Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Tar allt från första början en gång för alla, tog lån på 1000kr hos både Korttidskredit och snabbsmskredit, var för sig. I juni förra året.. 3 eller 400kr tar dom i ränta när man ska betala tillbaka. På nåt sätt har dom slagit ihop mina lån till ett enda eftersom det är ett "syskon bolag". Så tog från juni tills december innan jag fick brev från kronofogden på 3000kr. Det kan jag köpa! Men när jag fick det brevet vart jag rakt utav förbannad när jag suttit o betat av alla räkningar jag haft hemma. Sen kommer dom senare.. Utan att ens vetat om denna räkning, ni förstår kanske själva, när man sitter i all sms-lån sörja, tillslut tappar man räkningen på dom, när man gett upp allting. Då tänkte jag Nää det här tänker fan i mej inte jag betala! Å tänkte låta kronofogden sköta det åt mig dum som jag var. För dom drar ju 1200kr av mig varje månad till trustbuddy, då tänkte jag att då fördelar dom väl pengarna. Sen lät jag allting vara, å nu för exakt en vecka sen kom denna enorma chock. Snälla säg mig någon hur jag går till vägas, nästan så mun panikångest kommer tillbaka igen som jag haft i över 10 år. Kraftig sån hade jag, vill inte bli tillbaka dit igen!
Va sägs om att skicka dessa uppgifter till kvällstidningarna så de kan få undersöka och publicera skiten

El besöka upp denna snubbe i Lund och prata om detta??

Kan du inte ringa Kronofogden och be att få prata med någon av deras jurister? Trots att du medgett skulden så är den ju ändå inte rätt. Jag tror att du kan begära resning trots att Kronofogden gett utslag, men detta gör du då till Hovrätten. Men be att få tala med deras jurister.

http://lawline.se/answers/14365

fick svar från dom nu..
Hej!

Du skrev tidigare att räntan totalt skulle uppgå till 17000 kr vilket inte är vad som yrkats i målet. Istället kom vi överens enligt nedan att bestämma räntan till totalt 4200 kr för de båda lånen vilket motsvarar räntan för ett år 350*12. Mejlet skickades till kfm denna vecka och torde komma att registreras hos kfm senast på måndag.

Med vänlig hälsning
Snabbsmskredit.se

tror jag stressade upp mig i onödan..

Men vad då kom överens? Det finns väl inget avtal med din underskrift på detta? Det här låter ju helsnurrigt. Och vad då 35% per månad? Står det i något avtal när man tar lånet på denna sida? Går kronofogden med på en dröjsmålsränta på alltså 420%!???

Och vad då mejla? Han kan väl inte bara ändra hur som helst i något som gett ett föreläggande och utslag. Det där sker genom datorsystem om man exempelvis betalar en del av en skuld eller annat så uppdateras det i systemet. Det är inget man sitter och mejlar om på någon vecka i normalfallet, kan jag inte tänka mig.

När betalade du kapitalbeloppet madde? Nyligen eller? Synd att du inte sparade ett annat lån istället för den här störda människan på snabbsmskredit (bara namnet säger ju allt) som verkar ha noll koll på allt.

Vet ingen annan som haft lån där vad dröjsmålsräntan ska vara? Vad som står i avtalen när man tar ett lån?

Har du betalningsföreläggandet kvar madde? Skulle du kunna tänka dig ladda upp det? Där bör allt man behöver veta stå för att förstå det här ärendet :)

Inte för att vara dryg, men trodde du på riktigt att dom skulle "glömma bort dig"? Om du tror att företag som bedriver verksamhet som denna glömmer bort kunder så är du mycket naiv då det är deras enda syfte.

Jag har själv haft ekonomiska problem och vet om att det är jobbigt men att stoppa huvudet i sanden och önska att fakturor kanske glöms bort är det dummaste man kan göra. Ta _alltid_ kontakt med inkassobolag, KFM eller dylikt när du får brev.

Låter f.ö som att summan 17.000 kanske är dina totala KFM skulder? Du nämnde trustbuddy som var 9k och nu uppe i 13k, Detta + 4200 från Snabbsmskredit = 17.200. Kan det stämma?

Jo visst är det dumt, jag visste ju inners inne att nån gång kommer det att komma, så helt korkad är jag inte :) saken var den att jag hade så himla många olika sms-lån på samma gång, så man tillslut tappar fattningen å vet varken ut o in. Bara la alla i en stor hög. Som jag sen kunde sitta å betala var å en för sig, helt sjukt härlig känsla! Tänk om ändå den också hade kunnat ligga med i den högen, då hade den vart klar för längesen!så jag tycker det är sjukt dåligt.. Hur som så stämde inte de sista du sa, hade trustbuddy på 9, och en annan på 17000, alltså totalt 26 000kr. Men har ringt kronofogden nu, å han stog faktigst för sina ord, han sänkte från 17 till 6000kr, det är jag väldigt nöjd med :) trots allt ett år sen exakt jag tog lånen. Så nu har jag en total summa på 15 000kr att betala till kronofogden

Det är ju mycket bättre för dig. Nu behöver du ju inte vara så orolig längre i alla fall.

Jag har löneutmätning och betalar varje månad ca 8000:-. Har en sammanlagd skuld idag på 200 000:-.
Jag har en skuld till Snabb sms kredit (Ars Enterprises). Den tog jag 2013 och jag lånade 3000:-. Kom till en punkt där jag släppte alla lån till Kfm, även snabb sms kredit. I maj 2015 var skulden uppe i 20 000:-, 9 Juni 2015 hade den ökat till 25000:- och 26 juni 2015 så var summan uppe i 48 000:- enligt Kronofogden.
Jag har försökt ringa som en tok på telefonnumret som står på Kfm:s brev. Det är ett 070 nummer till Ars Enterprises. Men inte svarar han heller.
Jag skrev ett argt mejl och sa att jag kommer att gå vidare med detta.
Då behagade dom att svara att dom kommer att kontakta Kfm och be dom att justera räntan. Det här kan väl aldrig vara rätt? Kan jag anmäla dom på något sätt och till vem? För jag ger mig aldrig!
Har ni några tips hur jag ska gå tillväga.
Jag har sparat alla mejl från dom.
Så har ni skuld hos Kfm när det gäller Ars Enterprises , så kolla verkligen noga. Var på er vakt.

Alltså.. vad stod det för räntesats i utslaget som kom på den skulden?

Det är ju ändå så att kronofogden inte tar någon ställning till om det verkar rimligt eller ej när någon ansöker om föreläggande, det är upp till svarande att protestera om man tycker det är galet, undantag finns, men då ska det vara helt galna ansökningar som kommer in, har sett något fall där någon ville få typ 45 miljarder plus 35 miljoner per dag eller så, från staten, den skeppade kfm vidare till tingsrätten med stöd av någon särskild paragraf.

Och vad då mejla? Han kan väl inte bara ändra hur som helst i något som gett ett föreläggande och utslag. Det där sker genom datorsystem om man exempelvis betalar en del av en skuld eller annat så uppdateras det i systemet. Det är inget man sitter och mejlar om på någon vecka i normalfallet, kan jag inte tänka mig.

nu är det här ett sidospår men, här har du fel. Vi kan maila kronofogden och både göra ändringar och återkallelser, via mail, går finfint.

Jag har löneutmätning och betalar varje månad ca 8000:-. Har en sammanlagd skuld idag på 200 000:-.
Jag har en skuld till Snabb sms kredit (Ars Enterprises). Den tog jag 2013 och jag lånade 3000:-. Kom till en punkt där jag släppte alla lån till Kfm, även snabb sms kredit. I maj 2015 var skulden uppe i 20 000:-, 9 Juni 2015 hade den ökat till 25000:- och 26 juni 2015 så var summan uppe i 48 000:- enligt Kronofogden.
Jag har försökt ringa som en tok på telefonnumret som står på Kfm:s brev. Det är ett 070 nummer till Ars Enterprises. Men inte svarar han heller.
Då behagade dom att svara att dom kommer att kontakta Kfm och be dom att justera räntan. Det här kan väl aldrig vara rätt? Kan jag anmäla dom på något sätt och till vem? För jag ger mig aldrig!
Så har ni skuld hos Kfm när det gäller Ars Enterprises , så kolla verkligen noga. Var på er vakt.

Ja, precis som ca5tio skriver så är vi tyärr flera som har råkade ut för denna person.
Jag hade ett lån hos denna fifflare i vintras på en tusenlapp. var väl 1300kr jag skulle betala tillbaka.
Fick ingen faktura, mejlade å mejlade utan svar...telefonsvarare när man ringde nr till "ägaren".
Efter ett par mejl började jag ta bild på varje meddelande som jag skickade iväg till denna person...i mejlen som jag krävde en faktura. svaret uteblev....först en månad efter förfallodatum fick jag fakturan på mejlen efter 30 minuter efter jag skickat till personen att jag tar bild på varje mejl jag sänder.

Tyvärr många som sitter i klorna på den idioten! Beklagligt att han får hålla på obehindrat

Tack snälla ni för svar.
Jag förstod nästan att det måste vara fler som råkat på den här skojaren. Och läste tråden som ni länkade till. Någon måste ju sätta stopp på hans lurendrejeri. Man måste ju kunna stämma eller anmäla på något vis? Så att inte fler råkar ut för detta.

Nu har jag gått igenom alla papper från Ars Enterprises och jag bestred förläggandet Augusti 2014.
21 Oktober 2014 får jag beslut från Kronofogden att målet avskrivs då sökandet inte inkommit med svar i tid.
Och ändå så ligger det en skuld hos Kronofogden som från början var 3900:- inkl. ränta och idag är skulden uppe i 48 000:-.

Jag mejlade dom och det tog inte mer än timme så fick jag svar från dom. Det står så här:

Hej!

Ansökan om verkställighet där vi kommit överens om att beloppet ska justeras avser ett utslag som meddelades 2013. När kfm justerat beloppet torde du kunna se det när nästa "BESLUT om utmätning av lön/ersättning skickas ut.
Med vänlig hälsning
Snabbsmskredit.se

Senast ändrad:
möjligen finansinspektionen, någon poäng att anmäla till fogden är det inte, då dom hanterar varje ärende separat och det är upp till gäldenären att protestera.

Då har du dessutom en skuld till hos samma ställe då, som inte ligger hos kronofogden...

Det finns bara en skuld. Något annat finns inte. Därför får jag inte det att gå ihop.
Målnumret är det samma som jag bestred och den stämmer överens med den som ligger för utmätning idag. Jag måste ringa till Kfm på måndag och reda ut detta.

Det får du nog göra, man ansöker inte om föreläggande på samma skuld 2 gånger, i alla fall inte om man fått ett utslag första gången.

Vore ju fint om du lyckas klämma åt någon för att ha ev förfalskat något utslag eller nåt..

Hej, jag har har råkat ut på liknade sak, har fått skuldsanering och bland alla skulder kommer Enterprise lånet på lite över 3 000 som hade ökat till 76 000, nu betalar jag 648 i månad under fem år till detta bluff. Finns det möjlighet att anmäla detta på något sätt?

Hej, jag har har råkat ut på liknade sak, har fått skuldsanering och bland alla skulder kommer Enterprise lånet på lite över 3 000 som hade ökat till 76 000, nu betalar jag 648 i månad under fem år till detta bluff. Finns det möjlighet att anmäla detta på något sätt?

Av vilken anledning skulle detta vara ofördelaktigt för dig när du fått skuldsanering? Ju högre skulder man har desto lättare är det att få igenom en skuldsanering. Denna skulden kan mycket väl vara anledningen till att du slipper att betala på dina skulder i kanske tio års tid och enbart behöver betala i fem års tid genom skuldsanering. Har du ett betalningsutrymme om kanske 5000 kr per månad har du i sådant fall gjort en besparing om 300 000 kr.

Det är förjävligt. Jag mejlade dom förut och dom sa att det är kronofogden som gjort fel med räntan och att dom skulle justera detta. Än så länge har jag inte hört något ifrån dom. Jag har tom papper hemma, då jag bestred skulden, att Ars Enterprises har inte kommit med svar i tid och att Kfm avslutar ärendet utan vidare åtgärd. Ändå ligger det en skuld hos Kfm. Hur detta kan vara möjligt?
Det måste ju gå att anmäla detta på något vis. Och vi är nog många som råkat ut för deras lurendrejeri. Vi måste ju kunna gå vidare med detta på något vis?

Det är förjävligt. Jag mejlade dom förut och dom sa att det är kronofogden som gjort fel med räntan och att dom skulle justera detta. Än så länge har jag inte hört något ifrån dom. Jag har tom papper hemma, då jag bestred skulden, att Ars Enterprises har inte kommit med svar i tid och att Kfm avslutar ärendet utan vidare åtgärd. Ändå ligger det en skuld hos Kfm. Hur detta kan vara möjligt?
Det måste ju gå att anmäla detta på något vis. Och vi är nog många som råkat ut för deras lurendrejeri. Vi måste ju kunna gå vidare med detta på något vis?

Inte hört något från vem?

Du skulle ha protesterat när förslaget till skuldsanering kom, där det stod med i skuldspecifikationen, du skulle kontaktat kronofogden och sagt att skuldens storlek var tokig.

Det finns lite halvt ljusskygga företag som har lite som affärside att bevaka post och inrikes tidningar och kolla vilka som ska få skuldsanering och om dom kommer behöva betala något i sin sanering, sen anmäler dom en skuld, vare sig man haft med företaget att göra eller ej, och invänder inte gäldenären mot det så kommer skulden ingå i skuldsaneringen och man får betala enligt den plan som beslutas.
Lyckas dessutom gäldenären misssköta skuldsaneringen så den upphävs, så är skulden fastställd på samma sätt som genom ett utslag, i och med skuldsaneringsbeslutet, och kan lämnas för indrivning hos kronofogden.

Du förlorar ju inget på det, du skulle ha betalat lika mycket per månad oavsett, dom som förlorar är övriga borgenärer.

vad sa kronofogden när du ringde dit om det här? du skulle göra det "på måndag" så jag antar att du har fått besked nu?

PÅ vilken mailadress eller telefonnummer har ni fått tag på denna idiot?

Inte hört något från vem?

Har inte hört något från Ars Enterprises. Dom skulle kontakta Kfm förra veckan för att justera räntan. Men jag tvivlar på att Ars alls har hört av sig till Kfm. Jag ska däremot ringa till Kfm och kolla om dom överhuvudtaget hört av sig och jag ska även kolla hur kan en skuld dras via löneutmätning fast man bestridit skulden.

PÅ vilken mailadress eller telefonnummer har ni fått tag på denna idiot?

Jag har ett 070 nummer till honom som äger Ars enetrprises men han svarar inte på den och han ringer inte upp fast man lämnar ett meddelande i röstbrevlådan. Jag mejlade snabbsmskredit. Förts svarade han inte på mejl men när jag mejlade igen och sa att jag har sparat alla papper och att jag kommer att gå vidare med det här. Inom loppet av 5 minuter fick jag svar.

vad sa kronofogden när du ringde dit om det här? du skulle göra det "på måndag" så jag antar att du har fått besked nu?

Jag ringde men handläggaren jag pratade med ville att jag skulle ringa tillbaka nästa vecka, den 3 Augusti då är min ordinarie handläggare tillbaka. Så jag väntar tills dess, för hon är faktiskt bra att ha och göra med. :)

Kan inte polisen ta hand om detta. Det verkar som detta snubben har blivit rik med att sno pengar av sina kunder...

Kan inte polisen ta hand om detta. Det verkar som detta snubben har blivit rik med att sno pengar av sina kunder...

Då får någon till att börja med anmäla det hela. Man behöver inte själv veta rubricering, men jag skulle gissa att bedrägeri ligger nära tillhands

Då får någon till att börja med anmäla det hela. Man behöver inte själv veta rubricering, men jag skulle gissa att bedrägeri ligger nära tillhands
Vem gör man anmälan till Polisen, Konsumentombudsmannen, Finansinspektionen eller någon annan? Till vem kan anmälan få mest/bäst genomslagskraft?

Senast ändrad:
Vem gör man anmälan till Polisen, Konsumentombudsmannen, Finansinspektionen eller någon annan? Till vem kan anmälan få mest/bäst genomslagskraft?

Av dom där skulle jag säga polisen, om man anser att personen/bolaget begår brott, och möjligen finansinspektionen som kanske ska starta ett tillsynsärende på bolaget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp