- Meddelanden
- 63
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 32
blir riktigt trött på detta nu, här kommer ett papper iallafall, resten kommer imorgon! http://www.ladda-upp.se/image.php?id=151230&size=full
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Va sägs om att skicka dessa uppgifter till kvällstidningarna så de kan få undersöka och publicera skitenTar allt från första början en gång för alla, tog lån på 1000kr hos både Korttidskredit och snabbsmskredit, var för sig. I juni förra året.. 3 eller 400kr tar dom i ränta när man ska betala tillbaka. På nåt sätt har dom slagit ihop mina lån till ett enda eftersom det är ett "syskon bolag". Så tog från juni tills december innan jag fick brev från kronofogden på 3000kr. Det kan jag köpa! Men när jag fick det brevet vart jag rakt utav förbannad när jag suttit o betat av alla räkningar jag haft hemma. Sen kommer dom senare.. Utan att ens vetat om denna räkning, ni förstår kanske själva, när man sitter i all sms-lån sörja, tillslut tappar man räkningen på dom, när man gett upp allting. Då tänkte jag Nää det här tänker fan i mej inte jag betala! Å tänkte låta kronofogden sköta det åt mig dum som jag var. För dom drar ju 1200kr av mig varje månad till trustbuddy, då tänkte jag att då fördelar dom väl pengarna. Sen lät jag allting vara, å nu för exakt en vecka sen kom denna enorma chock. Snälla säg mig någon hur jag går till vägas, nästan så mun panikångest kommer tillbaka igen som jag haft i över 10 år. Kraftig sån hade jag, vill inte bli tillbaka dit igen!
saken var den att jag hade så himla många olika sms-lån på samma gång, så man tillslut tappar fattningen å vet varken ut o in. Bara la alla i en stor hög. Som jag sen kunde sitta å betala var å en för sig, helt sjukt härlig känsla! Tänk om ändå den också hade kunnat ligga med i den högen, då hade den vart klar för längesen!så jag tycker det är sjukt dåligt.. Hur som så stämde inte de sista du sa, hade trustbuddy på 9, och en annan på 17000, alltså totalt 26 000kr. Men har ringt kronofogden nu, å han stog faktigst för sina ord, han sänkte från 17 till 6000kr, det är jag väldigt nöjd med
trots allt ett år sen exakt jag tog lånen. Så nu har jag en total summa på 15 000kr att betala till kronofogdenOch vad då mejla? Han kan väl inte bara ändra hur som helst i något som gett ett föreläggande och utslag. Det där sker genom datorsystem om man exempelvis betalar en del av en skuld eller annat så uppdateras det i systemet. Det är inget man sitter och mejlar om på någon vecka i normalfallet, kan jag inte tänka mig.
Jag har löneutmätning och betalar varje månad ca 8000:-. Har en sammanlagd skuld idag på 200 000:-.
Jag har en skuld till Snabb sms kredit (Ars Enterprises). Den tog jag 2013 och jag lånade 3000:-. Kom till en punkt där jag släppte alla lån till Kfm, även snabb sms kredit. I maj 2015 var skulden uppe i 20 000:-, 9 Juni 2015 hade den ökat till 25000:- och 26 juni 2015 så var summan uppe i 48 000:- enligt Kronofogden.
Jag har försökt ringa som en tok på telefonnumret som står på Kfm:s brev. Det är ett 070 nummer till Ars Enterprises. Men inte svarar han heller.
Jag skrev ett argt mejl och sa att jag kommer att gå vidare med detta.
Då behagade dom att svara att dom kommer att kontakta Kfm och be dom att justera räntan. Det här kan väl aldrig vara rätt? Kan jag anmäla dom på något sätt och till vem? För jag ger mig aldrig!
Har ni några tips hur jag ska gå tillväga.
Jag har sparat alla mejl från dom.
Så har ni skuld hos Kfm när det gäller Ars Enterprises , så kolla verkligen noga. Var på er vakt.

Jag har löneutmätning och betalar varje månad ca 8000:-. Har en sammanlagd skuld idag på 200 000:-.
Jag har en skuld till Snabb sms kredit (Ars Enterprises). Den tog jag 2013 och jag lånade 3000:-. Kom till en punkt där jag släppte alla lån till Kfm, även snabb sms kredit. I maj 2015 var skulden uppe i 20 000:-, 9 Juni 2015 hade den ökat till 25000:- och 26 juni 2015 så var summan uppe i 48 000:- enligt Kronofogden.
Jag har försökt ringa som en tok på telefonnumret som står på Kfm:s brev. Det är ett 070 nummer till Ars Enterprises. Men inte svarar han heller.
Jag skrev ett argt mejl och sa att jag kommer att gå vidare med detta.
Då behagade dom att svara att dom kommer att kontakta Kfm och be dom att justera räntan. Det här kan väl aldrig vara rätt? Kan jag anmäla dom på något sätt och till vem? För jag ger mig aldrig!
Har ni några tips hur jag ska gå tillväga.
Jag har sparat alla mejl från dom.
Så har ni skuld hos Kfm när det gäller Ars Enterprises , så kolla verkligen noga. Var på er vakt.
Hej, jag har har råkat ut på liknade sak, har fått skuldsanering och bland alla skulder kommer Enterprise lånet på lite över 3 000 som hade ökat till 76 000, nu betalar jag 648 i månad under fem år till detta bluff. Finns det möjlighet att anmäla detta på något sätt?
Hej, jag har har råkat ut på liknade sak, har fått skuldsanering och bland alla skulder kommer Enterprise lånet på lite över 3 000 som hade ökat till 76 000, nu betalar jag 648 i månad under fem år till detta bluff. Finns det möjlighet att anmäla detta på något sätt?
Det är förjävligt. Jag mejlade dom förut och dom sa att det är kronofogden som gjort fel med räntan och att dom skulle justera detta. Än så länge har jag inte hört något ifrån dom. Jag har tom papper hemma, då jag bestred skulden, att Ars Enterprises har inte kommit med svar i tid och att Kfm avslutar ärendet utan vidare åtgärd. Ändå ligger det en skuld hos Kfm. Hur detta kan vara möjligt?
Det måste ju gå att anmäla detta på något vis. Och vi är nog många som råkat ut för deras lurendrejeri. Vi måste ju kunna gå vidare med detta på något vis?
Det är förjävligt. Jag mejlade dom förut och dom sa att det är kronofogden som gjort fel med räntan och att dom skulle justera detta. Än så länge har jag inte hört något ifrån dom. Jag har tom papper hemma, då jag bestred skulden, att Ars Enterprises har inte kommit med svar i tid och att Kfm avslutar ärendet utan vidare åtgärd. Ändå ligger det en skuld hos Kfm. Hur detta kan vara möjligt?
Det måste ju gå att anmäla detta på något vis. Och vi är nog många som råkat ut för deras lurendrejeri. Vi måste ju kunna gå vidare med detta på något vis?
Inte hört något från vem?
PÅ vilken mailadress eller telefonnummer har ni fått tag på denna idiot?
vad sa kronofogden när du ringde dit om det här? du skulle göra det "på måndag" så jag antar att du har fått besked nu?

Hittar ingen mejladress men telefonnummer finns:PÅ vilken mailadress eller telefonnummer har ni fått tag på denna idiot?
Kan inte polisen ta hand om detta. Det verkar som detta snubben har blivit rik med att sno pengar av sina kunder...
Vem gör man anmälan till Polisen, Konsumentombudsmannen, Finansinspektionen eller någon annan? Till vem kan anmälan få mest/bäst genomslagskraft?Då får någon till att börja med anmäla det hela. Man behöver inte själv veta rubricering, men jag skulle gissa att bedrägeri ligger nära tillhands
Vem gör man anmälan till Polisen, Konsumentombudsmannen, Finansinspektionen eller någon annan? Till vem kan anmälan få mest/bäst genomslagskraft?