Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Första dagen för huvudförhandling i mål B 2661-22 är satt den 28/2 2023

De sökte bara på ena efternamnet varför de inte fick nån träff tidigare är förklaringen…. Se svar nedan:
”Målet är pågående här, kan jag se.
Vilka dagar det är tänkt att bli huvudförhandling är inte bestämt än, (än mindre när dom/slutligt beslut väntas komma)
Första dagen för huvudförhandling i mål B 2661-22 är satt den 28/2 2023

På vilka grunder häktas man?Flyktrisk? Annat?
Du får nästan kolla rättegångsbalken där det borde stå men minns jag de kurserna rätt så är det flyktrisk, fara för fortsatt brottslighet, fara att man förstör utredning (kollusionsfara), okänd identitet och obligatorisk häktning pga minst 2 års fängelse.
Samt en ventil för häktning på synnerliga skäl.

Du får nästan kolla rättegångsbalken där det borde stå men minns jag de kurserna rätt så är det flyktrisk, fara för fortsatt brottslighet, fara att man förstör utredning (kollusionsfara), okänd identitet och obligatorisk häktning pga minst 2 års fängelse.
Ok. Trodde att han dömts till fängelse i TR…Fortsatt brottslighet. Men jag kan ha fel…Att man inte häktas - ger det nån signal om kommande domslut?

Ok. Trodde att han dömts till fängelse i TR…Fortsatt brottslighet. Men jag kan ha fel…Att man inte häktas - ger det nån signal om kommande domslut?

Det gjorde han, 4 år.
Nej det är nog att dra väl stora växlar. Han häktades av tingsrätten i samband med att huvudförhandlingen i tingsrätten avslutades. Han överklagade det och hovrätten hävde häktningsbeslutet.
I domen var det sedan en ganska lång halvbitter motivering från tingsrätten om huruvida han skulle häktas ändå i samband med att domen kom, och man tyckte det, men utifrån att hovrätten nyss hävt häktningsbeslutet man tog så struntande man i det.
Minns jag rätt så var han endast häktad på flyktfara i den korta häktning han hade från tingsrätten.

Hovrätten hade ju inte ens en dom att titta på, så dom bör ju inte hunnit ta ställning till om dom ska fria eller fälla en tilltalad som inte ens fått domen i tingsrätten ännu. Behöver inte vara samma domaruppsättning som tog det brådskande häktningsärendet som sedan tar huvudförhandlingen heller.

Medborgarskap i land som saknar utlämningsavtal och ej hemvist i riket är även det skäl för häktning.

Medborgarskap i land som saknar utlämningsavtal och ej hemvist i riket är även det skäl för häktning.
Du har rätt. Sett på uppropslistor folk från ofta Östeuropa som verkar bli häktad för rattfylla

Snart är dags! Första dagen för huvudförhandling i mål B 2661-22 är satt den 28/2 2023. Är det någon som ska gå dit och titta?

Är det hovrätten?
Sitter han i finkan just nu?

Jag är ju en av dom som mött honom i rätten. Fick hjälp av flera här på forumet varav en säkerligen var A.S själv.. Gav massa råd och info tills man förstod att titta åt ett annat håll för att få information mm sen ta reda på detaljer själv.

Senast ändrad:
Hovrätten i Malmö eller?

Blev uppringd av kfm idag ang denna herre...det planerades tydligen polisanmälan och kfm undrade om jag var intresserad....lyckades betala mig fri från AS 2021....1000 kr hann bli 230000kr.
Någon mer som blivit kontaktad av kfm i detta nu?

Blev uppringd av kfm idag ang denna herre...det planerades tydligen polisanmälan och kfm undrade om jag var intresserad....lyckades betala mig fri från AS 2021....1000 kr hann bli 230000kr.
Det rätta hade ju varit att någon torterar honom. Vad menar du med "betalade mig fri"? Betalade du den summan, eller kom ni överens om en lägre summa?

Vad menar du m polisanmälan? Vem ska anmälas?

Vad menar du m polisanmälan? Vem ska anmälas?
Adam....kronofogden hade en grupp som tittade på det och skulle ev kontakta polis/åklagare....
Mitt ärende hos kfm är avslutat sedan 2 år men som jag förstod det var man tvungen att aktivt delta för att ev få ngt skadestånd...om han nu döms...
Min tusenlapp blev som sagt över 230000kr med hans ränta

Sorgligt. Men innan du bestämmer dig kan du ju läsa hur tingsrätten dömde, det som ** överklagade och ska upp i hovrätten nu i februari . kronofogden har ett antal fall med i det åtalet om ja inte minns fel. Tror det var ett 10 tal. Bara att begära ut från Helsingborgs tingsrätt.

Adam....kronofogden hade en grupp som tittade på det och skulle ev kontakta polis/åklagare....
Mitt ärende hos kfm är avslutat sedan 2 år men som jag förstod det var man tvungen att aktivt delta för att ev få ngt skadestånd...om han nu döms...
Min tusenlapp blev som sagt över 230000kr med hans ränta
Gick det till TR, hans krav?

Drog igång en jävla process för ett tag sedan. Bestred lite olika som jag tyckte då var fel. Allt gick hela vägen upp i domstol. Vann inte en enda. Pågrund att ja Gav mig och drog mig tillbaka utan rättegång. Men samla på mig 100Papp under tidens gång.
Nu har skulderna kommit tillbaka och hamlat på skuld att betala.
Tredskodom finns nu med i bilden.
Drog igenom en sanering. Med kontakt på fogden. Han sa att så länge domen är prövad. Vinst lr förlust i dom så räknas dessa skulder in.
Att det blev en dom (Treskodom) Spelar ingenroll. Det är något mellan mig och Borgenären jag fightas med sa han. De lägger ingen vikt på att ja drog den dit. Så var inte oroliga att de inte skulle ingå. Men den måste vara prövad. Får inte ligga kvar i tvist.
Så nu går vi mot nästa steg. Saneringprocessen med allt vad det innebär.

Drog igång en jävla process för ett tag sedan. Bestred lite olika som jag tyckte då var fel. Allt gick hela vägen upp i domstol. Vann inte en enda. Pågrund att ja Gav mig och drog mig tillbaka utan rättegång. Men samla på mig 100Papp under tidens gång.
Nu har skulderna kommit tillbaka och hamlat på skuld att betala.
Tredskodom finns nu med i bilden.
Drog igenom en sanering. Med kontakt på fogden. Han sa att så länge domen är prövad. Vinst lr förlust i dom så räknas dessa skulder in.
Att det blev en dom (Treskodom) Spelar ingenroll. Det är något mellan mig och Borgenären jag fightas med sa han. De lägger ingen vikt på att ja drog den dit. Så var inte oroliga att de inte skulle ingå. Men den måste vara prövad. Får inte ligga kvar i tvist.
Så nu går vi mot nästa steg. Saneringprocessen med allt vad det innebär.
Ingår den ändå i saneringen ?

Ingår den ändå i saneringen ?
Visst ! Den förlorad och jag är skyldig att betala nu. Så det var inga problem med att den skulle ingå. Skulder som ligger i tvist ingår ej. Måste vara prövad. alltså ett avslutat kapitel. En dom helt enkelt.

Visst ! Den förlorad och jag är skyldig att betala nu. Så det var inga problem med att den skulle ingå. Skulder som ligger i tvist ingår ej. Måste vara prövad. alltså ett avslutat kapitel. En dom helt enkelt.
Varför skulle den inte ? Finns inget i en sanering som säger att man ej skulle få ta med den. Men som sagt den måste vara prövad och en dom fallit (vinst/förlust/Tredskodom) spelar ingenroll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp