- Blev medlem
- 22 Juni 2026
- Meddelanden
- 7
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 1
Hej
Vill dela lite av min historia.
Jag har varit spelmissbrukare i många år, och fått en del hjälp och var spelfri till och från under några år
Men med alla skulder gick det inte längre så jag sökte skuldsanering och fick den beviljad på min andra ansökan.
Men när den var slut 2024 blev det återfall och inget litet heller. Har nu ett mående som inte är något vidare. Har åkt in akut för suesidförsök ett par gånger. Min nya skuld efter saneringen är 610000 som är synliga och c;a 10000 till. Jag var hos en skuldsanering och budget rådgivare som trodde att vi ansöka en gång till om några år. När jag har betalt lite på mina skulder. Och gått en behandling för mitt beroende.
Men jag har aldrig hört att man får sanering två gånger.
Min situation är tuff för det går inte ihop, och lämnar jag till kronofogden kommer jag väl aldrig kunna bli skuldfri. Lever med ständig ångest för hur jag har ställt till det efter saneringen.
Att det där jävla.. beroendet är så så starkt.
Hur skall man orka gå vidare? Finns det någon ljus framtid?
Jag har c:a tio år kvar att jobba, hur skall man få livet att gå ihop
Var tvungen att skriva av mig lite
Leenna
Vill dela lite av min historia.
Jag har varit spelmissbrukare i många år, och fått en del hjälp och var spelfri till och från under några år
Men med alla skulder gick det inte längre så jag sökte skuldsanering och fick den beviljad på min andra ansökan.
Men när den var slut 2024 blev det återfall och inget litet heller. Har nu ett mående som inte är något vidare. Har åkt in akut för suesidförsök ett par gånger. Min nya skuld efter saneringen är 610000 som är synliga och c;a 10000 till. Jag var hos en skuldsanering och budget rådgivare som trodde att vi ansöka en gång till om några år. När jag har betalt lite på mina skulder. Och gått en behandling för mitt beroende.
Men jag har aldrig hört att man får sanering två gånger.
Min situation är tuff för det går inte ihop, och lämnar jag till kronofogden kommer jag väl aldrig kunna bli skuldfri. Lever med ständig ångest för hur jag har ställt till det efter saneringen.
Att det där jävla.. beroendet är så så starkt.
Hur skall man orka gå vidare? Finns det någon ljus framtid?
Jag har c:a tio år kvar att jobba, hur skall man få livet att gå ihop
Var tvungen att skriva av mig lite
Leenna