Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Har ansökt och fått beviljat digitalt. Faktura kan man välja mellan autogiro eller e-faktura/post

Ingenting med mig. Skickade in ansökan på kvällen i torsdags. Hade pengarna kl 12 igår

50 000 10.5%

Ska betala in lånet väldigt fort då ekonomin tillåter.

Ok, men det är bra om det inte syns på uc också, för det går ju snygga till den lite om man dragit på sig lån exempelvis.

Beviljad idag, 10.5% ränta. 30.000 kr återbetalningstid på 2 år. Totalt att återbetala 34.454 kr, månadskostnad 1448 kr.

Förutsättningarna var
Deklarerad inkomst 252.000
Bisnode FF 1st (BraBank tydligen, inte Tele2)
0% risk på Bisnode

Den manuella granskningen krävde inga kompletteringar från min sida, verkar bara varit någon på banken som manuellt kollat mina uppgifter.

Slut på meddelande :D

Vart såg du din risk% på bisnode? Har nämligen en kopia på förfrågan hos bisnode på kivra sen jag gjorde lendo ansökan men hittar inte risken. Eller måste jag köpa ”min upplysning” för att kunna se?

Vart såg du din risk% på bisnode? Har nämligen en kopia på förfrågan hos bisnode på kivra sen jag gjorde lendo ansökan men hittar inte risken. Eller måste jag köpa ”min upplysning” för att kunna se?
Riskprocenten såg jag i min senaste förfrågan på Kivra :)

Ansökte om 300 000 kr på 10 år. Angav för att lösa ett befintligt lån.

Blev inte beviljad, men har mailat o frågat ;)

300.000?! Kan man låna så mycket?

Sökte i söndags, beviljad i måndags, utbetalt igår :) Riktigt smidigt hittills!

Första extra amorteringen på 5000 kr gjordes idag.

Trevlig kundtjänst och bra bemötande

Ringde och fick alla uppgifter. Så kan använda samma varje gång.

Förra höstenvar ekonomin kaos o mängder med lån hos flera lånegivare med hög ränta.
Bestämde mig att sluta spel o har amorterat kraftigt.

Förra hösten i nov hade jag 400 000 i lån o lite till med 340 000 kr årsinkomst.

Nu på uc kommer jag ha 245 000 kr som syns med 366 000 i årsinkomst när uppdateringen sker. Har enbart 2 lån med 5,8 % ränta på båda med ca 2800 kr i månaden.

Tanken är att samla dessa till en låg ränta

Ansökte nyss. Testade 100.000 för att rensa så min UC blir bättre. De använder inte UC så tyckte det var värt att testa.

Manuell granskning kom upp som svar och att dom återkommer på mejl eller telefon. Så inte blankt nej, någon annan som testat och fått samma svar? Vad är era erfarenheter av wästgöta finans?

Ansökte nyss. Testade 100.000 för att rensa så min UC blir bättre. De använder inte UC så tyckte det var värt att testa.

Manuell granskning kom upp som svar och att dom återkommer på mejl eller telefon. Så inte blankt nej, någon annan som testat och fått samma svar? Vad är era erfarenheter av wästgöta finans?

Jag fick också manuell granskning, tog väl typ en arbetsdag innan det kom mejl om att jag var beviljad och kunde signera låneavtalet med bank-id.

Min erfarenhet är hittills god, räntan är inte den lägsta men å andra sidan slipper man UC. Kundservicen svarar snabbt och trevlig på mejl. Fått inbetalningsuppgifter för att göra extra amorteringar när jag så önskar.

Har 30.000 på 2 år. 10.5% i Effektiv ränta.

Tack för svar! Vad hade du för förutsättningar? Var det 30 du sökte eller sökte du mer?

Tack för svar! Vad hade du för förutsättningar? Var det 30 du sökte eller sökte du mer?

Sökte 30. Främst för att lösa en betydligt dyrare kreditkortsskuld. Mina förutsättnignar var 1 förfrågan på Bisnode. 8 av 10 i score. Inkomst 275.000.

Ni som fått godkänt har ni fyllt i att lånet skulle användas till annat, renovering eller vad har ni fyllt i?

Jag provade använder ju inte bisnode annars, men fick avslag direkt föga förvånande

interessant, jag var först sugen på att söka 300.000 men efter att ha läst om alla avslag och höga räntor så vågade jag inte, sökte 200.000
beviljades direkt på skärmen 5,75%
4 ff på Bisnode, 426 000 enligt Bisnode för förra året i inkomst jag angav 524 386 som taxerad inkomst då det är vad som står i nya deklarationen.
jag har dock överskott av kapital på 10444kr i Bisnode utdraget.

Vad hade du för riskprognos/kreditscore/ på bisnode?

Vad hade du för riskprognos/kreditscore/ på bisnode?
jag återkommer när jag har fått den nya kreditupplysningen.
jag hade 611 i score i januari när jag tog förra Blancolånet på 150k (totalt 350k)
kreditkorten är utnyttjade med 100-120k av totalt beviljade 240k

risken var 0% på Bisnode i januari

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp