• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

S

Smartsons

Gäst
Poäng: 0
Jag behöver ta ett lån till kontantinsats till hus utan att de syns på Uc så tänkte använda mig utav wästgöta. Har inga anmärkningar och fast inkomst. Hur mycket ser dom? På den vanliga uc syns att jag har billån ser dom också de eller hur funkar de? Kan någon förklara mer i detalj?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Jag behöver ta ett lån till kontantinsats till hus utan att de syns på Uc så tänkte använda mig utav wästgöta. Har inga anmärkningar och fast inkomst. Hur mycket ser dom? På den vanliga uc syns att jag har billån ser dom också de eller hur funkar de? Kan någon förklara mer i detalj?
De ser din deklarerade inkomst och underskott, anmärkningar, skuldsaldo, samt Bisnodeförfrågningar. Det var mycket smidigt att använda sig av Wästgöta/Jula för att få loss en osynlig kontantinsats.
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
164
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Testade att slänga iväg en ansökan på 150k, 10 år avbetalning. Har 1FF på bisnode från fastighetsbolag och 7a i kreditbetyg med 0 skulder och 380 k inkomst, fick automatiskt avslag direkt efter ansökan.. smidigt :D
 

Nikke55

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Fick också avslag med 7 i bisnode, årsinkomst 509000, underskott 41000, inga synliga lån på bisnode och 3 FF direkt efter ansökan. Valde samla lån och 180.000 på 10 år. Hade 1 i kreditrisk hos bisnode. Inga av FF var från skumbolag och var nästan ett år gamla
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Fick också avslag med 7 i bisnode, årsinkomst 509000, underskott 41000, inga synliga lån på bisnode och 3 FF direkt efter ansökan. Valde samla lån och 180.000 på 10 år. Hade 1 i kreditrisk hos bisnode. Inga av FF var från skumbolag och var nästan ett år gamla

Bisnode är jäkla konstigt. Jag har 6 där, men får också alltid 1 på kopiorna.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
585
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Ja, det finns ju bra information om Bisnode i det här forumet och ändå går det inte att begripa eftersom kreditrisk tydligen värderas olika.
Frogtail gillar min 8 på Bisnode, men Sevenday beräknar min kreditrisk till 20%, vilket så klart inte känns bra för dem. Wästgöta har jag inte ens flirtat med......
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag jämförde alla mina upplysningar på Bisnode, det som påverkade mitt betyg där mest av allt ser ut att vara underskott, det året som jag låg på överskott då hade jag jättebra betyg trots flera förfrågningar, året efter när jag hade överskott utan några förfrågningar då var betyget mycket sämre
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
jag jämförde alla mina upplysningar på Bisnode, det som påverkade mitt betyg där mest av allt ser ut att vara underskott, det året som jag låg på överskott då hade jag jättebra betyg trots flera förfrågningar, året efter när jag hade överskott utan några förfrågningar då var betyget mycket sämre
Min slutsats också sedan skulle jag uppmana samtliga att ringa Bisnode innan ni bränner en förfrågan och begär er kreditrisk samt score är kreditrisk under en 6:a så sök inte hos Wästgöta. Beklaga er också över skillnaden mot det betyg man själv ser på deras tjänst ( kreditbetyg) som inte är relevant och påpeka att kreditrisk ( det Wästgöta ser ) är det vi bör se på tjänsten vi betalar för och inget annat.
 
Senast ändrad:
B

Bonne

Gäst
Poäng: 0
Är det någon som
Fått lån på 300.000 öht? Hör bara att alla får avslag hit & dit eller en mindre summa. Men har man inga ff , inga synliga lån på bisnode. En inkomst på drygt 400.000/ år. Nog fan borde de väl erbjuda 300.000 då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp