• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Fast life

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 Mars 2021
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, behöver 100k till en mc köp. Har 7 i betyg i bisnode, inkomst 350k, underskott 32k och 4 ff.. två från folkefinans, en från telenor och en från sevendaybank. Jag har bara ett 250k blancolån hos ica som inte syns i bisnode. Vad tycker ni? Ska man söka eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hej, behöver 100k till en mc köp. Har 7 i betyg i bisnode, inkomst 350k, underskott 32k och 4 ff.. två från folkefinans, en från telenor och en från sevendaybank. Jag har bara ett 250k blancolån hos ica som inte syns i bisnode. Vad tycker ni? Ska man söka eller?
Kontakta Bisnode först och begär din kreditrisk är den under en 6:a så sök inte på Wästgöta. En 7:a på mina sidor är inte detsamma som Wästgöta ser.
 
M

Micke1212

Gäst
Poäng: 0
Skickade iväg en ansökan idag på 300k. Fick besked om manuell kontroll.

600k inkomst (480k syns nu)
4k underskott
2 ff (sevenday/nordax)
20k kreditkortsutrymme ikano synligt
8 score på minupplysning

Väldigt trött process dock, 2-4 arbetsdagar att göra manuell kontroll, lol.

Vad tror ni?

300k godkänt o utbetalas inom 1-3 dagar. För er kännedom, hade 7a i score på upplysningskopian.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Dom två förfrågningarna du hade, var detta ifrån samma tillfälle?
 
R

Rafael

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Tänkte kolla om någon Wästgöta-expert hade kunnat göra ett utlåtande.

Jag får in min taxering nu om två veckor i Bisnode och den beräknas vara 1,000,000 SEK.

Jag har i dagsläget en 5:a på bisnode, nolltaxerad senaste tre åren och har inga förfrågningar.

Min fråga lyder:

Tror ni jag kommer få lån hos Wästgöta på 250,000-300,000 med följande förutsättningar om två veckor

Inkomst 2019: 0, underskott 50,000
Inkomst 2020: 1,000,000 SEK, underskott 60,000 (kan justera om det behövs)
Inga förfrågningar, inga anmärkningar, inget skuldsaldo
Betyg: Förmodligen 8+?

Tack
 

Jonte8710

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
7 November 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
125
Poäng
317
Ringde in till bisnode nu och skulle begära min kreditrisk nu inför ev ansökan. Fick verifiera min med bankid.

Handläggaren vägrade att ge mig informationen och sa att dom inte har någon annan än den jag ser på min upplysningskopia och han nämnde att dom inte har olika risker.
Samt om jag ville få tag i score var jag tvungen att betala för tjänsten min bevakning.

Måste varit någon ny jag fick tala med? Har ni andra fått bättre svar när ni ringt in till bisnode?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Ringde in till bisnode nu och skulle begära min kreditrisk nu inför ev ansökan. Fick verifiera min med bankid.

Handläggaren vägrade att ge mig informationen och sa att dom inte har någon annan än den jag ser på min upplysningskopia och han nämnde att dom inte har olika risker.
Samt om jag ville få tag i score var jag tvungen att betala för tjänsten min bevakning.

Måste varit någon ny jag fick tala med? Har ni andra fått bättre svar när ni ringt in till bisnode?
Ringde precis till Bisnode och jag fick veta min kreditrisk sedan om handläggaren läste på en gammal upplysning eller ej vet jag inte men poängen på kreditrisk var i vart fall betydligt lägre än på min upplysning, fick svaret också att dem har 2 olika system och att banker och kreditinstitut ser mycket mer än vad som visas på min upplysning.
 

Jonte8710

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
7 November 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
125
Poäng
317
Ringde precis till Bisnode och jag fick veta min kreditrisk sedan om handläggaren läste på en gammal upplysning eller ej vet jag inte men poängen på kreditrisk var i vart fall betydligt lägre än på min upplysning, fick svaret också att dem har 2 olika system och att banker och kreditinstitut ser mycket mer än vad som visas på min upplysning.
Då måste jag ha landat hos någon junior helt enkelt, får ringa in igen :)
 

MrBiggie

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
1 Augusti 2017
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
300k godkänt o utbetalas inom 1-3 dagar. För er kännedom, hade 7a i score på upplysningskopian.
Jag ansökte nyss om samma belopp och fick också manuell hantering.
Vad innebär det?
Hur blev du kontaktad?

står såhär för mig:
Det tar 2-4 arbetsdagar tills vi meddelar beslut. Vid behov av kompletterande uppgifter kan vi komma att kontakta dig. Under Mina sidor ser du beslut efter manuell kontroll genomförts.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp