• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
mailade dom, och fick ett svar oväntat snabbt :)

Hej!
Räntan på fordran som det begärts verkställighet av uppgår inte till 17 000 kr. Om det står så hos kfm beror på det på en felregistrering vilket händer ibland när handläggaren på kfm manuellt registrerar ansökningarna. Ett mejl kommer att skickas till kfm senare idag om att räntan i målet ska justeras till 4200 kr vilket troligtvis kommer att registreras hos kfm i nästa vecka.

Med vänlig hälsning
Snabbsmskredit.se

så nu är allt i sin rätta igen :D detta gjorde min dag!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
fast vänta nu, blir det 3000kr + 4200kr? eller 4200kr totalt? jag är lite seg utav mig.. eftersom han nämnde just bara räntan..
 

Henke

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
15 Juli 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej maddeee89, min sambo vänta på fakturan i ett halvår, å när jag läste detta om dig blev jag förbannad, jag kontakta denna skojjare idag, tala in på hans mobil, å maila.. Fick fakturan på 5 min då jag va i kontakt med olika instanser igår...gå in på alla bolag.se sök på bolaget, får du fram mobil.. Han svarar inte men tala in va de gäller.. Han vågar nog inte göra annat än sänka din ränta.. Jag har koll på denna snubben nu.. Finansinspektionen är nära...min sambo höll på å råka samma öde som du tillmötes, han vill man ska skita i fakturan, han skickar inte ut påminelse elller krav,han bara säger de!!, sen väntar han å slår till när man redan ligger ner!!.. Sicken pajas..

Han har mångas ögon på sig nu inte minst rättsystemet..

Vill att så många som möjligt skriver här om denna skojjare, vad ni varit med om mm..
 

Henke

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
15 Juli 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Han är oeerhört rädd nu då jag vart i kontakt med han nu på morgonen... Därför fick du säkert svar direkt...
 

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Värmer starkt i hjärtat att ha mer personer bakom mig :) å fler som reagerade lika hårt som jag gjorde.. Bara fått 3-4 h sömn inatt, vaknade tom före klockan.. Däremot tråkigt att höra att det är flera som råkat ut för detta :/ känns som att vi borde göra något för att få ett stopp på det hela.. Innan det sitter någon stackare där ute å faktigst betalar så höga å felaktiga summor
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det man ska göra är ju att inte medge skulden när delgivningen kommer, men det kan få sina konsekvenser, för även om man med all sannolikhet får rätt om det dras till tingsrätten så blir man sökbar i Lexbase.
 

Geronimo

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Maj 2015
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Lexbase kan fara åt helvete. Ett fel är ett fel. Att man inte stoppar en sida som publicerar tvistemål-domar är för mig en stor gåta. Brottmål går att diskutera.
 

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Inte medge sin skuld? Har man väl lånat så får man ju stå för det och även betala tillbaka också, men inte hur mycket som hellst.. 2000kr i lån o få betala tillbaka 17 000 känns väl saftigt när man inte fått nån faktura så man kunnat betala.. Vad är lexbase?:)
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Viktigt nu är att spara all skriftlig info och kontakta KFM nästa vecka för att kontrollera vad Ars Enterprice/Snabbsmskredit skrev i sitt mail idag om det verkligen är de eller KFM som "räknat fel" på räntan. Vet inte om skälig ränta är 4200 men det är i alla fall bättre än 17000. Jag håller båda tummarna för dig att allt löser sig till det bättre
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp