• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Utmätning bil

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Emma12

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
17 Juli 2022
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Ok! Jag mailade och frågade om vi får sälja själva
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Hej!
Jag och min make har skulder hos kf och idag knackade dom på och tänker utmäta bilen som står på maken. Trist men inget att välja på. Hur fort går det innan vi blir utan? Kan man försöka sälja själv? Dom sa inte utmäta men att det gällde bilen,den är på verkstaden nu. Värd 60000 och vi behöver en bil men gärna en billigare. Denna kostar mycket men känner sån skam. Hoppas på att behålla radhuset
Knackade på? Hade Kronofogden meddelat att de skulle komma eller dök de bara upp? Jag har skulder men inte min respektive. Min respektive äger en bil (värde kring 100.000) som används i tjänsten. Är livrädd för att den ska utmätas. Min respektive har betalat och ägt bilen i snart 10 år. Jag har inget med den att göra. Har du någon input @Lasseman?
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
271
Poäng
437
Knackade på? Hade Kronofogden meddelat att de skulle komma eller dök de bara upp? Jag har skulder men inte min respektive. Min respektive äger en bil (värde kring 100.000) som används i tjänsten. Är livrädd för att den ska utmätas. Min respektive har betalat och ägt bilen i snart 10 år. Jag har inget med den att göra. Har du någon input @Lasseman?
Här en gammal tråd med läsning i samma ärende: Lånade ut bilen till familjemedlem i en dag. KFM tog den?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Knackade på? Hade Kronofogden meddelat att de skulle komma eller dök de bara upp? Jag har skulder men inte min respektive. Min respektive äger en bil (värde kring 100.000) som används i tjänsten. Är livrädd för att den ska utmätas. Min respektive har betalat och ägt bilen i snart 10 år. Jag har inget med den att göra. Har du någon input @Lasseman?
Input om vadå? Bilar utmäts ofta. Behöver inte vara skriven på gäldenären
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Input om vadå? Bilar utmäts ofta. Behöver inte vara skriven på gäldenären
Tänkte dels på ”knackade på” dvs kommer KMF hem till en för att utmäta lös egendom utan att meddela det?
Bevisbördan för att inte respektives bil blir utmät? Dvs respektive har betalat, ägt och kört bilen i 10 år. Men KFM menar att den kan komma att utmätas. Jag har inget med bilen att göra. Hur bevisar jag det på bäst sätt? Och vad ska min respektive styrka det med?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Tänkte dels på ”knackade på” dvs kommer KMF hem till en för att utmäta lös egendom utan att meddela det?
Bevisbördan för att inte respektives bil blir utmät? Dvs respektive har betalat, ägt och kört bilen i 10 år. Men KFM menar att den kan komma att utmätas. Jag har inget med bilen att göra. Hur bevisar jag det på bäst sätt? Och vad ska min respektive styrka det med?
Ja det går bra att komma oannonserad.
Bevisbördan ligger på er.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
271
Poäng
437
Behöver man ens köra bilen?
Eller räcker det att den står på parkeringen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp