• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilket inkasso har Klarna?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 372
Mottagna reaktioner
13 453
Poäng
8 917
Vilken upplysning tog dom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 576
Mottagna reaktioner
7 012
Poäng
4 807
Fick idag ett inkassokrav från Alektum för min månadsfaktura för klarna-kortet. Ska vara betald senast 5:e januari. Denna månad har varit den sämsta hittills rent ekonomiskt för min del så jag ringde och försökte få uppskov tills nästa lön kommer. De tog en kreditupplysning under samtalet och kom fram till att jag hade 100% kreditstatus, inga anmärkningar och helt okej inkomst så jag skulle minsann behöva betala direkt. Det handlar "bara" om 900kr men det är ganska mycket när man knappt har pengar till mat.
Fy vad onödigt att de ska ta upplysning! :mad:
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Fy vad onödigt att de ska ta upplysning! :mad:
Ja verkligen. Men tror det var en upplysning som inte syns.
100% kreditstatus sa hon. Betyder det att jag är fullständigt kreditvärdig? Inte i långivarnas ögon iallafall. Finns inte ett lån över 2000kr jag kan få, om ens det.
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Ni som först hade på Legalis inkasso, varför gick det till Sileo? Hade ni inte betalt eller tog bara Sileo över skulden? Hur lång tid tar det innan Klarna skickar skulden till inkasso, är det efter tre eller fyra månader?
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Ni som först hade på Legalis inkasso, varför gick det till Sileo? Hade ni inte betalt eller tog bara Sileo över skulden? Hur lång tid tar det innan Klarna skickar skulden till inkasso, är det efter tre eller fyra månader?
De tog bara över, kom ett brev hem om att skulden bytt ägare. Kommer inte ihåg, men har för mig att efter tre missade betalningar gick det till inkasso.
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Tack för svar. Har ingen erfarenhet av Legalis men av Sileo. Har en skuld hos Sileo som jag blir fri nu i nästa månad och har bra erfarenhet av dom men Legalis kanske också är bra. Då kanske skulden går till inkasso nu, det har gått 3 månader. Försökte verkligen undvika inkasso men det gick inte. Förhoppningsvis blir det en bra avbetalningsplan.
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
klarna säger till mig de använder endast av klarna segoria. ville släppt mitt till sileo men våga inte riskera om segoria tar över dom är stentuffa
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Verkar som dom använder sig av flera olika inkassobolag. De flesta verkar ju fått sin skuld till Legalis eller Sileo. Hoppas inte min skuld hamnar hos Segoria. Jag måste i alla fall släppa skulden till inkasso så jag får bara hoppas jag slipper Segoria. Konstigt ändå att Klarna säger Segoria när alla som fått sin skuld till inkasso den senaste tiden hamnat hos Legalis eller Sileo.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp