• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Får hoppas han jävlas med fel person någon gång så han lär sig en Ordentlig läxa... hade det varit mig hade det hänt mer än rättsliga saker... vilket smuts han är.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Grattis!!!!! Hur var ditt mål dvs vad var stämningen?. På vilka grunder återkallar han det? Bestred du stämningen?
Tack! Han påstod att utöver lånen jag tog 2013 - 2014 och som jag tillfullo betalt tillbaka i tid, att det skulle vara en månatlig avgift under ett år utöver det, ungefär som ett mobilabonnemang som är bundet. Totalsumman för "abonnemanget" var 9.999 kr + årlig ränta om 36% sedan 2013, vilket blir en bit över 100 tkr. Denna abonnemangsavgift ska man betala vare sej man fått lånet eller inte. Jag fick stämningen i början på juli månad. Har bestridit sedan dess med olika inlagor och begärt att underskrivet avtal ska visas upp, vilket inte gjorts. Jag har fått förlikningsförslag som jag avvisat, tänkte att jag driver detta så långt jag kan. På vilken grund han tog tillbaka stämningen vet jag inte, tror inte det är något som han måste uppge.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Men saken blir aldrig prövad, det är lite trist
Den är prövad flera gånger, några Tingsrätter har avvisat stämningen, men dessa är överklagade till Hovrätten och det finns ingen slutlig dom mej veterligen. Såg att han kallat tillbaka ett ärende som låg i Hovrätten. Det som är det mest skrämmande är att inte alla Tingsrätter begärt in underlag/avtal från honom som bevis utan att det rullat på "bara" genom en ifylld stämningsansökan, såg bara en enda som gjort det och han inkom inte med någonting, enbart skärmdumpar med ansökan... vilket vem som helst kan fejka.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Tänkte på en sak @Lize . Din identitet lär röjas då FUP är offentlig och många läser den, jag tror även att "han" säkert läser här. Hur känner du för det ?
Jag har räknat med att han läser här.
Beträffande min identitet, så får det vara så, om någon till varje pris vill ta reda på vem jag är. Det har hjälpt mej mycket att jag skrev ut att jag fått en stämningsansökan, flera medlemmar har skrivit pm och hjälpt och peppat mej, utan dessa så hade jag kanske inte klarat av att driva denna soppa vidare, så det är jag oerhört tacksam för. Att tråden fanns har också hjälpt så att man blir vaksam på bluffen från början och blivit på sin vakt, tack vare den så visste jag direkt vad det avsåg när jag fick stämningsansökan.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Efter att ha läst ca 1300 sidor fup så var det många brister man stötte på som man tänkte på under tiden.

får nog läsa igen och skriva upp dom eftersom om du vill veta
Ja det är intressant läsning. Det finns många luckor i systemet som ingen annan tidigare utnyttjat så utstuderat, KFM eller någon annan myndighet har nog aldrig varit med om maken tidigare, därav att de var tagna på sängen. Tror även att deras handlingsutrymme är begränsat, lagstiftning måste ändras så att sådant här kan undvikas i framtiden, det tog ju åratal innan det fanns någon dom som de kunde luta sej mot. Jag ser samma fenomen i Tingsrätternas arbete.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag har räknat med att han läser här.
Beträffande min identitet, så får det vara så, om någon till varje pris vill ta reda på vem jag är. Det har hjälpt mej mycket att jag skrev ut att jag fått en stämningsansökan, flera medlemmar har skrivit pm och hjälpt och peppat mej, utan dessa så hade jag kanske inte klarat av att driva denna soppa vidare, så det är jag oerhört tacksam för. Att tråden fanns har också hjälpt så att man blir vaksam på bluffen från början och blivit på sin vakt, tack vare den så visste jag direkt vad det avsåg när jag fick stämningsansökan.
Du är en smart kvinna så jag förstod att du inte brydde dig om att din identitet ev skulle röjas.
<3
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Dessutom så är Lize en king och knappast suttit & näthatat här utan snarare tvärtom hjälpt övriga medlemmar. Det enda som kan hända är att någon skickar en god flaska vin till henne eller blommor :D
 

Misan00

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
47
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Är så glad för din skulle Lize. Hoppas fler läser här innan man skriver på nått. Önskar att jag hade gjort det.
Men nu har kfm bekräftat och jag kan äntligen gå vidare i mitt liv. Kommer aldrig mer skriva under nått igen utan att kolla upp det först. Hoppas allt går bra för dem som är i hans rullor.. ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp