• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Är Plexia, aktiva?

Wecada

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
28 September 2015
Meddelanden
236
Mottagna reaktioner
52
Poäng
167
Plexia la på 680 i KFM avgift på mig. De skickade in till KFM för att sedan återkalla , det blev inget utslag. Har de lurat mig på pengar eller kostade det 680kr för det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Efesos

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
20 Maj 2016
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Plexia la på 680 i KFM avgift på mig. De skickade in till KFM för att sedan återkalla , det blev inget utslag. Har de lurat mig på pengar eller kostade det 680kr för det?

Det behöver inte bli ett utslag för att det ska uppstå en kostnad. För varje betalningsföreläggande tar Kronofogdemyndigheten en avgift på ca 600 kr.
 
H

hmm2

Gäst
Poäng: 0
Tråkigt att man inte kan komma med något positivt utan att man ska bli anklagad för att arbeta åt företaget

jag har tyvärr lånat av nästan alla bolag och det finns riktiga svin som onea och vivus men jag har faktiskt goda erfarenheter från plexia och tycker att om man nu måste låna så är de några av de bättre och dessutom väldigt diskreta företagen. Allt är online efter verifiering även påminnelse och inkasso

och eftersom jag precis som många här inne verkligen oroas över alla påminnelser och inkassokrav som kommer i brevlådan så är det ju ett jätteplus samt att de faktiskt om ni orkar jämföra har låga priser för sina lång

så även om just nu har dåliga erfarenheter så måste även jag som har bar (om man nu någonsin kan ha bra erfarenheter från den här branschen...) få säga min mening
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Tråkigt att man inte kan komma med något positivt utan att man ska bli anklagad för att arbeta åt företaget

jag har tyvärr lånat av nästan alla bolag och det finns riktiga svin som onea och vivus men jag har faktiskt goda erfarenheter från plexia och tycker att om man nu måste låna så är de några av de bättre och dessutom väldigt diskreta företagen. Allt är online efter verifiering även påminnelse och inkasso

och eftersom jag precis som många här inne verkligen oroas över alla påminnelser och inkassokrav som kommer i brevlådan så är det ju ett jätteplus samt att de faktiskt om ni orkar jämföra har låga priser för sina lång

så även om just nu har dåliga erfarenheter så måste även jag som har bar (om man nu någonsin kan ha bra erfarenheter från den här branschen...) få säga min mening

Det är väl jättebra att du har bra erfarenheter av Plexia och klart du får skriva det. Även om jag har svårt att se detta företag på det sättet, och svårt att tro att du inte jobbar just på Plexia.

så här positiva och bra är dom inte. Det är lika jobbigt att få påminnelser och inkassokrav i mejlen som i brevlådan. Känns som om du bara läst vad vi andra skrivet här på forumet och sen knopat ihop ett svar.

Att De lägger på avgifter för saker de inte gjort är totalfel!

Samt, så har de noll koll på skulden och kan inte ens redovisa för skulden. Inte heller anmäler de inbetalad ränta till Skatteverket?!?!

Man kan inte ringa dom heller?! Ett inkassobolag ska man kunna ringa när som under kontorstid! Bluff och båg företag!
 

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Vad tar de för typ av upplysning ?
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Minns ej men akta dig för dom
Det är som de skriver lägger på avgifter till KF utan att det gått dit jag vet
Haft lån där men inte längre
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp