jag betalade i november 2017. Då hörde skulden till ARS enterprise.Hur länge sedan var det du betalade? Anledningen till att han ändrat bolagsform tillbaka till AB är för att KFM inte hanterar de irländskt registrerade bolagen.
- Meddelanden
- 11
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Instämmer, jag verkar i min systers ärende. Juridiken är knepig och ** har tagit nytta av det.Juristen och alla på myndigheten som inte har lyckats stoppa sopan kan fara åt helvete. Här har vi en kille som under 10 års tid skickat ut falska krav med ockerräntor...och det är fortfarande alla andra som får göra skitgörat för att rentvå sig själva.
Det är fan dags att alla som råkat ut för det här monstret går ihop och kräver en förändring. Och inge snack om lagar hit och dit. Så fort staten lurades genom försäkringskassan krävde man 4 års fängelse, men så fort det handlar om privatpersoner blir svaret: skyll dig själv!
En sak till som jag nämnt tusen gånger: frågan som ska ställas är aldrig om man fått eller betalat en skuld... så fort en skuld krävs med ockerränta bör denna ogiltigförklaras! Omedelbart.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Jag är övertygad om att juridiken kan användas för att stoppa honom. Men dessa jurister har inte blivit lurade själva, så dom skiter i det fullkomligt.Instämmer, jag verkar i min systers ärende. Juridiken är knepig och ** har tagit nytta av det.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Om personen använt sig av tidigare delgivning bör det väl inte vara så svårt att hitta.
Det går ju i vågor det här. Ibland är det fruktansvärt illa att det går att hitta igen utslag i all evighet, ibland är det förfärligt illa att det inte går att hitta igen all info om ett mål 6 år tillbaka.
- Meddelanden
- 1 583
- Mottagna reaktioner
- 540
- Poäng
- 627
Fick svar av kfm att delgivningskvitton gallras efter 3 år...å då ärendena har olika målnummer så är det 2 olika ärende.
Kan inte ens få se delginingarna som sagt så bara se glad ut å låta idioten ha ett ärende till i min löneutmätning. Får jag inte skuldsanering denna gång så ger jag nog upp totalt! Kan ju inte bråka om nåt när jag inte får fram bevis tyvärr...
Kan inte ens få se delginingarna som sagt så bara se glad ut å låta idioten ha ett ärende till i min löneutmätning. Får jag inte skuldsanering denna gång så ger jag nog upp totalt! Kan ju inte bråka om nåt när jag inte får fram bevis tyvärr...
- Meddelanden
- 11
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Nu är Smith åtalad igen i.o.m mer aktuella ärenden.Jag är övertygad om att juridiken kan användas för att stoppa honom. Men dessa jurister har inte blivit lurade själva, så dom skiter i det fullkomligt.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Var kan man läsa om det?Nu är Smith åtalad igen i.o.m mer aktuella ärenden.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Målnummer och domstol?Nu är Smith åtalad igen i.o.m mer aktuella ärenden.
Man får hålls tummarna att inte tingsrätten bara kikar på tidigare hovrättsdomen och friar på den grunden
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Alltså detta är ju helt översjukt.Fick svar av kfm att delgivningskvitton gallras efter 3 år...å då ärendena har olika målnummer så är det 2 olika ärende.
Media BORDE vara intresserade.
Tyvärr är det ju så att media ibland är det som behövs för att få hjulen att snurra.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Många orkar inte. Jag lider med dom.Hade personligen aldrig accepterat det människor går igenom här.
Kräket utnyttjar Kronofogdens brister och dom tittar på medan han runkar hela vägen till banken.
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 130
- Poäng
- 927
Många orkar inte. Jag lider med dom.
Kräket utnyttjar Kronofogdens brister och dom tittar på medan han runkar hela vägen till banken.
sätter man han i fängelse sitter han väl med detta på heltid också. Dagis på våra fängelser med.
Denna människa bör isolerad från teknik hela sitt liv. för skadad.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Han måste få näringsförbud också.sätter man han i fängelse sitter han väl med detta på heltid också. Dagis på våra fängelser med.
Denna människa bör isolerad från teknik hela sitt liv. för skadad.
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 130
- Poäng
- 927
Kör bolagen via målvakter så hjälper inte särskiltHan måste få näringsförbud också.
Rullar väl även Ltd företag från UK, kanske inte lika lätt idag när de inte med EU
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Det beror nog framförallt på brist på lagstödDet bästa för alla som drabbats av honom borde vara att kfm bara avskriver alla hans ärenden! Men det kommer ju tyvärr aldrig ske![]()
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Han kan få problem när näringsförbudet ska kollas ändåKör bolagen via målvakter så hjälper inte särskilt
Rullar väl även Ltd företag från UK, kanske inte lika lätt idag när de inte med EU
men det borde ju stå var skulden har sin början? Jag Kollade på Kivra på det jag fått, skuld att betala. Där står det Exekutionstitelsidentitet samt en massa siffror. Hittade det gamla utslaget på papper och det är exakt det lån jag avbetalat.Fick svar av kfm att delgivningskvitton gallras efter 3 år...å då ärendena har olika målnummer så är det 2 olika ärende.
Det är ju skam om KFM rensar ut sina saker så att han åter igen ska få betalt en gång igen av alla som redan betalat :/
- Meddelanden
- 1 583
- Mottagna reaktioner
- 540
- Poäng
- 627
men det borde ju stå var skulden har sin början? Jag Kollade på Kivra på det jag fått, skuld att betala. Där står det Exekutionstitelsidentitet samt en massa siffror. Hittade det gamla utslaget på papper och det är exakt det lån jag avbetalat.
Det är ju skam om KFM rensar ut sina saker så att han åter igen ska få betalt en gång igen av alla som redan betalat :/
Tyvärr är det olika siffror överallt så att säga...så på nåt vis har han lyckats få till 2 lån....absolut att jag lånade mycket den tiden men vet att jag ENDAST haft ett lån hos honom! Tyvärr kommer jag ju inget vart då man inte kan få fram delgivningen från båda ärendena och har inget kvar....dumt nu med facit i hand men man trodde väl aldrig i sin vildaste fantasi att nån skulle göra så här.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Vänta nu. Har jag förstått det här rätt. Kronofogden vet att det är en skitstövel som kräver er på pengar. De har inte längre koll på vilka utslag som finns kopplade till er, men skickar samtidigt ut krav om "skuld att betala" till denna lort?????
- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Är inte ocker olagligt?Det beror nog framförallt på brist på lagstöd
- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Lämnar hen inte in ränteuppgifter till skattemyndigheten?Han chansar. Har du betalat en gång kanske du betalar en gång till...
Bestrid.
Jag trodde Kronofogden skulle sluta arbeta som indrivare åt sopan...
Säger inte reglerna att en gäldenär måste underättas när "skulder" byter ägare? Med tanke på att han aldrig skickar ut någonting själv borde tillvägagångssättet förklaras ogiltig. Dom påhittade skulderna borde därför inte kunna drivas in.
- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Är hans mål förenklade tvistemål? Om nån individ vinner i TR o hen/ARS överklagar - är det fortsatt ett förenklat tvistemål i nästa instans ? ”Tanken” med förenklade tvistemål är väl till viss del att kostnaderna inte ska ruinera en enskild person?Korruptionen som innebär att överklagande mot kfms beslut följer lagen dom domstolsärenden?
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Vänta nu. Har jag förstått det här rätt. Kronofogden vet att det är en skitstövel som kräver er på pengar. De har inte längre koll på vilka utslag som finns kopplade till er, men skickar samtidigt ut krav om "skuld att betala" till denna lort?????
Utslagen är sökbara i relevant system i typ 3 plus innevarande år. Efter det får sökande ha koll på sitt utslag själv.
Det är möjligt det går att begära ut ur något arkiv på något vis.
Så när det begärs verkställighet på ett visst utslag är det ju bara att söka på utslagsnumret så hittar man det.
När det är åt andra hållet, att folk är nervös för att man kan hitta ens betalningsförelägganden i flera år även om dom återkallats, då är de fruktansvärt att kfm har koll på det.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Är inte ocker olagligt?
Jo, men kronofogden prövar inte tvister, det är domstolar som gör det. Det finns uttryckliga förbud i rättsfall om att KFM inte får pröva om en skuld är rätt eller inte i invändning mot verkställighetsprocessen.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Men i det här fallet vill Kronofogden driva in pengar i ett ärende som betalats för flera år sedan. Så enligt det här systemet kan vem som helst som har ett utslag på någon kräva ytterligare pengar genom att påstå att en skuld inte är till fullo betald? Och den som krävs har ingen rätt att försvara sig pga att ärendet bytt nr. Vi ska vara otroligt tacksamma att fler kriminella inte har en aning om hur jävla idiotiskt det egentligen funkar. Isåfall hade dom slutat ringa runt till 90 åringar och istället koncentrerat sig på sånt här istället.Utslagen är sökbara i relevant system i typ 3 plus innevarande år. Efter det får sökande ha koll på sitt utslag själv.
Det är möjligt det går att begära ut ur något arkiv på något vis.
Så när det begärs verkställighet på ett visst utslag är det ju bara att söka på utslagsnumret så hittar man det.
När det är åt andra hållet, att folk är nervös för att man kan hitta ens betalningsförelägganden i flera år även om dom återkallats, då är de fruktansvärt att kfm har koll på det.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Jag tror jag skrev tidigare att jag är lite osäker på hur systemet reagerar när samma utslag dyker upp igen, och om det finns någon tidsgräns där.Men i det här fallet vill Kronofogden driva in pengar i ett ärende som betalats för flera år sedan. Så enligt det här systemet kan vem som helst som har ett utslag på någon kräva ytterligare pengar genom att påstå att en skuld inte är till fullo betald? Vi ska vara otroligt tacksamma att fler kriminella inte har en aning om hur jävla idiotiskt det egentligen funkar. Isåfall hade dom slutat ringa runt till 90 åringar och istället koncentrerat sig på sånt här istället.
Jag har inte stött på så många kriminella som har en massa utslag liggande, skulle det vara tal om köpta skulder så krävs en överlåtelsekedja, där tror jag det är lättare att hitta skulder som verkställs på nytt.
- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Jo det vet jag. Inkommer en skuld/fordran t KFM så måste man kunna bestrida? Den ”införlivas/verkställs” väl inte i tex en pågående löneutmätning? O jag fattar inte att hen fortsätter driva sina ärenden - stod d inte i domen att hen inte förstått vad rimlighet är pga nån diagnos (el nåt sånt). Då borde hen väl fått det (orimligheten i sina räntesatser/hitte--på-skulder) förklarat för sig under domstolsförhandlingarna?.Jo, men kronofogden prövar inte tvister, det är domstolar som gör det. Det finns uttryckliga förbud i rättsfall om att KFM inte får pröva om en skuld är rätt eller inte i invändning mot verkställighetsprocessen.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Jo det vet jag. Inkommer en skuld/fordran t KFM så måste man kunna bestrida? Den ”införlivas/verkställs” väl inte i tex en pågående löneutmätning? O jag fattar inte att hen fortsätter driva sina ärenden - stod d inte i domen att hen inte förstått vad rimlighet är pga nån diagnos (el nåt sånt). Då borde hen väl fått det (orimligheten i sina räntesatser/hitte--på-skulder) förklarat för sig under domstolsförhandlingarna?.
Jag vet inte om det är i det läget man gör en special på just denna, men ja man kan normalt inte bestrida, men man kan invända mot verkställighet. I den processen prövas dock inte saker som hänt före utslaget meddelats, det får man inte, så i praktiken kan man alltså inte pröva om skulden är rimlig eller inte, utan man kollar på om utslaget är korrekt utfärdat, det blir avslag på de allra flesta, skulle gissa på 99% av alla invändningar. Det vanligaste jag känner till att få bifall på i invändningar är vid avhysningar när det i vissa fall kan ha uppstå nya hyresförhållandena.
Den läggs till en löneutmätning också, men pengar betalas inte ut under tiden invändningen prövas.
Hans diagnoser har ingen betydelse när man prövar en invändning mot verkställighet.
- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Vänta lite: om en ny skuld kommer in till KFM så måste väl den som har utmätning kunna bestrida den = invändning. Är det då det skickas till TR? Vad menas med att ”utslaget är korrekt utfärdat”? Då kan hen tex skicka in en fordran på tex 188 000kr o det lägges till utmätning som pågår. Bara så?Jag vet inte om det är i det läget man gör en special på just denna, men ja man kan normalt inte bestrida, men man kan invända mot verkställighet. I den processen prövas dock inte saker som hänt före utslaget meddelats, det får man inte, så i praktiken kan man alltså inte pröva om skulden är rimlig eller inte, utan man kollar på om utslaget är korrekt utfärdat, det blir avslag på de allra flesta, skulle gissa på 99% av alla invändningar. Det vanligaste jag känner till att få bifall på i invändningar är vid avhysningar när det i vissa fall kan ha uppstå nya hyresförhållandena.
Den läggs till en löneutmätning också, men pengar betalas inte ut under tiden invändningen prövas.
Hans diagnoser har ingen betydelse när man prövar en invändning mot verkställighet.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
nej, till tingsrätten kommer det om man bestrider ett betalningsföreläggande. Bestrider man inte betalningsföreläggande blir det ett utslagVänta lite: om en ny skuld kommer in till KFM så måste väl den som har utmätning kunna bestrida den = invändning. Är det då det skickas till TR? Vad menas med att ”utslaget är korrekt utfärdat”? Då kan hen tex skicka in en fordran på tex 188 000kr o det lägges till utmätning som pågår. Bara så?
Det är utslag han nu har och begär verkställighet på, en förenklad dom som vunnit laga kraft för länge sedan.
Ja om man har ett utslag som säger att man ska ha 188k så så är det så, det är så precis alla inkassobolag gör med tusentals ärenden varje dag.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Man kan då invända mot verkställighet, men att börja försöka angripa själva utslaget där är ingen ide, kfm får inte överpröva det.
Sånt som kan bita är typ att man gjort betalningar efter utslaget som inte är medräknat i den skuld dom nu söker verkställighet på.
Sånt som kan bita är typ att man gjort betalningar efter utslaget som inte är medräknat i den skuld dom nu söker verkställighet på.
- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Aha förstår. Inte alldeles enkelt med begreppen. Så betalningsföreläggande kallas det när fordran första gången inkommer till KFM?nej, till tingsrätten kommer det om man bestrider ett betalningsföreläggande. Bestrider man inte betalningsföreläggande blir det ett utslag
Det är utslag han nu har och begär verkställighet på, en förenklad dom som vunnit laga kraft för länge sedan.
Ja om man har ett utslag som säger att man ska ha 188k så så är det så, det är så precis alla inkassobolag gör med tusentals ärenden varje dag.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Så skulle man kunna uttrycka det.Aha förstår. Inte alldeles enkelt med begreppen. Så betalningsföreläggande kallas det när fordran första gången inkommer till KFM?
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Alla skulder som ska drivas in måste vara fastställda.Aha förstår. Inte alldeles enkelt med begreppen. Så betalningsföreläggande kallas det när fordran första gången inkommer till KFM?
Den vanligaste formen är utslag i betalningsföreläggande.
Den näst vanligaste är dom i tingsrätt.
Statliga skulder fastställs direkt genom beslut från respektive myndighet.
Övriga varianter utgör gissningsvis under en promille av alla fastställs skulder för indrivning.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
...är ju inte ofta man ser samfällighetsföreningars debiteringslängder..Alla skulder som ska drivas in måste vara fastställda.
Den vanligaste formen är utslag i betalningsföreläggande.
Den näst vanligaste är dom i tingsrätt.
Statliga skulder fastställs direkt genom beslut från respektive myndighet.
Övriga varianter utgör gissningsvis under en promille av alla fastställs skulder för indrivning.
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
När det väl händer kommer det mail dagligen om varför man inte sålt vederbörandes fastighet för att betala två förfallna avgifter om 487 kr styck....är ju inte ofta man ser samfällighetsföreningars debiteringslängder..
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.