• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilket inkasso har Klarna?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Har läst här och på nätet om Klarna och inkasso. Det känns som om Klarna använder sig mest av Legalis eller Sileo nuförtiden och att Segoria var något de använde mest för några år sen. Klarna verkar fått mycket kritik för att skickat många till KFM. Finns många kommentarer på nätet om att Segoria är tuffa med avbetalningsplaner på kort tid, vilket ger höga månadsbelopp om man har en stor skuld. Det har säkert resulterat i att många inte kunnat betala sin avbetalningsplan och därmed har skulden gått vidare till Kronofogden. Efter kritiken mot Klarna verkar de använda sig av Legalis eller åtminstone mestadels. Verkar märkligt om dom skickar en del till Segoria som är tuffa och en del till Legalis där man uppenbarligen får avbetalningsplan på längre tid. Det blir ju enormt orättvist, känns inte som om de ger sina kunder samma chans då.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag släppte min skuld hos Klarna och för 2 veckor sen fick jag inkassokravet. Det var från Legalis. När jag väl fick tag på dem (de hade strul med telefonerna) så var dom så trevliga och tillmötesgående!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Jag har med Legalis (Klarna) och delar "Fina"s upplevelse.
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Hoppas verkligen min skuld hamnar hos Legalis vilket jag ändå tror. Har inte läst om någon som hamnat hos Segoria sen 2018. Legalis och Sileo är väl som samma om jag förstått rätt och jag har en skuld hos Sileo som blir bortbetald i februari och dom har varit bäst av alla de inkasso bolag jag haft att göra med. Även Gothia har varit mycket bra.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Väntar jag med. Fick uppsägningsbrev från Klarna idag. Har 35.000:- hos Klarna. Har tänkt erbjuda 5000:- som engångsbetalning och 500:-/mån sen, men det kanske är för lite/månad...
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 149
Poäng
3 907
klarna säger till mig de använder endast av klarna segoria. ville släppt mitt till sileo men våga inte riskera om segoria tar över dom är stentuffa

Mitt Klarna konto hamnade absolut hos Sileo och det var sommaren 2018.
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Betalade inkassokravet från Alektum för novembers månadsfaktura på klarnakortet den 2:a januari. Fakturan står fortfarande som obetald i klarna-appen. Borde det inte ändras till "Betald"? Eller tar det bara väldigt lång tid för alektum att skicka pengarna vidare till klarna?
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Betalade inkassokravet från Alektum för novembers månadsfaktura på klarnakortet den 2:a januari. Fakturan står fortfarande som obetald i klarna-appen. Borde det inte ändras till "Betald"? Eller tar det bara väldigt lång tid för alektum att skicka pengarna vidare till klarna?

Det tar lång tid bara. Vet att jag började undra om jag hade gjort nåt fel med inbetalningen, men sen tillslut så blev det ändrat
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp