Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Menar om jag skulle få anmärkning inför att teckna hyresavtal och min man är medsökande?

...men ska Ni inte teckna avtalet tillsammans redan från början eller hade ni tänkt att enkom du skulle stå på avtalet eller?
Har han inga betalnings anmärkningar och en OK lön med tanke på den relativt höga hyran, så kan han ju annars själv stå på hyresavtalet OM det mot förmodan, skulle ”skita sig” för Dig... vilket jag inte tror att det kommer hinna ske sååå fort likväl .

Ok, jag har enkom Swedish Credit Group som ligger hos deras inhouse inkasso för lån hos dom (kortlån och Extrakredit). Det är små belopp och där fick jag i fredags anstånd till den 25:e juni med krav på att slutreglera dom helt, vilket jag oxå kommer göra för att minska antal långivare som går till fogden samt så är det bra att försöka slutreglera de små lånen, för även på dom tickar ju räntan på...
Jag hsr 3 lån som blev uppsagda i början av maj och dom antar jag går iväg till inkasso nu i juni.

Hmmm... försök få till processen med bytet av bostad illa kvickt... för om du hinner få anmärkning så är det nog annars kört, iallafall om du vill stå med på kontraktet (jag är Fastighetsförvaltare, men arbetar nuförtiden enbart med kommersiella fastigheter).
Jag kollade upp om jag tex behöver flytta så får jag enbart flytta till mindre/ billigare lägenhet trot
...men ska Ni inte teckna avtalet tillsammans redan från början eller hade ni tänkt att enkom du skulle stå på avtalet eller?
Har han inga betalnings anmärkningar och en OK lön med tanke på den relativt höga hyran, så kan han ju annars själv stå på hyresavtalet OM det mot förmodan, skulle ”skita sig” för Dig... vilket jag inte tror att det kommer hinna ske sååå fort likväl .

Jag kollade upp om jag tex behöver flytta så får jag enbart flytta till mindre/ billigare lägenhet trot
Men oj va fel det blev här då :( allt kom inte med ju :( nåja!!! Här i min stad så får man flytta till enbart billigare lägenhet med anmärkning...och bara en person får stå på hyreskontraktet...Jag har haft lägenhet i 24 år och står fortfarande för min lägenhet :)

Tack för svar:). Det är lite märkligt. Vi har alltid bott i hyreslägenhet och aldrig någonsin misskött hyran och betalat i tid med autogiro. Vi står båda på kontraktet i nuvarande och via Stockholms bostadsförmedlings interna kö ska vi byta. Vi stod först i kön och tackade ja. Bostadsförmedlingen ringde och sa att det räckte bara med mina inkomstuppgifter fastän min man står som medsökande. Då jag tryckte på ”knappen” på intresseanmälningar är det mina inkomstuppgifter som gäller. Märkligt. Min man har inga anmärkningar och bra lön. Måste nästan ringa dem imorgon.

Hope, tack för ditt svar, har inte fått ngn anmärkning ännu så de borde inte vara deras angelägen het?

Tack för svar:). Det är lite märkligt. Vi har alltid bott i hyreslägenhet och aldrig någonsin misskött hyran och betalat i tid med autogiro. Vi står båda på kontraktet i nuvarande och via Stockholms bostadsförmedlings interna kö ska vi byta. Vi stod först i kön och tackade ja. Bostadsförmedlingen ringde och sa att det räckte bara med mina inkomstuppgifter fastän min man står som medsökande. Då jag tryckte på ”knappen” på intresseanmälningar är det mina inkomstuppgifter som gäller. Märkligt. Min man har inga anmärkningar och bra lön. Måste nästan ringa dem imorgon.

Jag kan nästan garantera dig att Du har inget att oroa Dig för i dagsläget gällande lägenheten. Det ända jag hade velat är att skynda på processen med den som handläggare som skriver avtalet. Typ skylla på att Ni ska iväg på resa, etc, så Du/Ni kan teckna avtalet a.s.a.p !

...och jag tror att @Hope777 som tillika har blivit en fin vän till mig tack vare detta forum, åsyftar vad hennes egna fastighetsägare gör gällande om anmärkningar finns registrerade på deras boende... :)

Jag kan nästan garantera dig att Du har inget att oroa Dig för i dagsläget gällande lägenheten. Det ända jag hade velat är att skynda på processen med den som handläggare som skriver avtalet. Typ skylla på att Ni ska iväg på resa, etc, så Du/Ni kan teckna avtalet a.s.a.p !

...och jag tror att @Hope777 som tillika har blivit en fin vän till mig tack vare detta forum, åsyftar vad hennes egna fastighetsägare gör gällande om anmärkningar finns registrerade på deras boende... :)
Kimsan tänkt att jag mitt i denna kaos även kan ha användning av din kompetens som fastighetsförvaltare! Guldvärd kära du! Bra tips att påskynda processen med att skylla på en resa. Ska ligga på som fan!

Kimsan tänkt att jag mitt i denna kaos även kan ha användning av din kompetens som fastighetsförvaltare! Guldvärd kära du! Bra tips att påskynda processen med att skylla på en resa. Ska ligga på som fan!

Tack söta Du ! Om du bara visste hur många som de senaste två månaderna har stöttat mig, väglett mig, lyssnat när min ångest har ätit upp mig, sååå är jag än mer glad om jag kan ge lite tillbaks i form av min kunskap inom fastighetsbranschen... för utan Er alla här ute, så hade jag varit ett nervvrak idag... :)

När jag har gått igenom denna långa och nervösa process med att släppa allt och ansökt och skuldsanering komme jag fortsätta dela med mig av mina erfarenheter och kunskaper. Kommer även uppdatera er kontinuerligt...

Kimsan tar hyresvärden ”vanlig” UC där även skulderna syns eller tar de creditsafe alt bisonede?

Kimsan tar hyresvärden ”vanlig” UC där även skulderna syns eller tar de creditsafe alt bisonede?

Det är oerhört varierande ! Vi använder Bisnode. Stena Fastigheter vet jag använder Creditsafe, Folksam fastigheter använder UC, Akelius använder Creditsafe... varierar alltså från bolag till bolag...

Kom på att det på Bisoned står antal förfrågningar man har gjort för sms lån, aja viktigaste är väl ändå att det inte finns en anmärkning

@Lasseman betyder betalningsföreläggande att man redan har fått en anmärkning?

Inkassofråga: Om jag t ex inte fullföljt avbetalningsplanen borde väl första steget va att hela skulden faller till betalning innan de går vidare till KFM? Eller?

Det är oerhört varierande ! Vi använder Bisnode. Stena Fastigheter vet jag använder Creditsafe, Folksam fastigheter använder UC, Akelius använder Creditsafe... varierar alltså från bolag till bolag...

En del små privata brukar ringa kfm och göra sin koll

Caroline, får man fråga hur nya skulderna var? Jag är lite orolig för jag nyttjade 15000 hos flexkontot innan jag bestämde mig för att söka sanering. Nu blir det inga nya lån och allt har kraschat totalt på en vecka. Försöker i alla fall betala mest på flexkontot då det är nyast.

Kfm dom ställde iallafall fall frågan när dom ringde om när man tog sitt sista lån. Så dom vill väl se om man har brytit sitt betende med att ta lån.

Kfm dom ställde iallafall fall frågan när dom ringde om när man tog sitt sista lån. Så dom vill väl se om man har brytit sitt betende med att ta lån.

Einar, när tog Du ditt sista lån om jag får fråga ?!

Hon sa att det var positivt att jag inte hade tagit något mera efter detta. Så det var idag jag pratade med henne. Skulle bara komplettera med lite uppgifter och hon skulle återkomma på tordag eller fredag

Hoppet är ju det sista som överger en

Hoppet är ju det sista som överger en
Jag minns faktiskt inte, men det var nog någon månad eller ett par månader innan jag sökte..
men det betyder inte att de gör samma bedömning på dig :)
Som sagt, hoppet är det sista som överger.
Jag ska söka igen tänkte jag, vet bara inte hur länge jag bör vänta.?!
Håller tummarna för er andra som väntar på besked

Kanske hänger på handläggningstiden? Den verkar ju varit kortare innan. Sen så står det ju på deras hemsida att det inte spelar nån roll hur nya eller gamla skulderna är.

Kanske hänger på handläggningstiden? Den verkar ju varit kortare innan. Sen så står det ju på deras hemsida att det inte spelar nån roll hur nya eller gamla skulderna är.
Precis. Så stod det när jag sökte också men de hävdade då att de inte kunde se ett förändrat beteende när det gällde att ta nya lån osv. Så de vill väl se att man kan ändra det innan kanske?

Sökte den 10 januari så det blev nästan 21 veckor innan dom hörde av sig

Mycket tror jag vad skulderna har gått till om det är till skräp eller om man har försökt att betala av skulderna men det är vad jag tror iallafall

Blev därimot lite nyfiken varför dom vill ha mina lönespec. Från januari till idag då jag redan har löneutmätning sen september 17
Och dom uppgifter från min lön fick dom från lönekontoret

Blev därimot lite nyfiken varför dom vill ha mina lönespec. Från januari till idag då jag redan har löneutmätning sen september 17
Och dom uppgifter från min lön fick dom från lönekontoret

Ok så du hade lite mer än ett år mellan sista lånet och att du sökte skuldsanering? Mina lönespec senaste åren är en lång rad sjukavdrag i olika varianter. :]

Fråga om nån vet: vid löneutmätning så har de ju rätt att gå igenom ens konto... hur noggrant är det? Typ ”det finns pengar ja/nej” eller är det mer att rad efter rad på kontoutdrag senaste året granskas?

Jadå jag inte visst hur tidigt man skulle söka och ville sen se till att alla mina skulder hade kommit till kfm. Då jag inte riktigt hade koll på alla. Vilken summa den totala skulden var. Därför tog det tid innan jag sökte

Tror dom bara kollar vad du har på kontot och inte vad du har gjort av dom. Utan bara kollar saldot

Jadå jag inte visst hur tidigt man skulle söka och ville sen se till att alla mina skulder hade kommit till kfm. Då jag inte riktigt hade koll på alla. Vilken summa den totala skulden var. Därför tog det tid innan jag sökte

Einar, får man lov att fråga hur stor din skuld är på?
...och vad beror dina skulder på?!

Skuld 630k skulden beror väl på lite på samhället. Men att jag är väl en för snäll pappa. Började att man flyttade till ett bättre område i staden och kraven från min dotters klasskamrater var högre än vad det var på den andra skolan med kläder, mobil och vart man gör på semestern. Så jag gjorde allt vad jag kunnde för min dotter så hon inte skulle känna sig utanför. För barn kan vara elak. Men jag tar på mig allt då jag har varit för snäll mot min dotter. Men som sagt hon går förre mig. Nu när hon tagit studenten så släppte jag allt. Har även berätta det för henne. Men inte riktigt sagt allt hur mina skulder har uppkommit.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp