Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Detta är Högsta domstolens dom i frågan.

KLAGANDE

ARS Enterprise AB, 556842-4112
Nordanväg 3 A
222 28 Lund
Ställföreträdare: **

SAKEN
Avvisande av talan

ÖVERKLAGAT AVGÖRANDE
Göta hovrätts beslut 2015-10-28 i mål Ö 2674-15

BESLUT

Högsta domstolen meddelar inte prövningstillstånd. Hovrättens avgörande
står därmed fast.

SKÄL

För att Högsta domstolen ska pröva ett överklagande av detta slag krävs
prövningstillstånd. Prövningstillstånd får meddelas om det är av vikt för
ledning av rättstillämpningen att överklagandet prövas av Högsta domstolen.
Därutöver får prövningstillstånd meddelas i undantagsfall, nämligen när det
finns synnerliga skäl för en prövning i Högsta domstolen.
Högsta domstolen har gått igenom materialet. Det har inte kommit fram
något skäl att meddela prövningstillstånd.

Detta är alltså en dom i Högsta domstolen ifrån 2015. Sedan dess förekommer inte ARS Enterprise varesej i hovrätten eller högsta domstolen.
Däremot så fick ARS 2015 INTE prövning på sitt fall i HD utan Göta Hovrätts dom står fast.
Vad den domen rör kan jag också ta reda på om ni vill men den känns väl int aktuellt.
Så Floffy din vän måste skojat.

Fan vad bra! Man lånar hädanefter efter ut en liten summa till några. Skriver dit en summa som inte stämmer i betalningsföreläggandet. Och till sjuka villkor som några missar. Utslag! Och sedan hjälper våra myndigheter att driva in skulden åt en............

Det låter klockrent!

Målet rörde dessutom avvisan av talan, då är det inte själva skulden eller ev ockerränta som det är frågan om, utan mer frågan om vem som varit behörig att överklaga eller att man gjort det för sent, och om det var rätt eller fel att bedöma att man gjort det för sent..

Fan vad bra! Man lånar hädanefter efter ut en liten summa till några. Skriver dit en summa som inte stämmer i betalningsföreläggandet. Och till sjuka villkor som några missar. Utslag! Och sedan hjälper våra myndigheter att driva in skulden åt en............

Det låter klockrent!

Är det inte så att ars lånat ut pengar enligt de villkor som man sedermera anger i betalningsföreläggandet? Så har jag förstått det i alla fall, inte att ARS ändrar och hittar på nya villkor i samband med ansökan om BF.

Är det inte så att ars lånat ut pengar enligt de villkor som man sedermera anger i betalningsföreläggandet? Så har jag förstått det i alla fall, inte att ARS ändrar och hittar på nya villkor i samband med ansökan om BF.

Nej Lasseman. Flera personer har skrivit på betalningsförelägganden där summan inte stämt överens med summan dom fick. Några personer har även fått sina räntor ändrade i efterhand. Killen vet ju vad han han håller på med i alla fall. Han går aldrig vidare med någon som bestrider en skuld som saknar utslag. Smart, men djävulskt.

Nej Lasseman. Flera personer har skrivit på betalningsförelägganden där summan inte stämt överens med summan dom fick. Några personer har även fått sina räntor ändrade i efterhand. Killen vet ju vad han han håller på med i alla fall. Han går aldrig vidare med någon som bestrider en skuld som saknar utslag. Smart, men djävulskt.

Jag glömde även nämna att vissa personer skrivit på betalningsförelägganden där lån inte ens hade betalats ut!

Ok, jag hade förstått det av juristerna på jobbet som att ARS driver riktiga skulder medans ett gäng olika LTD bolag driver påhittade skulder, då har dom fått det av bakfoten då.

Ok, jag hade förstått det av juristerna på jobbet som att ARS driver riktiga skulder medans ett gäng olika LTD bolag driver påhittade skulder, då har dom fått det av bakfoten då.

Har en vän som fick ett betalningsföreläggande för några år sedan från Kfm, från dessa. Han skrev aldrig på delgivningskvittot. När kfm försökte kontakta killen bakom bolaget om dom skulle fortsätta med ärendet vägrade han att svara. Han märkte väl att det fanns en stor risk att det skulle bestridas.... Den skulden existerade inte!

Men hur som helst. Så jag har förstått det såhär. Hade inte ett utslag funnits och dessa ärenden kommit upp i hovrätten, hade det troligtvis blivit ocker... Men i och med att det finns ett utslag .....

Kolla aktvilaga Två i målet 1293-18 i höga domstolen. Kunde inte lägga upp filen. Någon annan som kan?

Nu kom jag på ett sätt o lägga upp filen. Jag fattar detta som att kronis inte tänker driva in hennes skuld till ARS?!

Bilagor

• 7BB33F89-033E-45DE-B715-1C078094F983.webp
    7BB33F89-033E-45DE-B715-1C078094F983.webp
    2.8 MB · Visningar: 42
Nu kom jag på ett sätt o lägga upp filen. Jag fattar detta som att kronis inte tänker driva in hennes skuld till ARS?!

Bra att du lägger upp det. Men du ska nog dölja hennes namn och personnummer :)

Fattar inte heller. Varför polisanmäler ingen honom för ocker? Men här verkar det ändå som kronis gjort något? Ska lägga upp igen utan personnummer o namn

Fattar inte heller. Varför polisanmäler ingen honom för ocker? Men här verkar det ändå som kronis gjort något? Ska lägga upp igen utan personnummer o namn

Grejen är att folk har polisanmält honom, men polisen kommer ingenstans med anmälningar pga utslagen som existerar. Du har alltså personer som har accepterat dessa villkor genom att skriva på delgivningskvittot. Och reglerna ger endast möjligheten 1 månad att ändra sig.

Det måste bli en ändring på det!

För närvarande beviljas inga nya lån

Man mjölkar nog ur de sista korna på pengarna sedan upphör nog verksamheten för gott. De drog in 1.8milj i ränta o avgifter. Det är ganska mycket pengar.
Om man googlar bolaget så får man upp trådar från det här forumet från 2011 så det verkar som företaget satt i system att låna ut skitsummor på typ 1000-3000 eller något för att likt en spindel suga in flugor (läs låntagare) i nätet och sedan är man fast och de pressar än i många år. Urk vad risigt :(

Japp, men nu kanske det lönar sig o protestera hos kronis? Själv har jag blivit av med min skuld till ARS, det var nåt som hette PL som ville ha pengar för den av mig.men det sa kronis nä till.

I filen jag skrev om ovan står det om tre beslut om ARS. Någon som fått ut dem? Drar mig lite för kontakt m kronis själv.

Här är er mesta av beslutet som låg i höga domstolens akt. Fattar det som att kronis inte vill driva in den här ockerräntan? Borde det inte gälla alla med skuld till ARS då? Eller måste man själv protestera kanske?

Bilagor

• C69BB7B6-D0B7-49E4-985B-534A2485FF70.webp
    C69BB7B6-D0B7-49E4-985B-534A2485FF70.webp
    2.9 MB · Visningar: 25
  • 8B590568-7D33-4C85-9FEF-79995623C3D8.webp
    8B590568-7D33-4C85-9FEF-79995623C3D8.webp
    2.3 MB · Visningar: 23
  • F500631A-0465-40E1-9556-AACACD3E296D.webp
    F500631A-0465-40E1-9556-AACACD3E296D.webp
    3.2 MB · Visningar: 23
  • DB223E06-B921-4DA7-B344-4E2C6E62292F.webp
    DB223E06-B921-4DA7-B344-4E2C6E62292F.webp
    2.8 MB · Visningar: 25
Protestera om ni har skuld till Ars , nu verkar kronis ha börjat vakna! Fick det här beslutet av en polare på domstol!

Bilagor

• DD5C296C-1057-48F6-98A3-28A21E9A172F.webp
    DD5C296C-1057-48F6-98A3-28A21E9A172F.webp
    2.8 MB · Visningar: 33
  • E4F98A17-BCE8-494C-81C5-8766759FF402.webp
    E4F98A17-BCE8-494C-81C5-8766759FF402.webp
    2.9 MB · Visningar: 30
  • 24C29AB9-65A0-45BD-BBB1-F47429874A7C.webp
    24C29AB9-65A0-45BD-BBB1-F47429874A7C.webp
    2.8 MB · Visningar: 33
Spännande att se vad tingsrätten gör av det där, jag gissar att Adam kommer överklaga. Han vill väl fortsätta håva in pengar, så han vore ju dum om han inte gick vidare.

Här är er mesta av beslutet som låg i höga domstolens akt. Fattar det som att kronis inte vill driva in den här ockerräntan? Borde det inte gälla alla med skuld till ARS då? Eller måste man själv protestera kanske?

Det är många som drabbas, men det är inte lika många som protesterar. Jag tror att tanken är att slå till mot personer som ändå kommer ansöka om skuldsanering senare. För vad gör det vilka skulder som kronofogden väljer att dela ut pengarna till...

Ni som drabbas av dessa och det saknas utslag, BESTRID ALLTID!

Det kostar han dock ganska mycket att konstant överklaga för vid förlust så får han stå för sina egna rättegångskostnader och så många gånger som han hamnat i rätten och alla instanser så kan det väl bli en dyr historia?

Det kostar han dock ganska mycket att konstant överklaga för vid förlust så får han stå för sina egna rättegångskostnader och så många gånger som han hamnat i rätten och alla instanser så kan det väl bli en dyr historia?

Inte en krona utöver porto om han väljer att skicka brev. Mailar han så blir det noll kr i absoluta merparten av fallen.
Jag kan bara minnas en enda gång jag sett något om rättegångskostnader i ett kfmmål.

Har ringt krono nu, å det var försent att bestrida/överklaga.. Men dom gav mej ett tips att kontakta lån ägaren för att dra ner på räntan.. Får se hur detta slutar :s det bådar inget gott iallafall, hela sommaren förstörd!
Jag har försökt mejla sen 2013 till ars men inget svar.
Varje månad drar dom införsel på min lön och än idag är skulden drygt 41000 kr. En skuld som från början var 3000 kr.
Det här året har dom inte ens skickat kontrolluppgift till skatteverket.

Spännande att se vad tingsrätten gör av det där, jag gissar att Adam kommer överklaga. Han vill väl fortsätta håva in pengar, så han vore ju dum om han inte gick vidare.

Vad händer om han förlorar även där? Öppnar det inte upp för alla andra som drabbats?

Till ester: invänd mot verkställighet hos kronis.det har jag gjort flera ggr. Om man visar kronis beslutet ovan kanske det kan hjälpa?

Anmäl Anmäl Anmäl!!!
Alla ni som drabbats.
Anmäl dels till polisen : 114 14
Anmäl till Kronofogden!!

Kronofogden och polisen misstänker alltså att de flesta registrerade bolagsmännen är påhittade personer eller möjligtvis målvakter. Endast en eller två av ovanstående personer har kunna verifieras genom ID-handlingar.
Så denna "Adam" finns förmodligen inte om jag förstått det rätt.

Måste höra med någon av juristerna på kontoret om det är något nytt ställningstagande, låter mäkta intressant.
Jag har funderat och tror att jag kan ha pratat med Adam någon gång. Är ganska säker på att jag mätt ut en fastighet där ARS var en sökande, och då måste jag ha pratat med sökande innan utmätningen gjordes.

Känner igen? Jag har möjligen pratat per telefon med, inte haft något möte med, så jag vet ju inte hur han ser ut :)

Det skulle inte förvåna mig jättemycket om det i slutändan visar sig att Adam inte har med saken att göra, utan är någon målvakt som inte har mycket aning om vad det handlar om alls..

Det skulle inte förvåna mig jättemycket om det i slutändan visar sig att Adam inte har med saken att göra, utan är någon målvakt som inte har mycket aning om vad det handlar om alls..

Om man tittar på intervjun, ser hur han klär sig och var han bor så är väl det en rimlig slutsats.

Man borde göra som man gör med tjuvar i vissa länder.
Involverar ett svärd :D
Tänk att dagens skulle komma då jag delvis försvarar sharialagar :D

Jag står bakom det förslaget. Den här killen (och kanske några andra) har förstört för så många. Han föddes inte med empati. Han förtjänar ingen andra chans, en andra chans erbjuder man folk som man tror kan förändra sig... Ett styre som bryr sig om sin befolkning hade inte tillåtit det här.

Jag har ingen aning om hur stor skulden var, men det vanliga scenariot är ju att det finns 5-20 olika fordringsägare, man ringer alla, vissa säger ja, andra säger nej, det kan handla om både stora och små belopp för både ja och nejsvaren. Haft lägen när jag medan jag suttit i telefonköer skrivit klart min notering om ett "ja" bara pga skuldens storlek, men inte sparat noteringen, skulder på flera hundra tusen, och man säger av okänd anledning ändå nej till fastighetsutmätning, medan jag i andra fall, där jag gjort klart notering, men inte sparat, om "nej" till fastighetsutmätning, på skulder på någon eller några hundralappar i kapital, och fått göra om där också, för man sagt ja.
Den utmäts ju i så fall för skulden på de hundralapparna, MEN också för alla andra skulder där fordringsägarna sagt ja, så totalt kan det vara flera hundra tusen ändå, men just ett enstaka mål kan vara frågan om några få kronor.
Nu minns jag bara att det var en skuld med oerhört hög ränta på och då antar jag att det var ARS, men utmätningen omfattade nog ett flertal andra fordringsägare också.

Jag har ingen aning om hur stor skulden var, men det vanliga scenariot är ju att det finns 5-20 olika fordringsägare, man ringer alla, vissa säger ja, andra säger nej, det kan handla om både stora och små belopp för både ja och nejsvaren. Haft lägen när jag medan jag suttit i telefonköer skrivit klart min notering om ett "ja" bara pga skuldens storlek, men inte sparat noteringen, skulder på flera hundra tusen, och man säger av okänd anledning ändå nej till fastighetsutmätning, medan jag i andra fall, där jag gjort klart notering, men inte sparat, om "nej" till fastighetsutmätning, på skulder på någon eller några hundralappar i kapital, och fått göra om där också, för man sagt ja.
Den utmäts ju i så fall för skulden på de hundralapparna, MEN också för alla andra skulder där fordringsägarna sagt ja, så totalt kan det vara flera hundra tusen ändå, men just ett enstaka mål kan vara frågan om några få kronor.
Nu minns jag bara att det var en skuld med oerhört hög ränta på och då antar jag att det var ARS, men utmätningen omfattade nog ett flertal andra fordringsägare också.

Tackar för det utförliga svaret!

Lite nyfiken när du skriver ”skulder på någon eller några hundralappar i kapital” och att den utmäts för den skulden på de hundralapparna? Men går väl mäta ut för enbart ränta också? Behöver inte vara något kapital alls med?

Lite nyfiken när du skriver ”skulder på någon eller några hundralappar i kapital” och att den utmäts för den skulden på de hundralapparna? Men går väl mäta ut för enbart ränta också? Behöver inte vara något kapital alls med?

Antingen utmäter man för ett mål eller inte, så ränta och kostnader åker med av bara farten. Som regel är det inte så många kronor i ränta på ett par hundra i kapital.
I teorin kan ett mål bestå av bara någon krona i ränta, och det är fullt möjligt att ha ett sånt mål med i en fastighetsutmätning. Har inte sett det någongång dock

Såg att jag har ett utslag hos KF från ARS 2016 och då är beloppet exakt 4000kr. Tog ett lån på 1000 hos korttidskredit runt 2014-2015 någonstans. Vet inte om jag har betalat in till detta företaget
eller hur jag ska gå tillväga för att få reda på om jag har en skuld kvar hos de eller ska jag bara vänta och sen få en chock på nästa faktura som kommer om något år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp