• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Blev beviljad skuldsanering 2023, svarar gärna på frågor om någon undrar något :)

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 727
Mottagna reaktioner
981
Poäng
787
Men hur kunde du få betala mer om ingen omprövning gjordes? Hur bestämdes det att du skulle betala mer?
Min betalplan var upplagd så från början. Jag gissar att handläggaren räknade ut ungefär hur mkt våra inkomster skulle öka under fem år. Tex så fick maken betala ca 1000 kr mer från året han fyllde 66. Detta eftersom hans skatt minskade med samma summa ungefär.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

wiran

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
818
Mottagna reaktioner
297
Poäng
457
Min betalplan var upplagd så från början. Jag gissar att handläggaren räknade ut ungefär hur mkt våra inkomster skulle öka under fem år. Tex så fick maken betala ca 1000 kr mer från året han fyllde 66. Detta eftersom hans skatt minskade med samma summa ungefär.
Jaha, den varianten har jag inte hört om förut.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 727
Mottagna reaktioner
981
Poäng
787
Jaha, den varianten har jag inte hört om förut.
Nej det verkar vara ovanligt. Har inte sett nån här skriva att man fått en betalplan där summan ökar varje år. Men det å andra sidan gjorde ju att jag kände mej lugn kring att inkomsten ökat lite mer än beräknat.
 

Jena

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
23 September 2023
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
9
Poäng
31
Jag har en fråga… Det står på KF:s hemsida
Du får en betalningsanmärkning hos kreditupplysningsföretagen när vi beslutar att inleda din skuldsanering.
Vad jag förstår så kan man få avslag efter inledande, kommer det få ligga en betalningsanmärkning på en hos UC fast man inte beviljats Skuldsanering?
Sedan en annan fråga ang löneutmätning,säg att man de 10 år ligger de då en betalningsanmärkning kvar 10 el ännu längre.
många funderingar.
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Vad beror det på? Att man betalar mer under inledande?
Helt ärligt så vet jag inte vad det beror på men skulle jag gissa fritt så kanske för att just under inledande skuldsanering så ska du bevisa att du sköter betalningen och anpassar din ekonomi.
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Jag sökte skuldsanering i augusti. Tog sista lånet nov-22. Men har funderat lite eftersom allt har varit lite rörigt när jag började släppa saker och försöka ordna med betalningsplanen och så. Jag kom att tänka på att jag handla lite under sommaren som jag tog på avbetalning på qliro. Räknas det som ett nytt lån? Jag hade redan en kredit där sen långtgående tidigare.
Om du använde dig av en kredit så räknas det som ett lån och tog du något nytt på avbetalning så blir det automatiskt ett nytt lån. Sen beror det på hur stor var summan och kan du lösa den kredit snabbt själv istället?
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Jag har en fråga… Det står på KF:s hemsida
Du får en betalningsanmärkning hos kreditupplysningsföretagen när vi beslutar att inleda din skuldsanering.
Vad jag förstår så kan man få avslag efter inledande, kommer det få ligga en betalningsanmärkning på en hos UC fast man inte beviljats Skuldsanering?
Sedan en annan fråga ang löneutmätning,säg att man de 10 år ligger de då en betalningsanmärkning kvar 10 el ännu längre.
många funderingar.
Hej,

betalningsanmärkningen försvinner ifall man inte får beslut om skuldsanering.

Angående löneutmätning så kan jag inte svara på de för har ingen kunskap inom det men hoppas någon annan kan ge dig svar på det här :)
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Nej det verkar vara ovanligt. Har inte sett nån här skriva att man fått en betalplan där summan ökar varje år. Men det å andra sidan gjorde ju att jag kände mej lugn kring att inkomsten ökat lite mer än beräknat.
Jag har med en betalplan där summan förändras.

Bland annat för att ena barnet beräknats bli 21 och ej plugga längre.
 

Lali

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Någon som vet vad arbetsgivaren får för info av kfm vid inledande? Är det enbart att löneutmätning upphör eller får de även anledningen?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Någon som vet vad arbetsgivaren får för info av kfm vid inledande? Är det enbart att löneutmätning upphör eller får de även anledningen?
De skriver att löneutning upphör pga inledande skuldsanering.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp