• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Väntat 1 år. Dags för samlingslån.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Nordax har räddat min ekonomi men de är inte jättesmidiga… De accepterar inte inkasso dock! Så var noga med att undvika det. Alla andra lån kan de lösa.
Håll dig nu till planen att lösa detta lån. Nu när du får lite utrymme försök amortera extra så mycket det går. Lånet är dyrt! 250k kostar det totalt för att låna 500k och inget av värde återstår. (Skillnad om du lånar till bostad t.ex.).
 

Mithrandir

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
14 November 2022
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
37
Poäng
136
Nordax har räddat min ekonomi men de är inte jättesmidiga… De accepterar inte inkasso dock! Så var noga med att undvika det. Alla andra lån kan de lösa.
Håll dig nu till planen att lösa detta lån. Nu när du får lite utrymme försök amortera extra så mycket det går. Lånet är dyrt! 250k kostar det totalt för att låna 500k och inget av värde återstår. (Skillnad om du lånar till bostad t.ex.).
Tack för tipset!
så även om det inte står att lösenkrav krävs efter ansökan på Lendo, så kommer de kräva det när jag går vidare med lånet?
 

Mithrandir

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
14 November 2022
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
37
Poäng
136
Valde att gå vidare med Nordax och signerade skuldebrevet. Såg också att autogirot har kopplats till mitt konto. Vi får se om det blir utbetalning snart. Man kan aldrig pusta ut förräns allt är klart och pengarna har betalats ut. Det står på mina sidor på Nordax att ansökan fortfarande är under behandling. Hoppas det inte blir något strul.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Ja, verkar som alla banker vill göra det svårare och bara låna ut till folk som redan har en bra ekonomi…. Men håller tummarna för dig iaf!
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Grattis till många erbjudanden! Håller tummarna för att det blir godkänt hos Nordax! :folded:
 

Mithrandir

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
14 November 2022
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
37
Poäng
136
Blev avslag till slut från Nordax. Valde nu att gå vidare med Marginalen. Kanske lika bra, bättre ränta och inom kort kan jag få ett lån på 150 000 och släcka de två sista lånen, Fairlo samt Brixo. Ingen brådska med dem. Med lånet från Marginalen kan jag släcka mina värsta lån, inkassoskulden samt krediterna. Därefter lär det bli fin UC-score. Har 2,3% nu och 1 FF.

Jag har signerat skuldebrevet från Marginalen digitalt. Behövde bara skicka en kopia på ID-kort. Så nu hoppas jag att det inte blir något strul här. Vill inte ha några överraskningar som kontoutdrag via Kreditz eller lösenkrav. Kommer må så bra om jag får mejl om att pengarna är utbetalda och på väg. Svårt att pusta ut innan dess...
 

Sam89

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Blev avslag till slut från Nordax. Valde nu att gå vidare med Marginalen. Kanske lika bra, bättre ränta och inom kort kan jag få ett lån på 150 000 och släcka de två sista lånen, Fairlo samt Brixo. Ingen brådska med dem. Med lånet från Marginalen kan jag släcka mina värsta lån, inkassoskulden samt krediterna. Därefter lär det bli fin UC-score. Har 2,3% nu och 1 FF.

Jag har signerat skuldebrevet från Marginalen digitalt. Behövde bara skicka en kopia på ID-kort. Så nu hoppas jag att det inte blir något strul här. Vill inte ha några överraskningar som kontoutdrag via Kreditz eller lösenkrav. Kommer må så bra om jag får mejl om att pengarna är utbetalda och på väg. Svårt att pusta ut innan dess...
Marginalen brukar vara jätte smidig och bra så tror inte det blir några problem där
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp