• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Ferratum - Lån utan UC
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Brixo - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Credifi - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Vivus - Lån utan UC

Vivus påstår sig skickat skuld till inkasso

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

office

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
22 November 2023
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
42
Poäng
156
Fick också uppsagd kredit idag via mail. De har inte skrivit förfallet belopp, inte förfallodatum. Känns som en straffspark att strunta i denna. Inte ett rätt har detta bolag, ingen koll på regler och lagar överhuvudtaget. Så enligt deras villkor har jag 2 veckor på mig! Om de nu skickar till Inkasso så protesterar jag med hänvisning till konsumentkreditlagen och de måste då göra om allt. Känns som man kan dra ut på detta hur länge som helst och spara pengar för att lösa.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Hur sena är ni som fick uppsagd kredit? Jag är 64 dagar sen idag
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Fortsättningen:

Jag är ju en sån som inte ger mig i första taget. Ringde därför in till Vivus idag igen med förhoppningarna att få prata med någon annan (mer förstående).
Det fick jag! En jättetrevlig kille som kanske inte jobbat där allt för länge.
Jag la upp det precis på samma sätt som igår och han sa direkt att saker och ting kan hända så att man får problem att betala så att vi kan givetvis erbjuda dig en avbetalningsplan.
Jag fick själv bestämma och jag la upp en avbetalningsplan på 3400 kronor/månaden.
Dessutom sa han att dom ANTINGEN skickar till kronofogden eller Gothia om det är så att man inte ringer in till dom för att diskutera en eventuell lösning (avbetalningsplan eller så).
Tänka sig att jag visste att k*rringen igår hade en dålig dag och tyckte det var mer roligt att sitta och hota mig och vara otrevlig än att faktiskt försöka komma fram till en lösning. Hon sa ju att hon inte kände till någonting att dom fortfarande har samarbete med Gothia och att det var helt kört för min del.
Jag kan inte annat än att vara nöjd utefter förutsättningarna (helt nöjd är jag när jag betalat av allting).
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Fortsättningen:

Jag är ju en sån som inte ger mig i första taget. Ringde därför in till Vivus idag igen med förhoppningarna att få prata med någon annan (mer förstående).
Det fick jag! En jättetrevlig kille som kanske inte jobbat där allt för länge.
Jag la upp det precis på samma sätt som igår och han sa direkt att saker och ting kan hända så att man får problem att betala så att vi kan givetvis erbjuda dig en avbetalningsplan.
Jag fick själv bestämma och jag la upp en avbetalningsplan på 3400 kronor/månaden.
Dessutom sa han att dom ANTINGEN skickar till kronofogden eller Gothia om det är så att man inte ringer in till dom för att diskutera en eventuell lösning (avbetalningsplan eller så).
Tänka sig att jag visste att k*rringen igår hade en dålig dag och tyckte det var mer roligt att sitta och hota mig och vara otrevlig än att faktiskt försöka komma fram till en lösning. Hon sa ju att hon inte kände till någonting att dom fortfarande har samarbete med Gothia och att det var helt kört för min del.
Jag kan inte annat än att vara nöjd utefter förutsättningarna (helt nöjd är jag när jag betalat av allting).
Vilken tur. Hoppas samma kille svarar när alla andra som behöver hjälp med avbetalningsplaner ringer.
 

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Uppdatering. Jag har en betalningsplan hos Vivus som jag följt på 2500kr månaden. Skulle precis betala den här månaden som vanligt med förfallodag den 28:e men upptäckte att hela skulden nu ligger hos Gothia. Varför gör de så om jag fått en amorteringsplan och följt den? Är det bättre att ha detta hos Gothia eller höra av mig till Vivus?
 
Senast ändrad:

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
67
Poäng
196
Uppdatering. Jag har en betalningsplan hos Vivus som jag följt på 2500k månaden. Skulle precis betala den här månaden som vanligt med förfallodag den 28:e men upptäckte att hela skulden nu ligger hos Gothia. Varför gör de som om jag fått en amorteringsplan och följt den? Är det bättre att ha detta hos Gothia eller höra av mig till Vivus?
Oj. Hur upptäckte du det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp