Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Återfall i spelmissbruk efter skuldsanering – vad kan jag göra nu?

Nej, jag går på spelbehandling och har gjort det i över två år nu, tror jag. Jag har också en handläggare på missbruksenheten som är min huvudhandläggare. Hen fattar beslut och hjälper mig när jag hamnar i problem på grund av spelandet.
Bland annat har jag fått hjälp med bostad när jag blivit bostadslös till pga mitt spelberoende. Under en period mådde jag också väldigt dåligt psykiskt och hade regelbundna besök hos psykiatrin samt kontakt med andra stödpersoner. Men det var min handläggare som hade huvudansvaret för mig och som fattade de flesta besluten.
Vid ett tillfälle när jag fick ett återfall var hen inne på att skicka en anmälan om förvaltare. Det var väldigt svårt att övertala hen att inte göra anmälan, men till slut hittade vi andra skyddsåtgärder i stället.
Det jag vill säga är de kan ansöka om förvaltare för dig även om du själv inte vill det. För dig kanske det kan vara en lösning och du kan också visa för kronofogden att du har gjort allt.
Ok tack för svaret hoppas att gå bra för dig. Är du spelfri idag?

Spelfriheten har självhjälpsmöte ikväll kl 18:00. Om du inte har varit där innan kan jag starkt rekommendera dessa möten.

Nej, jag går på spelbehandling och har gjort det i över två år nu, tror jag. Jag har också en handläggare på missbruksenheten som är min huvudhandläggare. Hen fattar beslut och hjälper mig när jag hamnar i problem på grund av spelandet.
Bland annat har jag fått hjälp med bostad när jag blivit bostadslös till pga mitt spelberoende. Under en period mådde jag också väldigt dåligt psykiskt och hade regelbundna besök hos psykiatrin samt kontakt med andra stödpersoner. Men det var min handläggare som hade huvudansvaret för mig och som fattade de flesta besluten.
Vid ett tillfälle när jag fick ett återfall var hen inne på att skicka en anmälan om förvaltare. Det var väldigt svårt att övertala hen att inte göra anmälan, men till slut hittade vi andra skyddsåtgärder i stället.
Det jag vill säga är de kan ansöka om förvaltare för dig även om du själv inte vill det. För dig kanske det kan vara en lösning och du kan också visa för kronofogden att du har gjort allt.
Vilka är det som kan utse en förvaltare till mig utan att jag vill det?

Vilka är det som kan utse en förvaltare till mig utan att jag vill det?
Till exempel kan en socialsekreterare göra en anmälan till överförmyndaren som kan göra en ansökan till tingsrätten som sedan ska besluta om du ska få förvaltare.

Trist å höra med återfall , hoppas de löser sig för dig , se till o ta hjälp å lämna över ekonomin till någon du litar på , eller skaffa förvaltare om de så behövs ❤️

Jag är 25% genom en skuldsanering själv som bottnar i ett spelmissbruk som grundats i ca 20 år.
Så här tänker jag, min ekonomi är så in i jäkeln stram så det blir inte mycket aktiviteter med ungarna i sommar kan jag säga.
Hur lång var din sanering, och lärde du dig inte att faktiskt leva knapert under de åren eller hade du lite flyt och genomgick en ganska "soft" sanering där du fick mer över än vad som var skäligt?
Anledningen till att jag frågar är att du kanske hade utrymme och spela även under saneringen.
Det är verkligen skit om så är fallet och när din sanering var över så öppnades portarna rejält till både lån och spel?
Detta är bara en tanke, en fråga..
Jag vet hur in i helvete dåligt man mår när man återigen brännt en månadslön 2 timmar efter löning och man knappar in Lendo med darrande fingrar kl 02.30 en tisdag natt.
Upplevde du ingen spärr inom dig själv, låt gå för att man tar ett återfall.
Med återfall menar jag inte spel utan konsekvensen av det. Att låna pengar.
100k hade man varit bra besviken men 600k då börjar det bli omöjligt återigen.
Jag lider med dig.
Jag har svårt att se att du får en sanering till.
Ärligt talat, vad säger att du inte lika bra skulle kunna få en tredje sen då så du kan hålla på hela livet.
Jag håller våra politiker och folkvalda ansvariga för att det tillåts vara så här.
Spel är rena jävla dyngan som gynnar bolagen multum men sätter tusentals personer som är svaga för den typen av kickar i absolut misär.
Jag var själv otroligt nära att avsluta mitt liv för det var inget liv att leva.
Jag hoppas att du hittar en lösning långsiktigt på ett eller annat sätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp