• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Det låter ju konstigt att två unga människor som studerar och förväntas få hög inkomst inom några år får skuldsaneringen beviljad. Det borde ha blivit avslag med motiveringen att ni efter avklarade studier kan få jobb med löner som antagligen klarar av att betala skulderna inom överskådlig tid.

Hur mycket ska din fru betala?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Det låter ju konstigt att två unga människor som studerar och förväntas få hög inkomst inom några år får skuldsaneringen beviljad. Det borde ha blivit avslag med motiveringen att ni efter avklarade studier kan få jobb med löner som antagligen klarar av att betala skulderna inom överskådlig tid.

Hur mycket ska din fru betala?

Ja det var något som verkade lite konstigt
 

trskiho

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Juli 2019
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Det låter ju konstigt att två unga människor som studerar och förväntas få hög inkomst inom några år får skuldsaneringen beviljad. Det borde ha blivit avslag med motiveringen att ni efter avklarade studier kan få jobb med löner som antagligen klarar av att betala skulderna inom överskådlig tid.

Hur mycket ska din fru betala?

Min fru betalar ingenting, för alla lån är skrivna på mig. Hon kunde inte ta lån i Norge för hon hade vid den perioden inget norskt personnummer ännu och då kan du inte ansöka om blancolån i Norge.

Jag vet inte hur mycket kfm kommer att dra på min lön när jag får ett heltidsjobb nästa år och nettar 22-23k och frugan lite mer.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
Att det är tufft ja!
Men ibland är det tuffare än tufft.
Och för mig handlar det inte bara om att lära mig att hushålla pengar. Min resa var många andra orsaker som du ju vet.
Men såklart ser jag ljuset i tunneln. Dock känns den ogreppbar emmellanåt när resan har varit så lång som 10 år.

Kramis
Hej
Vad skrev du i ansökan.
Jag är var medberoende och tog många lån pga blev manipulerad av en spelare, lång historia. Fick avslag pga det kanske typ mitt eget fel och för tidiga lån. Nu går jag på öppenvården om medberoende
Och betalt inte ngra lån, men kommer få löneutmätning. Jag är gammal 60 år mitt liv är slut känns det som.
Vad ska jag göra?
Gumma
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
Att det är tufft ja!
Men ibland är det tuffare än tufft.
Och för mig handlar det inte bara om att lära mig att hushålla pengar. Min resa var många andra orsaker som du ju vet.
Men såklart ser jag ljuset i tunneln. Dock känns den ogreppbar emmellanåt när resan har varit så lång som 10 år.

Kramis
Hej
Vad skrev du i ansökan.
Jag är var medberoende och tog många lån pga blev manipulerad av en spelare, lång historia. Fick avslag pga det kanske typ mitt eget fel och för tidiga lån. Nu går jag på öppenvården om medberoende
Och betalt inte ngra lån, men kommer få löneutmätning. Jag är gammal 60 år mitt liv är slut känns det som.
Vad ska jag göra?
Gumma
 

Rosé

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
199
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Idag fick jag äntligen beslutet som jag väntat på!! Min skuldsanering gick igenom.. Jag är så lycklig!! Om 5 år är jag helt skuldfri!! Jippie!!!
Grattis, vänta dock med att fira för tidigt.
beslutet måste få laga kraft!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp