Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Har varit med om samma sak själv här. Fick hem ett brev från kfm från denna pajas. Tog kontakt med honom men fick inget svar. Gick även så långt till att ringa hans morfar och mamma för att få kontakt med han men ingen visste något om honom vart han var eller liknande.
Fick aldrig någon fakura av honom och målet drogs tillbaka igen. Nu var detta snart 2 år sen och idag tog jag kontakt med honom igen och väntar på svar.

Hej! Läst denna länk och har en närstående som råkat lika illa ut med ett sms lån på knappt 2000 kr . Inga påminnelser att detta fanns sedan 2013 och var skuldfri nu så ploppar detta upp på 24000 kr helt plötsligt och man undrar vad är detta? Också från början detta bolag Ars enterprice AB.

Hej! Läst denna länk och har en närstående som råkat lika illa ut med ett sms lån på knappt 2000 kr . Inga påminnelser att detta fanns sedan 2013 och var skuldfri nu så ploppar detta upp på 24000 kr helt plötsligt och man undrar vad är detta? Också från början detta bolag Ars enterprice AB.
Läser man i tråden verkar det vara Dinfinans el silverwik. Är dom på gång igen, vem har skickat fakturan?

Senast ändrad:
Nej inte DinFinans/Silwervik Ars Enterprice är Snabbsmskredit.

Ja Ars enterprise som haft hand om ärendet men aldrig skickat ut att det funnits hos dem förrän nu 3 år senare då det pang hamnat hos kronofogden och gått upp till 24000 kr från ca 2000 som var från början. Sedan har det hamnat hos Ti finans sverige kb som inte ens finns????? Någon som hört talas om detta bolag?

Ja Ars enterprise som haft hand om ärendet men aldrig skickat ut att det funnits hos dem förrän nu 3 år senare då det pang hamnat hos kronofogden och gått upp till 24000 kr från ca 2000 som var från början. Sedan har det hamnat hos Ti finans sverige kb som inte ens finns????? Någon som hört talas om detta bolag?

Det här bolaget ars har väl sålt fodran till det här bolaget som nu kräver betalt. Har ni någon invändning mot kravet så får ni väl framföra det till kronofogden eller den som nu kräver er och säga att ni tycker att beloppet är fel eller för högt.

Har ju aldrig vetat att det funnits. Skuldfri, ringt kronofogden massa gånger för att verkligen se att inget funnits och betalat av alla skulder och så ploppar detta upp som vi inte hört talas om. Så man undrar?

Har ju aldrig vetat att det funnits. Skuldfri, ringt kronofogden massa gånger för att verkligen se att inget funnits och betalat av alla skulder och så ploppar detta upp som vi inte hört talas om. Så man undrar?
och detta TI finans sverige KB som det hamnat hos nu som inte ens finns???

och detta TI finans sverige KB som det hamnat hos nu som inte ens finns???

förslagsvis skriver ni då till kronofogden och bestrider fodran och anger följande skäl. bolaget som kräver betalt finns inte och beloppet är felaktigt eller för högt och därefter blir det upp till den som kräver betalt att dra saken vidare till tinget, vilket kanske inte ens kommer att hända och så blir saken avklarad.

Tack! Ja det var nått sådant jag tänkte. Bestrida eller återvinning och så får tingsrätten avgöra typ =) Troligen är detta lån redan betalt men finns ändå av nån konstig anledning. Å skummare blir det när det dyker upp ett namn som inte ens finns. Så kär på med bestridan/återvinning

Hur har det gått med alla som råkat ut för ARS enterprise AB ? Sitter precis nu med en ocker skuld en anhörig till mig. Ärendet lämnat till ett nystartat bolag sedan 22 dagar utan vare sig inkassobefogenheter, F-skatt, licens att indriva mm. Svara inte på telefon, mail ingenting och det bord eju ligga i intresse att svara då man bedriver sådan verksamhet och kastar ut ocker räntor och inte ens hör av sig att nått lån finns? Så självklart polisanmält och ska ringa datainspektionen och skatteverket.

Luskat i denna härva nu. Bolaget som köpt skulden öppnade för 23 dagar sedan. Utan F-skatt, utan inkassobefogenhet eller licenser. Seriöst? Finns ingen egentlig skuld på kapitalbeloppet men en ocker ränta på 24000kr. Svarar inte i telefon eller på mail så bara att polisanmäla skiten. Blir tingsrätten sen

Helt sannslöst! Mailat , ringt X antal gånger denna ARS Enterprise AB och inte ett ljud tillbaka. Exakt på dagen för preskribition 3 år skickar det en påminnelse att detta finns men då är räntan uppe i 21000 kr på ett lån på 1900. Helt absurt!! Varför svarar man inte kan man ju undra??? Skulden är såld till ett företag PL Finans Sverige AB som inte ens har ett telefon nummer så man kan ringa dem heller angående skuld?? Vad har alla ni andra gjort som drabbats av detta?

Skriv ett rekommenderat brev, med lite tur hämtar dom ut det.

Kan noteras att dom inte behöver ha f-skatt om dom bara driver in fordringar dom köpt.

En klok vän förklarade det hela ganska enkelt, när jag hade funderingar kring varför ett företag saknade f-skatt.

Att sälja målarfärg kräver att man är momsregistrerad
Ska man dessutom måla upp färgen på kundens vägg, så krävs det f-skattsedel.

Najs! Konstigt bara att man inte har ett telefon nummer man kan ringa och föra en dialog när summan stigit till ocker?

Najs! Konstigt bara att man inte har ett telefon nummer man kan ringa och föra en dialog när summan stigit till ocker?
Ja det här bolaget luktar skumt lång väg men du kanske kan få fram telefonnummer till någon av herrarna bakom ska du skicka rekbrev så ta med mottagningsbevis så du vet att de hämtat ut det.

Ja blir väl polisen då och ska till kronofogden och berätta att man inte ens kan ringa firman som sitter och gör att räntan tickar hejdlöst!!! Plus att summan inte har utbetalats till min styvdotters konto.

Någon som gått vidare till polis/tingsrätt med sin skuld hos denna idiot som bedriver ARS Enterprise?

Jag har äntligen börjat ordna upp min ekonomi och vill betala av skulderna som ligger hos kfm.

Har försökt kontakta denna person länge nu men utan resultat...
Tog ett lån på 1000kr början på 2012. 2013 kom det in till kfm och nu är det uppe i 34000kr, för ca 3 månader sen va det uppe i 24000kr så helt plötsligt har det ökat med 10000kr på bara 3 månader.

Någon som varit i kontakt med kfm och fått sin skuld sänkt?
Räntan stämmer inte alls utan han verkan själv hitta på lite belopp som han vill ha.

Någon som gått vidare till polis/tingsrätt med sin skuld hos denna idiot som bedriver ARS Enterprise?

Jag har äntligen börjat ordna upp min ekonomi och vill betala av skulderna som ligger hos kfm.

Har försökt kontakta denna person länge nu men utan resultat...
Tog ett lån på 1000kr början på 2012. 2013 kom det in till kfm och nu är det uppe i 34000kr, för ca 3 månader sen va det uppe i 24000kr så helt plötsligt har det ökat med 10000kr på bara 3 månader.

Någon som varit i kontakt med kfm och fått sin skuld sänkt?
Räntan stämmer inte alls utan han verkan själv hitta på lite belopp som han vill ha.

Från 1000 kr till 34 000 kr? Varför i helvete kontrollerar inte Kronofogdemyndigheten dessa fantasisiffror? Man ser väl förfan på kapitalbeloppet att det här inte är möjligt. Man tar 640 kr i avgift utan att göra ett jävla piss!

Varför låter man någon som gör sig oanträffbar lämna in en ansökan om betalningsföreläggande?

Kronofogden gör ingen rimlighetskontroll eller gör någon bedömning/fattar beslut om en skuld är giltig eller inte.

Det är upp till den som får betalningsförläggandet acceptera eller beivra att man har en sådan skuld. Accepterar man inte betalningsförläggandet så går den per automatik till tingsrätten. Det är tingsrätten som beslutar om det finns en grund för skulden eller inte.

Kronofogden gör ingen rimlighetskontroll eller gör någon bedömning/fattar beslut om en skuld är giltig eller inte.

Det är upp till den som får betalningsförläggandet acceptera eller beivra att man har en sådan skuld. Accepterar man inte betalningsförläggandet så går den per automatik till tingsrätten. Det är tingsrätten som beslutar om det finns en grund för skulden eller inte.
Jag förstår. Hur bestraffas personen eller företaget som står bakom betalningsföreläggandet om målet tas så långt som tingsrätten och därefter bedöms ogiltigt.

Straff? Ja jo, den som ansöker har ju fått betala avgifter både till kronofogden och tingsrätten till ingen nytta. Det är det närmaste bestraffning man kommer.
Sedan finns ju alltid möjligheten att polisanmäla för försök till bedrägeri (eller något sådant) och på den vägen försöka "bestraffa".

Hej. jodå vi har gått vidare till polis. först lade de ner men överklagade och de har gått vidare nu. uppmanar fler att göra detta!!!! Å ge inte upp om de först läggs ner. Ars Enterprise säljer också skulderna till ett företag som definitivt inte svarat och bara finns här med än en postbox i sverige. Pl finans Sverige kB. Så anmäl!!! ju fler vi är ju bättre och dessa har inte inkasso befogenhet så de bryter mot inkassolagen vilket är ett brott.

Lånade 5000 (kan ha varit 3000) tror jag det var 2011. Snubben som har detta skickar sen till fogden efter nästan 3 år. Kom in en skuld på 18000 drygt. I fredags fick jag papper hem att fogden räknat fel. De hade räknat på en årlig ränta men det var en månatlig ränta på 36 %. Skulden hoppar de upp till drygt 54 000 kr. Skulle komma under 200 000 denna månad hos fogden, men nu ligger skulden alltså på 254 000 kr. Känns ganska hopplöst tack vare denna snubbe Rönnberg Smith, Adam James S R(23 år).

Lånade 5000 (kan ha varit 3000) tror jag det var 2011. Snubben som har detta skickar sen till fogden efter nästan 3 år. Kom in en skuld på 18000 drygt. I fredags fick jag papper hem att fogden räknat fel. De hade räknat på en årlig ränta men det var en månatlig ränta på 36 %. Skulden hoppar de upp till drygt 54 000 kr. Skulle komma under 200 000 denna månad hos fogden, men nu ligger skulden alltså på 254 000 kr. Känns ganska hopplöst tack vare denna snubbe Rönnberg Smith, Adam James S R(23 år).

Får man göra såhär? Är det lagligt att behandla människor på det här sättet?

Får man göra såhär? Är det lagligt att behandla människor på det här sättet?

Jag har för mig att det framgick av en annan tråd här på forumet att det framgick av företagets villkor tidigare att man hade rätt att betala sin skuld helt fritt från dröjsmålsränta förutsatt att man betalade innan den fastställdes genom dom/utslag. Om man då inte väljer att betala dröjsmålsräntefritt då ökar istället skulden mycket vilket torde ge folk tydliga incitament att betala självmant utan att kronofogden/tingsrätt blandas in. Sedan har jag även sett att det för något år sedan stod att dröjsmålsräntan är 36 % årligen, men om låntagaren tagit lånet utan att ha för avsikt att återbetala det är dröjsmålsräntan istället 36 % månadsvis.

Har du kontaktat Kronofogdemyndigheten angående detta? Det kan väl inte vara lagligt?

Sopan till människa har ju stängt av sin mobil. Verksamheten går tydligt ut på att lura människor.

Jag har för mig att det framgick av en annan tråd här på forumet att det framgick av företagets villkor tidigare att man hade rätt att betala sin skuld helt fritt från dröjsmålsränta förutsatt att man betalade innan den fastställdes genom dom/utslag. Om man då inte väljer att betala dröjsmålsräntefritt då ökar istället skulden mycket vilket torde ge folk tydliga incitament att betala självmant utan att kronofogden/tingsrätt blandas in. Sedan har jag även sett att det för något år sedan stod att dröjsmålsräntan är 36 % årligen, men om låntagaren tagit lånet utan att ha för avsikt att återbetala det är dröjsmålsräntan istället 36 % månadsvis.

Det stämmer inte. Här har vi en snubbe som gömmer sig under tre år, trots att det borde ligga i hans intresse att få tillbaka sina pengar så fort som möjligt. Men i och med att affärsidén går ut på att lura folk, håller han inne med skulderna i 3 år, tills deadlinen närmar sig och skickar sedan in skulderna till kfm som nu hunnit bli gigantiska i förhållande till ursprungssumman!

Det är en otrolig rutten människa som ligger bakom ARS Enterprise. Jag hoppas verkligen att människor som honom avslutar sina liv i lidande.

Har du kontaktat Kronofogdemyndigheten angående detta? Det kan väl inte vara lagligt?

Sopan till människa har ju stängt av sin mobil. Verksamheten går tydligt ut på att lura människor.

Pratade senast idag. Det enda de föreslog var att jag skulle höra av mig till budget o skuldrådgivaren i min hemkommun : (

Pratade senast idag. Det enda de föreslog var att jag skulle höra av mig till budget o skuldrådgivaren i min hemkommun : (

Det är ungefär som att säga "Vi bryr oss inte!"

Du har fått en felaktig skuld. Och skulle den inte vara felaktig, är ju systemet helt rutten som tillåter den här typen av villkor.

Det värsta är ju att fanskapet ligger och väntar i flera år med skulden så räntan ska dra iväg också. Självklart ska man betala för sig, men inte ocker. Har 25 ärenden hos fogden. Detta är det ENDA bolag som gör såhär. Höga räntor
på de andra lånen med, men inte i närheten av ARS enterprise AB. Ren o skär ocker. Så låna ICKE hos http://www.snabbsmskredit.se/ om ni nu är tvungna att låna.

Senast ändrad:
Har du mejlat dom?

Vad ligger dina skulder på totalt hos Kronofogdemyndigheten?

Har du mejlat dom?

Vad ligger dina skulder på totalt hos Kronofogdemyndigheten?

Bara ringt flera olika mobilnummer där de ej svarar Nu ligger skulderna på 254000 (skulle vara på 188 000 drygt efter denna månadslön) tack vare det här. Visserligen KF fel med som "trodde" det var årlig ränta på 36 %. Men det visade sig vara per månad på kapitalskulden.

Det värsta är ju att fanskapet ligger och väntar i flera år med skulden så räntan ska dra iväg också. Självklart ska man betala för sig, men inte ocker. Har 25 ärenden hos fogden. Detta är det ENDA bolag som gör såhär. Höga räntor
på de andra lånen med, men inte i närheten av ARS enterprise AB. Ren o skär ocker. Så låna ICKE hos http://www.snabbsmskredit.se/ om ni nu är tvungna att låna.

Dröjsmålsränta räknas inte som ränta på ränta så räntan blir densamma oberoende av när betalning sker (så tillvida betalning inte skett av kapitalet). Sedan skriver du att skulden uppkom till 2011 och inkom till kronofogden tre år senare d v s 2014? Det är alltså ett två år gammalt kronofogdeärende du klagar om först nu?

Dröjsmålsränta räknas inte som ränta på ränta så räntan blir densamma oberoende av när betalning sker (så tillvida betalning inte skett av kapitalet). Sedan skriver du att skulden uppkom till 2011 och inkom till kronofogden tre år senare d v s 2014? Det är alltså ett två år gammalt kronofogdeärende du klagar om först nu?

Då vid 2011 och framåt hade jag ett grovt spelmissbruk och tog lån till höger o vänster. Dumt nog. Visste inte alls vad jag hade för skulder. Denna damp ner 2013-2014, kommer inte ihåg exakt när. Då var den på 18000 drygt. Svettig räkning med. Men fick ju ändå acceptera den.
Men nu visar det sig att KF bara dragit 36 procent troende på att det var årsränta som skulle dras som KF tanten sa. Men under alla år så har det ju varit månanatlig ränta på 36 procent som KF trodde var årlig, därav den nu mycket större skulden. Rörigt ja : )

Senast ändrad:
Hej!

Står ingenting om dröjsmålsränta bland deras villkor. Då får man väl anta att dröjsmålsräntan är referensränta + 8. Alltså 8%? Kanske står någonstans men jag såg det inte.

Har du fått ett utslag på skulden? Och jag tycker det låter märkligt att KFM tillåts göra ett sådant misstag. Be att få prata med KFMs jurister. Räntan är ju ren ocker. Fast om det redan blivit utslag kanske det är svårt att göra något åt det, tyvärr. Annars hade jag bestridit skiten direkt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp