• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Är Plexia, aktiva?

gregersboda

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
7 Augusti 2012
Meddelanden
190
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
Måste lägga in betalningen senast 2359 i kväll å kommer inte hinna hem tillsdes
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
P

Pedse

Gäst
Poäng: 0
Man måste ju visst ha tillstånd av Fi för att bedriva denna verksamhet.

"Sms-låneföretagen har fått kritik för att låna ut pengar för lättvindigt vilket lett till att tiotusentals människor hamnat i en lånefälla. Sedan ett drygt år tillbaka gäller nya regler. Företagen måste få tillstånd av Finansinspektionen för att bedriva verksamhet och de måste löpande rapportera in uppgifter om verksamheten."

Plexia har inget tillstånd hos FI

Om tillstånd sökts innan tillståndsplikten infördes får verksamheten bedrivas enligt tidigare regler till dess att ansökan prövats slutligt, dvs. till dess att högsta förvaltningsdomstolen prövat/nekat prövningstillstånd vilket kan ta flera år till.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Jag har löst mitt lån där nu.
Sen ville finansinspektionen ha alla kvitton och mejlkonversationer med mera, de ska utreda deras pågående ansökan. Sen har Konsumentombudsmannen bett om samma papper. De är så oärliga, inget stämmer när man ber att får veta skulden. De har lagt på avgifter till KFM utan att ens skickat dit, påpekade detta, då tog se bort den avgiften men helt plötsligt var en fakturaavgift på 201, en annan på 240 en annan på 220 kr så summan ändrades inte. Skitlån
 
H

hmm

Gäst
Poäng: 0
förutom den lite omständiga (men säkra) ansökningsprocessen med id och kontoutdrag o annat så tycker jag att plexia är bäst
-de är billiga
-relativt snabba på utbetalning och du ser hela ärendegången på din sida
-skickar påminnelse via mail och man ser den på sin sida, exakt skuld
-skickar inkasso via mail och du ser din exakta skuld på din sida

sen har jag fått låna 2 ggr direkt efter inbetald skuld trots att jag båda gångerna fick inkasso

det finns också möjlighet att förlänga står det på hemsidan men det har jag inte lyckats komma ihåg att prova, kanske den här gången

men jag tycker att de är ett av de bästa företagen, just med tanke på priset också. det går inte att ringa dit men de svarar snabbt på mailen speciellt om man skickar meddelande från sin sida.
 
M

maya

Gäst
Poäng: 0
förutom den lite omständiga (men säkra) ansökningsprocessen med id och kontoutdrag o annat så tycker jag att plexia är bäst
-de är billiga
-relativt snabba på utbetalning och du ser hela ärendegången på din sida
-skickar påminnelse via mail och man ser den på sin sida, exakt skuld
-skickar inkasso via mail och du ser din exakta skuld på din sida

sen har jag fått låna 2 ggr direkt efter inbetald skuld trots att jag båda gångerna fick inkasso

det finns också möjlighet att förlänga står det på hemsidan men det har jag inte lyckats komma ihåg att prova, kanske den här gången

men jag tycker att de är ett av de bästa företagen, just med tanke på priset också. det går inte att ringa dit men de svarar snabbt på mailen speciellt om man skickar meddelande från sin sida.
Hahaha hur länge har du jobbat hos Plexia?´De är ett skitföretag försök inte övertyga oss om annat. Det finns INGET bra med smslån det tar man när man tyvärr inte har något annat alternativ.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Hahaha hur länge har du jobbat hos Plexia?´De är ett skitföretag försök inte övertyga oss om annat. Det finns INGET bra med smslån det tar man när man tyvärr inte har något annat alternativ.
Haha så klockren kommentar! Kan bara hålla med!
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
förutom den lite omständiga (men säkra) ansökningsprocessen med id och kontoutdrag o annat så tycker jag att plexia är bäst
-de är billiga
-relativt snabba på utbetalning och du ser hela ärendegången på din sida
-skickar påminnelse via mail och man ser den på sin sida, exakt skuld
-skickar inkasso via mail och du ser din exakta skuld på din sida

sen har jag fått låna 2 ggr direkt efter inbetald skuld trots att jag båda gångerna fick inkasso

det finns också möjlighet att förlänga står det på hemsidan men det har jag inte lyckats komma ihåg att prova, kanske den här gången

men jag tycker att de är ett av de bästa företagen, just med tanke på priset också. det går inte att ringa dit men de svarar snabbt på mailen speciellt om man skickar meddelande från sin sida.

Oj oj oj. Detta är inte samma bild som jag fått av dom.. Eller andra om man läser på olika forum! Hoppas de åker dit på all information jag lämnat så dom får lägga ner skiten!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp