• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Blev beviljad skuldsanering 2023, svarar gärna på frågor om någon undrar något :)

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Confused1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
16 December 2022
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Någon som vet vad arbetsgivaren får för info av kfm vid inledande? Är det enbart att löneutmätning upphör eller får de även anledningen?
Jag är nära vän med den som hanterar lönerna på min arbetsplats och när hen fick brevet feån KFM om min löneutmätning som skulle upphöra stod det ingen anledning utan enbart att löneutmätningen skulle upphöra den aktuella månaden.
 

Lali

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Hjälp, tror jag glömt anmäla en skuld i min skuldsanering, gäller en snart 10 år gammal skuld till granit inkasso. Jag fick upp den på Kivra nu och slog mig att den sannolikt inte är med. Jag bör väl ringa min handläggare och informera om det? Går det att ta med den i efterhand? Jag fanns med i post&inrikes häromdagen men tvivlar på att de anmält den eftersom jag nu fick en faktura från dem. Kan de dra tillbaka inledandet pga det här?
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hjälp, tror jag glömt anmäla en skuld i min skuldsanering, gäller en snart 10 år gammal skuld till granit inkasso. Jag fick upp den på Kivra nu och slog mig att den sannolikt inte är med. Jag bör väl ringa min handläggare och informera om det? Går det att ta med den i efterhand? Jag fanns med i post&inrikes häromdagen men tvivlar på att de anmält den eftersom jag nu fick en faktura från dem. Kan de dra tillbaka inledandet pga det här?
Det hände mig med hade också glömt lägga in ett lån men sen när jag fick inledande skuldsanering så dök den fram men det är bara att strunta i fakturan som du får och bäst är ju såklart att du ringer din handläggare och bara berättar det.

Det påverkade inte min inledande skuldsanering för jag hade glömt att ta med ett lån men som sagt alla fall är unika i sig.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 681
Mottagna reaktioner
962
Poäng
787
Hjälp, tror jag glömt anmäla en skuld i min skuldsanering, gäller en snart 10 år gammal skuld till granit inkasso. Jag fick upp den på Kivra nu och slog mig att den sannolikt inte är med. Jag bör väl ringa min handläggare och informera om det? Går det att ta med den i efterhand? Jag fanns med i post&inrikes häromdagen men tvivlar på att de anmält den eftersom jag nu fick en faktura från dem. Kan de dra tillbaka inledandet pga det här?
Du kan absolut ringa din handläggare och be hen lägga till skulden. Men kom ihåg också att det är -även upp till dina borgenärer att inkomma med skulder du har hos var o en till Skusan nu då haft med ditt namn i POIT. Och du lär få fler brev från olika bolag där de vill ha betalt el erbjuder en betalningslösning. Betala aldrig nått av dessa. Skulle det bolaget ändå inte anmäla sin skuld så ingår de i din sanering även fast det kommer då bli utan pengar.
Jag hade flera mindre summor som jag missat ta med el som jag eg inte visste att det skulle vara med men dessa bolag anmälde själva in skulderna till skusan efter att jag fått inledande o mitt namn varit i POIT.
 

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
Hej!
Kan man söka skuldsanering fast man alltid betalat i tid och inte har något på varken kfm eller inkasso? Kan man fortsätta betala fast man söker?

Har 2,3 M i lån! Det går runt men sjukt att pussla och knappt ha något över.

Får även mindre årsinkomst nästa år då jag bytt jobb. Hade 1M i årsinkomst men nästa år ”bara” 500.000.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp