Hej trådstartare!
Jag har haft skuldsanering drygt 1,5 år nu och undrar hur det har gått för dig..? Hur har du lyckats hänga i och har du några tips på resans väg?
Jag tycker ibland att det är ett riktigt stålbad även om jag såklart är tacksam.
Tycker du att tiden gick fort nu i efterhand?
Hur känns det nu när du snart är i mål!?
Om du hänger här på forumet fortfarande? Är det som en terapi?
Grattis iaf till att de fem åren är slut snart!
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla fina här inne.. Jag har nu 2 månader återstående av min skuldsanering. Dessa 5 år har varit så jäkla tuffa ibland att jag inte riktigt förstår hur jag lyckats. När det varit tuffa månader har jag vänt mig hit in och läst. Känslan av att inte vara ensam i denna situation gör det lättare. Vissa månader när man tex behövt vabba eller själv har varit sjuk och man vet att lönen blir usel har jag mått riktigt dåligt men det har löst sig varje gång.Till er alla i samma situation vill jag säga håll ut det blir snart bra. Tiden har faktiskt gått riktigt fort. Det känns inte som att det gått 5 år redan. 2 betalningar kvar sedan är jag helt skuldfri.. Vilken lycka. Denna sommaren kommer bli den bästa på många många år.. Jag ska spara pengar varje månad till alla oförutsedda händelser .. Ska även spara till en bil som inte går sönder hela tiden som går att lita på..
Tack alla ni här inne för allt stöd❤❤❤
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Hej alla fina här inne.. Jag har nu 2 månader återstående av min skuldsanering. Dessa 5 år har varit så jäkla tuffa ibland att jag inte riktigt förstår hur jag lyckats. När det varit tuffa månader har jag vänt mig hit in och läst. Känslan av att inte vara ensam i denna situation gör det lättare. Vissa månader när man tex behövt vabba eller själv har varit sjuk och man vet att lönen blir usel har jag mått riktigt dåligt men det har löst sig varje gång.Till er alla i samma situation vill jag säga håll ut det blir snart bra. Tiden har faktiskt gått riktigt fort. Det känns inte som att det gått 5 år redan. 2 betalningar kvar sedan är jag helt skuldfri.. Vilken lycka. Denna sommaren kommer bli den bästa på många många år.. Jag ska spara pengar varje månad till alla oförutsedda händelser .. Ska även spara till en bil som inte går sönder hela tiden som går att lita på..
...och Du har väll den ”gamla” skuldsaneringen, så ja antar att Du inte har 2 betalfria månader om året, eller?
Det måste vara än mer svårare att uthärda kan ja tänka mig...

Bra kämpat - riktigt jäkla bra kämpat ! ❤️
Ja jag går den gamla och det är tufft.. Tack.. Bra kämpat du med.. Inga betalningsfria månader nej. Men kom just på att jag missat en gäldenär vid kanske 4 olika tillfällen och är jätteorolig vad som kommer hända nu......och Du har väll den ”gamla” skuldsaneringen, så ja antar att Du inte har 2 betalfria månader om året, eller?
Det måste vara än mer svårare att uthärda kan ja tänka mig...
Bra kämpat - riktigt jäkla bra kämpat ! ❤️
- Meddelanden
- 115
- Mottagna reaktioner
- 164
- Poäng
- 337
Ja jag går den gamla och det är tufft.. Tack.. Bra kämpat du med.. Inga betalningsfria månader nej. Men kom just på att jag missat en gäldenär vid kanske 4 olika tillfällen och är jätteorolig vad som kommer hända nu...
Då jag inte är så insatt i det här med skuldsanering så undrar jag. Du säger att du missat betala till en gäldenär då o då. Vad kan hända då ???. Kan saneringen sägas upp ?. Som sagt inte insatt, men blev lite nyfiken. För det vore ju för jävligt om det skulle kunna sägas upp så nära målet. Håller mina tummar.
Kan också lova dig, blev själv heeeelt skuldfri för ett par månader sedan, det var en väldigt väldigt skön känsla. Har nog aldrig haft så mycket mat i kyl o frys som nu. Och glädjen när hela lönen satt kvar på kontot efter den 25de. Ja, underbar feeling.
Ljuvligt, men wowfaktorn infann sig inte riktigt i början trots allt. Det är först nu jag börjar känna efter ett par månader, att fan jag är helt jädra skuldfri. Inte ett lån, inte en skuld, pengar kvar på kontot etc etc. Buffertsparandet har det gått lite si o så med hehehe. Mest gjort saker jag inte haft råd med förut. Men buffertsparandet börjar denna månad.
Stooooort grattis o kanonbra kämpat.
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 334
- Poäng
- 467
Vad härligt att höra!!
Ja det är en tuff resa, och för dig utan betalningsfria månader dessutom. Men den känslan du har nu måste vara galet skön.
Jag har ju större delen kvar av min skuldsanering och ibland känns den oändlig. Men såklart är jag tacksam som fått möjligheten, och jag lever ju bättre än innan. Nu är ju allt jag köper betalt med intjänade pengar och inte lånade, vilket är väldigt skönt. Jag har tagit ett extrajobb också där jag tjänar nån 1000 lapp extra i månaden så man kan leva lite bättre än en mygga.
Dock har jag ett krävande hetidsjobb redan, men vad gör man inte. Vänder sig ut och in minst sagt. Men det är skönt när de där extra pengarna landat.
Har du någon mer tanke om att du ska göra något särskilt när du blir ”fri”?
Jag funderar endel på det, för att få drömma lite som ändå kommer bli verklighet. Det är en härlig känsla, en dag så..

Lycka till med ditt nya skuldfria liv!!
- Meddelanden
- 92
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 207
Litet sidospår kanske men om man har kortare betalplan och sedan sparar till ex en ny bil o köper den. Kan skuldsaneringen förlängas då? Alltså kan man få lov att börja betala igen för att någon tycker att man har pengar. Skuldsanering är ju i 5 år oavsett betalplanens längd. Någon som förstår och vet?
- Meddelanden
- 590
- Mottagna reaktioner
- 623
- Poäng
- 607
Litet sidospår kanske men om man har kortare betalplan och sedan sparar till ex en ny bil o köper den. Kan skuldsaneringen förlängas då? Alltså kan man få lov att börja betala igen för att någon tycker att man har pengar. Skuldsanering är ju i 5 år oavsett betalplanens längd. Någon som förstår och vet?
Ingen aning om hur det fungerar. Det jag tänker kan hända är att om man får markant ökning av inkomsterna och lägger det på bil istället för att begära omprövning, så kan det förlängas. Kanske någon annan som vet bättre? Tänker annars att så länge man håller betalplanen och om man klarar av att spara undan så borde det gå?
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Min handläggare sa till mig att vill jag spara och leva snålt så är det upp till mig. Bara betalningsplanen följs och min inkomst inte ökar med 4-5000 kr regelbundet. Enstaka månader med mer i lön är inte grund för omprövning.
- Meddelanden
- 360
- Mottagna reaktioner
- 300
- Poäng
- 427
4-5000 .. menas det ökning generellt per månad eller år? En löneförhöjning årligen genererar mer än 4-5000 tänker jag.Min handläggare sa till mig att vill jag spara och leva snålt så är det upp till mig. Bara betalningsplanen följs och min inkomst inte ökar med 4-5000 kr regelbundet. Enstaka månader med mer i lön är inte grund för omprövning.
- Meddelanden
- 360
- Mottagna reaktioner
- 300
- Poäng
- 427
Ingen aning om hur det fungerar. Det jag tänker kan hända är att om man får markant ökning av inkomsterna och lägger det på bil istället för att begära omprövning, så kan det förlängas. Kanske någon annan som vet bättre? Tänker annars att så länge man håller betalplanen och om man klarar av att spara undan så borde det gå?
Om man har tre år så tycker jag såklart att man måste få spara de åren efter - förstår hur du tänker tror jag. Leva under radar ytterligare två år för att skuldsaneringen är klar, nä kan inte tänka mig annat än att det äe ok att spara o handla bil om man kan
- Meddelanden
- 590
- Mottagna reaktioner
- 623
- Poäng
- 607
Om man har tre år så tycker jag såklart att man måste få spara de åren efter - förstår hur du tänker tror jag. Leva under radar ytterligare två år för att skuldsaneringen är klar, nä kan inte tänka mig annat än att det äe ok att spara o handla bil om man kan
Ja något åt det hållet jag menade. För vad man väljer att lägga det man lyckas spara undan utifrån det, så kan man tycka att det inte borde bli krångel. Och finns det även behov av bil så borde det även väga in om det mot för modan skulle ha betydelse

- Meddelanden
- 360
- Mottagna reaktioner
- 300
- Poäng
- 427
Ja skuldsaneringen är ju avslutade efter tre år men anmärkningar hänger väl kvar fast kan man spara är det givetvis upp till var o enJa något åt det hållet jag menade. För vad man väljer att lägga det man lyckas spara undan utifrån det, så kan man tycka att det inte borde bli krångel. Och finns det även behov av bil så borde det även väga in om det mot för modan skulle ha betydelse![]()
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Regelbundet dvs flera månader på ett år.4-5000 .. menas det ökning generellt per månad eller år? En löneförhöjning årligen genererar mer än 4-5000 tänker jag.
- Meddelanden
- 360
- Mottagna reaktioner
- 300
- Poäng
- 427
Tack .. lär inte hända men bra att veta ..Regelbundet dvs flera månader på ett år.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
❤️Tack .. lär inte hända men bra att veta ..
- Meddelanden
- 157
- Mottagna reaktioner
- 245
- Poäng
- 397
Skuldsaneringen är avslutad efter fem år oavsett hur länge du har en betalplan. Du har "fortfarande kvar" dina skulder även om du inte betalar något de sista året/åren, så det finns fortfarande möjlighet att avbryta en skuldsanering även om du inte betalar något om du förstår hur jag menarJa skuldsaneringen är ju avslutade efter tre år men anmärkningar hänger väl kvar fast kan man spara är det givetvis upp till var o en

- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Skuldsaneringen är avslutad efter fem år oavsett hur länge du har en betalplan. Du har "fortfarande kvar" dina skulder även om du inte betalar något de sista året/åren, så det finns fortfarande möjlighet att avbryta en skuldsanering även om du inte betalar något om du förstår hur jag menar![]()
Vi förstår exakt vad Du menar min vän

- Meddelanden
- 144
- Mottagna reaktioner
- 87
- Poäng
- 237
Efter att betalplanen är klar så gör du vad du vill med ditt eventuella överskott. Borgenärerna har accepterat vid inledandet att du slutar betala efter x antal år. Det är ganska självklart att man får pengar över då när planen är klar och även om saneringen inte är klar så ska du inte börja betala igen OM INTE det är så att du tjänar betydligt mer. Men har du samma eller liknande inkomst hela tiden och väljer att spara så kan borgenärerna inte säga något om det. Faktiskt borde det förväntas att man sparar, skuldsaneringen är ju en ekonomisk rehabilitering och meningen är att man inte ska få skulder igen. Så man kan knappast anses gjort nåt fel om man sparar pengar och köper bil kontant istället för att låna till den liksom! (Inte för att man kan ta lån med skusan men ni fattar vad jag menar)
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Efter att betalplanen är klar så gör du vad du vill med ditt eventuella överskott. Borgenärerna har accepterat vid inledandet att du slutar betala efter x antal år. Det är ganska självklart att man får pengar över då när planen är klar och även om saneringen inte är klar så ska du inte börja betala igen OM INTE det är så att du tjänar betydligt mer. Men har du samma eller liknande inkomst hela tiden och väljer att spara så kan borgenärerna inte säga något om det. Faktiskt borde det förväntas att man sparar, skuldsaneringen är ju en ekonomisk rehabilitering och meningen är att man inte ska få skulder igen. Så man kan knappast anses gjort nåt fel om man sparar pengar och köper bil kontant istället för att låna till den liksom! (Inte för att man kan ta lån med skusan men ni fattar vad jag menar)
Exakt! Så är det självklart

Min fru och jag fick skuldsanering också. Bott i Norge och köpte lägenhet där en snubbe ägde två lägenheter och som var idiot. Han skulle renovera kåken (ny fasad, nytt tak och nya fönster och putsa betongen) vi bodde i och vi tog lån för att i Norge är det andra regler, där måste man vara med på att betala renoveringen. När vi hade tagit lånet så blev det ingen renovering. Slutade med att vi satt med 820.000 kr i skulder när vi flyttade hem till Sverige efter fem år. Dessa skulder, om vi betalar det belopp vi ska varje månad så kostar dem oss 20.800 kr. Tog oss fyra månader att få igenom ansökan hos kronofogden och vi betalar 8.000 kr på våra skulder i fem år, sen är vi skuldfria. Vi är 33 år båda två nu.
Vi är båda studenter. Min fru tar examen i januari 2022 och jag tar examen i juni 2020. Vi får in 20k netto i månade på csn och sen arbetar jag extra och får in ca 7500-8000 kr i månaden.
Vi ska ut med
Hyra 4500
Bredband/Tv 1327
Mobiler 1100
Handels 357
kfm 8000
= 15.200 ca i mån
Vi sitter kvar med ca 10-12k när allt är betalt varje månad
Vi är båda studenter. Min fru tar examen i januari 2022 och jag tar examen i juni 2020. Vi får in 20k netto i månade på csn och sen arbetar jag extra och får in ca 7500-8000 kr i månaden.
Vi ska ut med
Hyra 4500
Bredband/Tv 1327
Mobiler 1100
Handels 357
kfm 8000
= 15.200 ca i mån
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Har du uppgett din extra inkomst?Min fru och jag fick skuldsanering också. Bott i Norge och köpte lägenhet där en snubbe ägde två lägenheter och som var idiot. Han skulle renovera kåken (ny fasad, nytt tak och nya fönster och putsa betongen) vi bodde i och vi tog lån för att i Norge är det andra regler, där måste man vara med på att betala renoveringen. När vi hade tagit lånet så blev det ingen renovering. Slutade med att vi satt med 820.000 kr i skulder när vi flyttade hem till Sverige efter fem år. Dessa skulder, om vi betalar det belopp vi ska varje månad så kostar dem oss 20.800 kr. Tog oss fyra månader att få igenom ansökan hos kronofogden och vi betalar 8.000 kr på våra skulder i fem år, sen är vi skuldfria. Vi är 33 år båda två nu.
Vi ska ut med
Hyra 4500
Bredband/Tv 1327
Mobiler 1100
Handels 357
kfm 8000
= 15.200 ca i mån
Det låter som en väldigt generös summa att få över varje månad efter att allt är betalt.
Har du uppgett din extra inkomst?
Det låter som en väldigt generös summa att få över varje månad efter att allt är betalt.
Ja, det har jag gjort och det är därför vi betalar 8.000 kr i månaden på saneringen då dem inte kan ta med bidrag/lån från csn i ansökan (det räknas inte som en inkomst). När vi båda har jobb och har en nettolön på 45k så lär vi nog få hosta upp en 20k i månaden på saneringen.
Det är samma sak. 820k gick till kfm men dem kan inte göra utmätning på csn och dra på den, dem kan bara mäta på min lilla sidoinkomst. Vår csn på 20k är inte räknad som en inkomst i vår sanering.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Min fru och jag fick skuldsanering också. Bott i Norge och köpte lägenhet där en snubbe ägde två lägenheter och som var idiot. Han skulle renovera kåken (ny fasad, nytt tak och nya fönster och putsa betongen) vi bodde i och vi tog lån för att i Norge är det andra regler, där måste man vara med på att betala renoveringen. När vi hade tagit lånet så blev det ingen renovering. Slutade med att vi satt med 820.000 kr i skulder när vi flyttade hem till Sverige efter fem år. Dessa skulder, om vi betalar det belopp vi ska varje månad så kostar dem oss 20.800 kr. Tog oss fyra månader att få igenom ansökan hos kronofogden och vi betalar 8.000 kr på våra skulder i fem år, sen är vi skuldfria. Vi är 33 år båda två nu.
Vi ska ut med
Hyra 4500
Bredband/Tv 1327
Mobiler 1100
Handels 357
kfm 8000
= 15.200 ca i mån
Låter spännande, var det norska skulder eller skulder i Sverige?
Låter spännande, var det norska skulder eller skulder i Sverige?
Lån tagna i Norge som sedan gick till inkasso här i Sverige. Lowell och Kredinor fick vi brev ifrån med samlade belopp på totalt 820.000 kr. Efter att vi tog dessa lån så har vi inte tagit fler lån, vilket kfm kanske såg som något positivt sen att jag drog tillbaka till Norge och jobbade ett år för att betala ner dem. Jag visade en vilja på att betala.
När skulderna kom till Sverige så var vi medvetna om att vi inte kunde betala dem med csn. Vi lät dem vara och gå vidare till kfm och fick utslag. Sen berättade min mamma att vi kan prova att ansöka om skuldsanering då det handlar om så mycket pengar och att vi är unga. Skuldsaneringen gick igenom.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Lån tagna i Norge som sedan gick till inkasso här i Sverige. Lowell och Kredinor fick vi brev ifrån med samlade belopp på totalt 820.000 kr. Efter att vi tog dessa lån så har vi inte tagit fler lån, vilket kfm kanske såg som något positivt sen att jag drog tillbaka till Norge och jobbade ett år för att betala ner dem. Jag visade en vilja på att betala.
När skulderna kom till Sverige så var vi medvetna om att vi inte kunde betala dem med csn. Vi lät dem vara och gå vidare till kfm och fick utslag. Sen berättade min mamma att vi kan prova att ansöka om skuldsanering då det handlar om så mycket pengar och att vi är unga. Skuldsaneringen gick igenom.
Undrar hur dom agerar i norge, om dom inte sålt skulden till Sverige, utan bara gett inkassoupprag, kan bli intressant när skuldsaneringen slutar..
Undrar hur dom agerar i norge, om dom inte sålt skulden till Sverige, utan bara gett inkassoupprag, kan bli intressant när skuldsaneringen slutar..
Vet inte hur det fungerar faktiskt.
Fick först inkassobrev från norskt inkasso och 1-2 månader senare från ett svenskt inkasso (Lowell & Kredinor).
Men det tog åtta månader från det att vi slutade betala på skulderna i Norge till vi fick brev från svensk inkasso som tagit över skulden/skulderna.
Jag ringde till kfm innan vi ansökte om sanering och dem bad oss vänta att ansöka tills att alla skulderna har kommit till dem och vi har fått utslag. Det gjorde vi också. Efter det beställde vi en sammanställning på skulderna och gjorde därefter en ansökan.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Vet inte hur det fungerar faktiskt.
Fick först inkassobrev från norskt inkasso och 1-2 månader senare från ett svenskt inkasso (Lowell & Kredinor).
Men det tog åtta månader från det att vi slutade betala på skulderna i Norge till vi fick brev från svensk inkasso som tagit över skulden/skulderna.
Jag ringde till kfm innan vi ansökte om sanering och dem bad oss vänta att ansöka tills att alla skulderna har kommit till dem och vi har fått utslag. Det gjorde vi också. Efter det beställde vi en sammanställning på skulderna och gjorde därefter en ansökan.
Förhoppningsvis är skulden såld till svensk aktör, annars kommer du ha kvar skulden i norge efter saneringen, svenska lagar gäller ju som regel bara i Sverige. Skuldsanering gäller inom eu förutom danmark, men Norge är inte med i eu..
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Förhoppningsvis är skulden såld till svensk aktör, annars kommer du ha kvar skulden i norge efter saneringen, svenska lagar gäller ju som regel bara i Sverige. Skuldsanering gäller inom eu förutom danmark, men Norge är inte med i eu..
Varför inte Danmark?
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Varför inte Danmark?
Ingen aning, dom ville inte?
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Det låter ju konstigt att två unga människor som studerar och förväntas få hög inkomst inom några år får skuldsaneringen beviljad. Det borde ha blivit avslag med motiveringen att ni efter avklarade studier kan få jobb med löner som antagligen klarar av att betala skulderna inom överskådlig tid.
Hur mycket ska din fru betala?
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Det låter ju konstigt att två unga människor som studerar och förväntas få hög inkomst inom några år får skuldsaneringen beviljad. Det borde ha blivit avslag med motiveringen att ni efter avklarade studier kan få jobb med löner som antagligen klarar av att betala skulderna inom överskådlig tid.
Ja det var något som verkade lite konstigt
Min fru betalar ingenting, för alla lån är skrivna på mig. Hon kunde inte ta lån i Norge för hon hade vid den perioden inget norskt personnummer ännu och då kan du inte ansöka om blancolån i Norge.
Jag vet inte hur mycket kfm kommer att dra på min lön när jag får ett heltidsjobb nästa år och nettar 22-23k och frugan lite mer.
HejAtt det är tufft ja!
Men ibland är det tuffare än tufft.
Och för mig handlar det inte bara om att lära mig att hushålla pengar. Min resa var många andra orsaker som du ju vet.
Men såklart ser jag ljuset i tunneln. Dock känns den ogreppbar emmellanåt när resan har varit så lång som 10 år.
Kramis
Vad skrev du i ansökan.
Jag är var medberoende och tog många lån pga blev manipulerad av en spelare, lång historia. Fick avslag pga det kanske typ mitt eget fel och för tidiga lån. Nu går jag på öppenvården om medberoende
Och betalt inte ngra lån, men kommer få löneutmätning. Jag är gammal 60 år mitt liv är slut känns det som.
Vad ska jag göra?
Gumma
HejAtt det är tufft ja!
Men ibland är det tuffare än tufft.
Och för mig handlar det inte bara om att lära mig att hushålla pengar. Min resa var många andra orsaker som du ju vet.
Men såklart ser jag ljuset i tunneln. Dock känns den ogreppbar emmellanåt när resan har varit så lång som 10 år.
Kramis
Vad skrev du i ansökan.
Jag är var medberoende och tog många lån pga blev manipulerad av en spelare, lång historia. Fick avslag pga det kanske typ mitt eget fel och för tidiga lån. Nu går jag på öppenvården om medberoende
Och betalt inte ngra lån, men kommer få löneutmätning. Jag är gammal 60 år mitt liv är slut känns det som.
Vad ska jag göra?
Gumma
- Meddelanden
- 219
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Grattis, vänta dock med att fira för tidigt.Idag fick jag äntligen beslutet som jag väntat på!! Min skuldsanering gick igenom.. Jag är så lycklig!! Om 5 år är jag helt skuldfri!! Jippie!!!
beslutet måste få laga kraft!
- Meddelanden
- 234
- Mottagna reaktioner
- 87
- Poäng
- 237
8 år sedan hen skrev det...Grattis, vänta dock med att fira för tidigt.
beslutet måste få laga kraft!
- Meddelanden
- 219
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Haha nej!! Är det sant Nu är jag helt förvirrad.8 år sedan hen skrev det...
okej då, hoppas hen är nu skuldfri och att allt gått bra
- Meddelanden
- 4
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 1
Nyfiken som man är… Verkar tyvärr som @aclc har en del trassel fortfarande. Hoppas allt löser sig!!!Haha nej!! Är det sant Nu är jag helt förvirrad.
okej då, hoppas hen är nu skuldfri och att allt gått bra
Vad innebär väldigt gamla?Det är ingen idé, ifall ni inte är väldigt gamla, kan man betala av skulden inom 15 år får man inte skuldsanering.
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.