• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Blev beviljad skuldsanering 2023, svarar gärna på frågor om någon undrar något :)

Lali

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Du kan absolut ringa din handläggare och be hen lägga till skulden. Men kom ihåg också att det är -även upp till dina borgenärer att inkomma med skulder du har hos var o en till Skusan nu då haft med ditt namn i POIT. Och du lär få fler brev från olika bolag där de vill ha betalt el erbjuder en betalningslösning. Betala aldrig nått av dessa. Skulle det bolaget ändå inte anmäla sin skuld så ingår de i din sanering även fast det kommer då bli utan pengar.
Jag hade flera mindre summor som jag missat ta med el som jag eg inte visste att det skulle vara med men dessa bolag anmälde själva in skulderna till skusan efter att jag fått inledande o mitt namn varit i POIT.
Tack för ditt svar, nu känner jag mig lugnare ☺️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
Hej blev nekad skuldsanering. Förstår skälen. Jag är inte mogen för det ännu. Skuldsatt i för nära tid. Han pratade också om att inte lyssna på inkasso och deras försök att få mej betala. Om jag nu inte missförstått honom..?Verkar också som jag gjort fel som slutbetalat en skuld med pengar från f.k.
( Har varit sjuk mycket under höst och vinter)
Vad ska jag göra för att visa att jag gjort ALLT för att betala mina skulder?
Vad vill kfm att jag ska göra?Förutom (givetvis) att inte skuldsätta sej mera.

givetvis
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag fick med avslag på skuldsanering, beslutet kom i fredags. Mitt senaste lån var oxå för nära i tiden, november 22. Hur länge är rimligt att vänta tills jag kan söka igen? Att söka nu på en gång känns inte vara nån mening.
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Jag fick med avslag på skuldsanering, beslutet kom i fredags. Mitt senaste lån var oxå för nära i tiden, november 22. Hur länge är rimligt att vänta tills jag kan söka igen? Att söka nu på en gång känns inte vara nån mening.
Är ju ändå ett år tycker man
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Hej blev nekad skuldsanering. Förstår skälen. Jag är inte mogen för det ännu. Skuldsatt i för nära tid. Han pratade också om att inte lyssna på inkasso och deras försök att få mej betala. Om jag nu inte missförstått honom..?Verkar också som jag gjort fel som slutbetalat en skuld med pengar från f.k.
( Har varit sjuk mycket under höst och vinter)
Vad ska jag göra för att visa att jag gjort ALLT för att betala mina skulder?
Vad vill kfm att jag ska göra?Förutom (givetvis) att inte skuldsätta sej mera.

givetvis
Hur nära i tiden
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Jag fick med avslag på skuldsanering, beslutet kom i fredags. Mitt senaste lån var oxå för nära i tiden, november 22. Hur länge är rimligt att vänta tills jag kan söka igen? Att söka nu på en gång känns inte vara nån mening.
Konstigt att dem tyckte de va nära in på :s
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hej blev nekad skuldsanering. Förstår skälen. Jag är inte mogen för det ännu. Skuldsatt i för nära tid. Han pratade också om att inte lyssna på inkasso och deras försök att få mej betala. Om jag nu inte missförstått honom..?Verkar också som jag gjort fel som slutbetalat en skuld med pengar från f.k.
( Har varit sjuk mycket under höst och vinter)
Vad ska jag göra för att visa att jag gjort ALLT för att betala mina skulder?
Vad vill kfm att jag ska göra?Förutom (givetvis) att inte skuldsätta sej mera.

givetvis
Lite dubbla budskap där ifrån din handläggare om han nu mena på att inte lyssna på inkasso bolagen…lite svårt å inte bli ännu mer skuldsatt då. Tror nog det bästa är att du försöker komma överens med inkasso bolagen.
 

Lali

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Jag har en gammal skuld till min sambo för lån han löst åt mig för flera år sen, skulden har jag inte kunnat betala på och han har inte tagit ut ränta på den. Är det en giltig skuld i en skuldsanering? Vi har inte skrivit papper på den alls utan har bara summan uppskriven på lånen han löst. Han ska nu anmäla de till kfm och vet inte hur vi ska skriva när det inte finns några ordentliga skuldebrev. Vet någon?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp