• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vilket inkasso har Klarna?

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
Mitt kom till Legalis....40K och fick betala 1640 kronor/månad Verkar som Klarna sagt ok till 3 års avbetalning här....Det får man ge en eloge åt. Inte många som accepterar 36 månader
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Legalis kom mitt till. Har mejlat och bett om en avbetalningsplan. Har 35.000 i skuld.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Mitt kom oxå till Legalis. Jag undrar, det står att om jag vill delbetala skulden så ska jag höra av mig senast 28/1. Om jag väntar tills den 27 tex, får jag börja delbetala i slutet av februari då? Eller kan dom sätta ett datum kort efter att jag ringt?
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Mitt kom oxå till Legalis. Jag undrar, det står att om jag vill delbetala skulden så ska jag höra av mig senast 28/1. Om jag väntar tills den 27 tex, får jag börja delbetala i slutet av februari då? Eller kan dom sätta ett datum kort efter att jag ringt?
Jag fick vänta med första betalning till februari (ringde i början av januari), men mot att jag betalade 300 kr direkt. Jättetrevliga och man kunde säkert få ner den summan om så var, det var mest bara att de ville ha in något sålänge.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag fick vänta med första betalning till februari (ringde i början av januari), men mot att jag betalade 300 kr direkt. Jättetrevliga och man kunde säkert få ner den summan om så var, det var mest bara att de ville ha in något sålänge.
Åh låter bra:) är redan så mycket nu i januari. Har du stor skuld där?
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Åh låter bra:) är redan så mycket nu i januari. Har du stor skuld där?
Usch, jag förstår, samma här! :(
Jag har en skuld på 25000 kr där. Fick beviljat en avbetalningsplan på 800 kr/månaden. Dock är ju 500 kr av dem ränta, men ska höja månadsbeloppet så fort jag är på fötter igen. Har du stor skuld?
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Usch, jag förstår, samma här! :(
Jag har en skuld på 25000 kr där. Fick beviljat en avbetalningsplan på 800 kr/månaden. Dock är ju 500 kr av dem ränta, men ska höja månadsbeloppet så fort jag är på fötter igen. Har du stor skuld?
Jag har runt 24000. Men vad glad jag blir att höra det, det är ju iallafall en summa som man skulle kunna klara av. Vill oxå ha så lågt som möjligt för att komma ifatt med en del sen öka på månadsbeloppet allteftersom.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag har runt 24000. Men vad glad jag blir att höra det, det är ju iallafall en summa som man skulle kunna klara av. Vill oxå ha så lågt som möjligt för att komma ifatt med en del sen öka på månadsbeloppet allteftersom.
Det kommer bli bra! Jag kunde få lägre månadskostnad, frågade först om att börja med 500 kr/månad och höja senare. Killen jag pratade med sa att det går, men att jag då bara betalar ränta och att det vore bättre för min del om jag kunde betala lite mer. Så tillmötesgående!
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Skickar Legalis en faktura i brevlådan varje månad om man får avbetalningsplan?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp