• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Utmätningsförrättning

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Idag fick jag ett sms från KF där det stod att de skickat ett brev till mig som det behöver veta att jag mottagit. De vill att jag ska ringa till ett BF team? Vad är detta? Hann tyvärr inte ringa idag
Jag hade slängt mig på luren direkt!
Det är antingen brevet om hembesök el någon delgivning de undrar över.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
Hon hade väl fått brev om att hembesök ska ske ?
Sms:et hon fått har högst troligt inget med hembesöket att göra. Handläggare på bf vill ha saker delgivna, dom ser inte ens att besök av verkställighet ska göras
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Delgivning bör det vara. Brev om hembesök delges inte.

Var det annorlunda regler ca år 2008. För då fick jag iaf ett brev om hembesök. De kom 2 trevliga damer och kontrollerade om jag hade något av värde, vilket jag inte hade. Eller jo iofs en platt tv men den brydde dom sig inte om. Sedan frågade de om jag hade några kontanter att betala in och det hade jag inte heller om jag minns rätt.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Sms:et hon fått har högst troligt inget med hembesöket att göra. Handläggare på bf vill ha saker delgivna, dom ser inte ens att besök av verkställighet ska göras

Är det en vanlig företeelse att Ni skickar sms gällande kontakt?
Jag trodde oxå att det handlade om ts brev om ett stundande förättnings besök, som hen kanske inte hade svarat på, men att KF ville göra gällande att det hade mottagits...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
Var det annorlunda regler ca år 2008. För då fick jag iaf ett brev om hembesök. De kom 2 trevliga damer och kontrollerade om jag hade något av värde, vilket jag inte hade. Eller jo iofs en platt tv men den brydde dom sig inte om. Sedan frågade de om jag hade några kontanter att betala in och det hade jag inte heller om jag minns rätt.

Det behövde inte delges något inför ett besök då heller, reglerna var samma, om det var det du undrade
 

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
133
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Vill ni berätta hur det går till. Kommer dom gå igenom skåp och lådor? Ta minsta lilla?

vi har inget av direkt värde i sig men a det e väl våran tv då.. den e nog 6 år gammal .. kanske ger Max 2-3000 begagnad

Våran bil är inte värd något..får nog betala någon för att bli av me den..
Dotterns moped står jag på som hon själv har betalat för sina egna pengar, där kan ja visa swish betalningar från henne till mig.. värde på den e väl ca 15000

kronofogden får gärna komma hit, jag har inget å dölja men blir ändå orolig..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp