Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Allt om "fairlo lösa" frågor och svar

Bästa med Lösa är att det inte tas någon kredit upplysning
När man ansöker om lösa första gången tas ju en bisnode. Men sen kan man lösa upp till det man har beviljat utan att en ny upplysning görs.

Stämmer. Första gången Bisnode och andra gången ingen ny kreditupplysning

Var hittar ni ”lösa”? Försökte hjälpa en bekant men hittar det inte.

Hur lång tid tar det innan skulden regleras inne i Klarna appen? Löste mitt via Fairlo i torsdags, ser att det fortfarande ej hänt något i appen. Någon som gjort detta tidigare och vet?

Jag är en av de som tidigare fick erbjudande om Lösa. Beviljades 30K och har nu återbetalat några månader. Idag såg jag att jag nu kan ansöka om att lösa fler krediter. Den ”knappen” har inte varit aktiv längre. Någon som vet om det går att ansöka om utökat låneutrymme eller handlar det enbart om att kunna lösa inom det låneutrymme man har? Dvs ca 600 kr för egen del , haha!

Jag är en av de som tidigare fick erbjudande om Lösa. Beviljades 30K och har nu återbetalat några månader. Idag såg jag att jag nu kan ansöka om att lösa fler krediter. Den ”knappen” har inte varit aktiv längre. Någon som vet om det går att ansöka om utökat låneutrymme eller handlar det enbart om att kunna lösa inom det låneutrymme man har? Dvs ca 600 kr för egen del , haha!
Man kunde inte höja utrymme sa deras kundtjänst till mig.

Vill också ha lösa
Jag pratade med kundtjänst och det sa att chansen ökar att du får det, men mycket markant om du lägger dig på magen på golvet på en offentlig plats och skriker jag vill jag vill samtidigt som du sparkar med fötterna och viftar med armarna... ;)

Jag pratade med kundtjänst och det sa att chansen ökar att du får det, men mycket markant om du lägger dig på magen på golvet på en offentlig plats och skriker jag vill jag vill samtidigt som du sparkar med fötterna och viftar med armarna... ;)
Haha testar med en gång

Men nu fick även jag lösa :D

Nu dök Lösa upp även hos mig, synd bara man inte har nån av dom krediterna som går/kommer att gå att lösa. Visst, har lite på Klarna men där har jag alltid kört månadsfaktura.

Nu dök Lösa upp även hos mig, synd bara man inte har nån av dom krediterna som går/kommer att gå att lösa. Visst, har lite på Klarna men där har jag alltid kört månadsfaktura.
Om du har månadsfaktura kan du flytta den till delbetalningskonto och lösa det med fairlo då.

Så vad fan händer med detta lösa?

Har två frågor primärt.

1: När kommer dom som inte har lösa nu kunna ha det? Har ju snackats om det i flera månader nu.
2: Ni som har Lösa, när kan ni lösa annat förutom Klarna?

Det är en grej att ha "försläpp" när det kommer till en produkt men ett halvår tidigare och fortfarande inte ha allt på plats är fan märkligt.

Så vad fan händer med detta lösa?

Har två frågor primärt.

1: När kommer dom som inte har lösa nu kunna ha det? Har ju snackats om det i flera månader nu.
2: Ni som har Lösa, när kan ni lösa annat förutom Klarna?

Det är en grej att ha "försläpp" när det kommer till en produkt men ett halvår tidigare och fortfarande inte ha allt på plats är fan märkligt.
Get Divide 2.0 :D

Inget här ännu heller… hur lyder abetalningsplan osv? Fortfarande inte riktigt förstått skillnaden mellan Fairlo varda och Fairlo lösa.. (ursäkta om man är korkad)

Är det inte släppt till alla ?
antar jag är i provgruppen då.
jag flyttade första för några månader sen ca 12 000 från klarna och då gick det inte skicka igen, idag kunde jag flytta ytligare som jag har hos klarna men tänkte inte på om det fanns andra mottagare att välja på

Inget här ännu heller… hur lyder abetalningsplan osv? Fortfarande inte riktigt förstått skillnaden mellan Fairlo varda och Fairlo lösa.. (ursäkta om man är korkad)
Varda är kontokrediten och lösa är när dom tagit över från t ex delbetalningskontot på klarna, man får allt på en dragning. T ex jag har maxad på sammanlagt 100 000 och betalar 2000 i månaden

Kanske har skrivits förut men Klarna och Qliro verkar vara dom som går att lösa nu, Ecster, Bank Norweigan och American Express ”kommer snart”.

Ja har något jävla strul som deras IT kollar på.
Kan inte lösa återstående klarna, får svar att ja ej har någon skuld :D
Men det finns 24K kvar på delbetalning där.
IT kliar sig i huvudet

Fråga: Ni som har lösa redan hur ser det ut för er när man loggar in ? Och när man väll fått lösa knappen hur går ansökan till, vilka frågor ställer de och tas någon ny kreditupplysning ?

Inga frågor och bästa av allt. Ingen ny kredit upplysning

Inte på mig och frugan. Står tydligt på Fsirlo Lösa ingen ny kredit upplysning tas

Inte på mig och frugan. Står tydligt på Fsirlo Lösa ingen ny kredit upplysning tas
Första gången tas det en upplysning. Står sen när man signera vid BankID. Sen när man ska lösa flera är det Inget. Jag fick en första gången iaf.

Har börjat ge upp hoppet om det här med lösa nu. Det skulle vara klart innan årsskiftet, sedan fick jag besked att det skulle lanseras för alla för 3-4 veckor sedan men det händer ingenting. Kanske att man bara ska räkna med att det faktiskt kan ta hela 2022 och att även vi som kunder ska tänka "hellre en produkt som funkar än en produkt som det är strul med".

Har börjat ge upp hoppet om det här med lösa nu. Det skulle vara klart innan årsskiftet, sedan fick jag besked att det skulle lanseras för alla för 3-4 veckor sedan men det händer ingenting. Kanske att man bara ska räkna med att det faktiskt kan ta hela 2022 och att även vi som kunder ska tänka "hellre en produkt som funkar än en produkt som det är strul med".
Kan jag hålla med om. Haft lösa sen start. Kunnat bara lösa knappt halva. Nu säger de att det ej finns en skuld hos klarna när jag ansöker om att lösa resterande där(24K) kvar på delbetalning där.
men enligt lösa så hittar de ingenting :D
Så nu har IT i uppdrag att lösa problemet.

Håller med er båda.

För mig funkar det bra i alla fall. Konstigt bara att det inte är så för alla och att alla inte fick lösa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp