningsansökan ihop ?
Japp, tydligen, bl a Tingsrätten är en av UC's källor. Jag har varit i kontakt med UC, för jag kunde inte fatta hur riskprognosen kunde skena så, eftersom inget förändrats, enbart lite bättre årsinkomst och de bekräftade att den hade påverkan. Oklart hur länge det dröjer innan den blir bättre.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Japp, tydligen, bl a Tingsrätten är en av UC's källor. Jag har varit i kontakt med UC, för jag kunde inte fatta hur riskprognosen kunde skena så, eftersom inget förändrats, enbart lite bättre årsinkomst och de bekräftade att den hade påverkan. Oklart hur länge det dröjer innan den blir bättre.
Hur man än vänder röven....
Alltid den oskyldiga som drabbas.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Japp, tydligen, bl a Tingsrätten är en av UC's källor. Jag har varit i kontakt med UC, för jag kunde inte fatta hur riskprognosen kunde skena så, eftersom inget förändrats, enbart lite bättre årsinkomst och de bekräftade att den hade påverkan. Oklart hur länge det dröjer innan den blir bättre.
Borde vara som ett utslag?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp